Otázka
Odpověď
Úchop tužky - souboj odborníků
23.11.2011 23:01:41 Alena, dcera 5,5 r.
Dobrý den, řeším problém s úchopem tužky mé pětileté dcery a jsem zmatená z přístupu jednotlivých odborníků - a určitě nejsem sama. Dcera nesprávně drží tužku - třemi prsty a o čtvrtý ho opírá. Řeším to s malou odjakživa, ale když chci, aby chytila tužku správně, ví jak to udělat, ale nevydrží a chytí si ji po svém. Nepomohla žádná motivace, pochvaly ani pomůcky (gumové násadky). V kresleném projevu je nadprůměrná a učitelky ji označují ve školce za talentovanou. Dceřin úchop tužky jsem řešila s odbornicí přes grafomotoriku ve školce, která vyučuje ve speciální třídě a ta mi řekla, že dnes se to v prvních třídách neřeší a dnešní učitelky jsou toleratntní, že nemám dceru stresovat přeučováním, pokud je zručná v kreslení a držení tužky ji nepřekáží a ruka je pružná (a to je). Uklidnila jsem se, ale ne na dlouho. Dnes jsme byli na jedné ZŠ na zápisu nanečisto a tam jsem dostala docela nepříjemnou výtku od paní učitelky, která mimojiné vyučuje grafomotoriku, že dcera drží tužku špatně a že je to zásadní problém a překážka v první třídě a že učitelky rozhodně k tomuto nejsou tolerantní jak mi tvrdili ve školce. Je to souboj dvou odbornic. Já jsem laik a opravdu v tom plavu a chci dceru případně hájit moderními argumenty. Prosím Vás, která odbornice má podle moderní metodiky pravdu? Co se dnes mladí odborníci vyučují na školách? Není přístup paní učitelky ze ZŠ poněkud zkostnatělý? Dcera na zápise měla nakreslit klubíčko - spirálu, nakreslila ho precizně jedním tahem jako bych ho kreslila já. Nechci, aby dceři drezůra zprotivila školu. Moc děkuji za radu i za ostatní zmatené maminky.