Otázka
Odpověď
Re:Osobní asistent
13.1.2002 15:26:43 Silvie Nedvědová
Dobrý den,
konzultovala jsem Váš dotaz s kolegyní, která pracuje soukromě, a pokoušela
se pomoci někomu sehnat os. asistenta, dotazovala se na různých institucích,
i na ministerstvu,a nakonec dávali inzerát.
S tím, aby ve třídě byl osobní asistent by měla souhlasit paní učitelka a
ředitelství školy. V tom však často potíž nebývá, někdy jsou ochotni i
pomoci při jeho shánění, potíž bývá v otázce financování jeho práce a
vymezení jeho pravomoci.
Škola často na asistenta peníze nemá, takže je výhodné, pokud to může být
student(ka), které(mu) popis práce s dítětem pomůže např. při zpracování
seminární nebo diplomové práce, a je proto ochoten pracovat (téměř) zadarmo
nebo, pokud se na financování mohou podílet rodiče.
Co se týká vymezení pravomoci, v poslední době se mění a doplňují různé
vyhlášky, například v tom smyslu, že mladí muži na náhradní vojenské službě,
kteří často dříve asistenty dělali, teď mohou např. pomáhat s vozíkem
postiženému dítěti, nosit mu pomůcky, ale nemohou s ním přímo pracovat, tj.
přímo se mu věnovat při práci v hodině.
Ještě mám v plánu zeptat se ještě jedné známé, paní ředitelky školy, pokud
bych se dověděla něco nového, ozvu se, a kdyby Vám řekli v poradně něco
zajímavého k tomuto tématu, budu také ráda, když mi dáte vědět.
Zdravím
Mgr. Nedvědová
konzultovala jsem Váš dotaz s kolegyní, která pracuje soukromě, a pokoušela
se pomoci někomu sehnat os. asistenta, dotazovala se na různých institucích,
i na ministerstvu,a nakonec dávali inzerát.
S tím, aby ve třídě byl osobní asistent by měla souhlasit paní učitelka a
ředitelství školy. V tom však často potíž nebývá, někdy jsou ochotni i
pomoci při jeho shánění, potíž bývá v otázce financování jeho práce a
vymezení jeho pravomoci.
Škola často na asistenta peníze nemá, takže je výhodné, pokud to může být
student(ka), které(mu) popis práce s dítětem pomůže např. při zpracování
seminární nebo diplomové práce, a je proto ochoten pracovat (téměř) zadarmo
nebo, pokud se na financování mohou podílet rodiče.
Co se týká vymezení pravomoci, v poslední době se mění a doplňují různé
vyhlášky, například v tom smyslu, že mladí muži na náhradní vojenské službě,
kteří často dříve asistenty dělali, teď mohou např. pomáhat s vozíkem
postiženému dítěti, nosit mu pomůcky, ale nemohou s ním přímo pracovat, tj.
přímo se mu věnovat při práci v hodině.
Ještě mám v plánu zeptat se ještě jedné známé, paní ředitelky školy, pokud
bych se dověděla něco nového, ozvu se, a kdyby Vám řekli v poradně něco
zajímavého k tomuto tématu, budu také ráda, když mi dáte vědět.
Zdravím
Mgr. Nedvědová