Otázka
Odpověď
Re: Žárlivost na mladší sestřičku
27.5.2013 9:32:19 Ilona Špaňhelová
Dobrý den,
tak jak píšete, může to být proces žárlivosti na sestru, může to být akční období vzdoru a mohou se také více projevovat charakterové rysy u starší dcery.
Pokud máte sílu - komentujte - co dělá a je správné, pěkné, co dělá a je špatné a proč - nelíbí se mi to a to, bolí to ...
Chtějte po ní, aby se pak omluvila, pohladila. Pokud to bude dělat moc rychle, ať si chvilku sedne na židličku a přemýšlí, proč to, co udělala, bylo špatné. Zpomalte ji takto trochu. Pokud mladší dcera spí, ať udělá starší něco, co pak mladší ukáže, připraví ji spolu s vámi svačinu ... Ať tak pomalu roste vztah jich dvou.
Pokud chce bouchat, nesmí, může bouchnout do polštáře, po pohovky ... Dejte jí variantu.
Hledejte, zda má mít výhodu, která bude jasně slovně okomentovaná, aby vnímala svoje výhody staršího - ty už můžeš jet s tatínkem vlakem, Barunka ještě ne. Ty můžeš jezdit na odrážedle, Barunka ještě ne.
A opět by tam měl být nesobecký prvek - až budeš starší, dáš odrážedlo Barunce a ty budeš mít kolo. To budeš hodná ségra ...
Vnímejte, zda se jí v dobách, kdy Barunka spí, věnujete přiměřeně. Nevím, zda nedostává až příliš lásky. Doporučuji ve chvíli, kdy jste jen s Verunkou, chtít něco i po ní, aby ona udělala pro vás - ať jde zalít kytičky, ať vás chvilku nechá ležet, protože jste unavená a zpívá vám, nebo vás hladí po vlasech.
Vnímejte, zda umí tuto reciprocitu projevit. V jejím věku už by to mělo jít.
Zdravím Vás Ilona Špaňhelová
tak jak píšete, může to být proces žárlivosti na sestru, může to být akční období vzdoru a mohou se také více projevovat charakterové rysy u starší dcery.
Pokud máte sílu - komentujte - co dělá a je správné, pěkné, co dělá a je špatné a proč - nelíbí se mi to a to, bolí to ...
Chtějte po ní, aby se pak omluvila, pohladila. Pokud to bude dělat moc rychle, ať si chvilku sedne na židličku a přemýšlí, proč to, co udělala, bylo špatné. Zpomalte ji takto trochu. Pokud mladší dcera spí, ať udělá starší něco, co pak mladší ukáže, připraví ji spolu s vámi svačinu ... Ať tak pomalu roste vztah jich dvou.
Pokud chce bouchat, nesmí, může bouchnout do polštáře, po pohovky ... Dejte jí variantu.
Hledejte, zda má mít výhodu, která bude jasně slovně okomentovaná, aby vnímala svoje výhody staršího - ty už můžeš jet s tatínkem vlakem, Barunka ještě ne. Ty můžeš jezdit na odrážedle, Barunka ještě ne.
A opět by tam měl být nesobecký prvek - až budeš starší, dáš odrážedlo Barunce a ty budeš mít kolo. To budeš hodná ségra ...
Vnímejte, zda se jí v dobách, kdy Barunka spí, věnujete přiměřeně. Nevím, zda nedostává až příliš lásky. Doporučuji ve chvíli, kdy jste jen s Verunkou, chtít něco i po ní, aby ona udělala pro vás - ať jde zalít kytičky, ať vás chvilku nechá ležet, protože jste unavená a zpívá vám, nebo vás hladí po vlasech.
Vnímejte, zda umí tuto reciprocitu projevit. V jejím věku už by to mělo jít.
Zdravím Vás Ilona Špaňhelová