Otázka
Odpověď
Jak zapadnout do kolektivu, pokud dcera inteligencí vybočuje?
29.10.2013 8:42:34 Jana, premiantka třídy
Dcera (12 let) je přirozeně vysoce inteligentní, s velkým nadáním pro matematiku a logické myšlení, pravidelně se umísťuje na předních místech v matematických soutěžích. Je kamadárská, ve školce a na prvním stupni ZŠ neměla s kamarádkami nikdy problém. Nyní při přechodu na 2.stupeň došlo u většiny žáků ke zhoršení známek - jedničkáři najednou dostávají dvojky nebo trojky. Má dcera zůstává premiantkou a jedničkářkou,téměř se neučí, vypracuje nejnutnějěí úkoly a ostatní si zpravidla zapamatuje z hodiny. Navíc provozuje intenzivně závodně sport (4x do týdne tréninky, o víkendech sportovní utkání) a na případné učení jí tak zbývávelmi málo času (kvůli sportu musí chodit brzy spát, aby měla dostatek odpočinku). Její bývalá nejlepší kamarádka se jí vyhýbá a nebaví se s ní a jako "kápo" kolem sebe soustředí ostatní dívky tak, že se s mou dcerou nikdo z nich nebaví, tedy pokud je "kápo" ve škole. Dceři říkají šprt, že jí učitele mají nejradši atd. Třída je podle všeho spíše podprůměrná. S dcerou jsem promluvila s tím, že nelze ostatním dětem vymluvit, že se nešprtá, že to prostě nejsou schopni pochopit. Jak má ale získat nějakou kamarádku, když není uzavřený typ a situace jí trápí? Říkám jí, že to musí vydržet 2 roky a pak půjde na víceleté gymnázium, ale na utěšení, když uběhly sotva 2 měsíce na 2. stupni ZŠ, to nestačí.
(Sama jsem to ve školním věku neměla nehké ze stejných důvodů, kamarádila jsem se proto spíše s chlapci; v dceřině třídě je však chlapců velmi málo.)
Pozn.: s matkou bývalé kamarádky by vůbec nebyla řeč.
Děkuji za Vaši odpověď.
(Sama jsem to ve školním věku neměla nehké ze stejných důvodů, kamarádila jsem se proto spíše s chlapci; v dceřině třídě je však chlapců velmi málo.)
Pozn.: s matkou bývalé kamarádky by vůbec nebyla řeč.
Děkuji za Vaši odpověď.