Otázka
Odpověď
Re: Problémy v první třídě
26.3.2014 7:20:40 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den, nevím, jestli už jste byli v poradně, ale zkusím napsat několik věcí, které doporučuji vyzkoušet.
V první řadě promluvte s třídní učitelkou, a to co nejdříve.
Za druhé neočekávejte, že se syn změní. Sama píšete, že je to povahová vlastnost. Vy mu můžete pomoci jen tím, že jej budete podporovat a chválit.
Za třetí jej dejte do vybraného kroužku. Berte to jako řekněme sociální otužování.
Za další se zamyslete nad tím, jestli syn nemá problémy s pozorností. Pokud ano, je třeba je začít řešit hned a rozhodně je nutné je zmínit u psychologa.
Dalším bodem, který je velmi důležitý, je pozitivně a denně mluvit o škole.
U psychologa předpokládám, že dojde i na diagnostiku možných vývojových nezralostí, eventuálních poruch chování a učení. Výsledkem vyšetření by měl být i návrh další péče a postupů.
Držím palce, ať si psychologem na poprvé "sednete". Je to hodně důležité.
A ať je Váš syn ve škole co nejvíce spokojený. To je důležitější než jeho známky.
Jitka Jeklová
V první řadě promluvte s třídní učitelkou, a to co nejdříve.
Za druhé neočekávejte, že se syn změní. Sama píšete, že je to povahová vlastnost. Vy mu můžete pomoci jen tím, že jej budete podporovat a chválit.
Za třetí jej dejte do vybraného kroužku. Berte to jako řekněme sociální otužování.
Za další se zamyslete nad tím, jestli syn nemá problémy s pozorností. Pokud ano, je třeba je začít řešit hned a rozhodně je nutné je zmínit u psychologa.
Dalším bodem, který je velmi důležitý, je pozitivně a denně mluvit o škole.
U psychologa předpokládám, že dojde i na diagnostiku možných vývojových nezralostí, eventuálních poruch chování a učení. Výsledkem vyšetření by měl být i návrh další péče a postupů.
Držím palce, ať si psychologem na poprvé "sednete". Je to hodně důležité.
A ať je Váš syn ve škole co nejvíce spokojený. To je důležitější než jeho známky.
Jitka Jeklová