Otázka
Odpověď
Vývojová dysfázie, vada sluchu
19.5.2014 11:42:22 Hana
Dobrý den,
mám 9 letého syna,kterému byla až v téměř v 6 letech diagnostikována kombinovaná vývojová dysfázie. I přesto, že jsme již na začátku podstoupili opakovaně vyšetření sluchu, až nyní v 8,7 mu nově byla zjištěna oboustranná bazokochleární percepční vada sluchu - korekce sluchadly. Jsme v péče klinického logopeda, a SPC v Hradci Králové, zároveň jsme absolvovali pobyt na foniatrii v Žitné v Praze. Chlapec chodí do do druhé třídy ZŠ. Má individuální plán, bez asistenta. V současné době máme velké problémy s určení sykavek, z měkčením. Není naprosto schopen napsat jakýkoliv diktovaný text. Velmi těžko si zapamatuje např. básničky, roční období .... Řeč zatím také není zcela srozumitelná. Intelekt v průměru.
Klinická logopedka se kloní k tomu, abychom zopakovali druhou třídu, abychom měli více času na dopilování řeči .... V SPC zastávají názor, že se tímto nic nevyřeší a další rok nám nepomůže. Neumím si představi, že se ve 3. začne učit např. angl. jazyk. Ale zároveň nevím, jestli pouze o rok neoddálíme to co stejně přijde. Chápu, že je pro vás velmi obtížné vyjadřovat se k problému, který neznáte detailně. Chtěla jsem se Vás pouze zeptat, zda jste nějaký takový podobný případ ve své praxi měla? Jestli se třeba domníváte, že by nám zopakování druhé třídy pomohlo? Zda při kombinaci vad mého syna, není po něm žádáno nemožné.
Děkuji Vám za odpověď.
Pěkný den Kadavá
mám 9 letého syna,kterému byla až v téměř v 6 letech diagnostikována kombinovaná vývojová dysfázie. I přesto, že jsme již na začátku podstoupili opakovaně vyšetření sluchu, až nyní v 8,7 mu nově byla zjištěna oboustranná bazokochleární percepční vada sluchu - korekce sluchadly. Jsme v péče klinického logopeda, a SPC v Hradci Králové, zároveň jsme absolvovali pobyt na foniatrii v Žitné v Praze. Chlapec chodí do do druhé třídy ZŠ. Má individuální plán, bez asistenta. V současné době máme velké problémy s určení sykavek, z měkčením. Není naprosto schopen napsat jakýkoliv diktovaný text. Velmi těžko si zapamatuje např. básničky, roční období .... Řeč zatím také není zcela srozumitelná. Intelekt v průměru.
Klinická logopedka se kloní k tomu, abychom zopakovali druhou třídu, abychom měli více času na dopilování řeči .... V SPC zastávají názor, že se tímto nic nevyřeší a další rok nám nepomůže. Neumím si představi, že se ve 3. začne učit např. angl. jazyk. Ale zároveň nevím, jestli pouze o rok neoddálíme to co stejně přijde. Chápu, že je pro vás velmi obtížné vyjadřovat se k problému, který neznáte detailně. Chtěla jsem se Vás pouze zeptat, zda jste nějaký takový podobný případ ve své praxi měla? Jestli se třeba domníváte, že by nám zopakování druhé třídy pomohlo? Zda při kombinaci vad mého syna, není po něm žádáno nemožné.
Děkuji Vám za odpověď.
Pěkný den Kadavá