Lenka |
• |
24.2.2016 14:49:21
Omlouvám se, až teď jsem si všimla, že už to tu jednou je.
|
Lenka |
• |
24.2.2016 14:45:02
_Naše inkluzivníškola Ahoj. Jmenuju se Honza. Sem žákem 5. třídy. Chtěl bych vásseznámit s našý školou a taky vám vyprávjet, co sme se dnes učili. Naše škola je velmy moderní a pokroková, protože je inkluzivní.Inkluze je, když se všichni učí spolu v normální škole. Romové, bílý, cizinci apostižené děti, všychni spolu v jedné třídě. Neni tu žádná disgryminace. V naši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě učitele tu s námi souještě 3 paní asitentky a jedna pani psicholožka. Ted vám všechny moje spolužákipředstavim. V první lavici u okna sou dvě holki - Lucka a Rebeka. Ve druhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo. Jsou to Romové.Nebaví je moc sedět v lavici, tak většinou běhaj po třídě, nebo si s paníasistentkou hrajou vzadu a zpývaj romské písně. Dříve pořád s dalšími Romy čekali před školou a od ostatních siněco půjčovali, hlavně mobili a peníze. Mě jednou odtáhly do křoví a půjčili simoje peníze a bundu. Ale o tom nám paní ředitelka zakázala mluvit a dnes užnesmíme do školi nosit nic drahého. Jejich rodiče to prí maji těžké kvůli disgriminaci a rasizmu.Naše škola pro romské žáky každý rok koupí nové mobili a tablety a taky jim dávákapesné. Jinak sou všichni hrozně nadaný a chytrý, hlavně na hudební a výtvarnouvýchovu. Mají samé dobré známki. Ve třetí lavici sedí Štefan. Je mentálně postižený. Vedle nějsedí jeho specijální asistentka Renata, která mu se všým pomáhá a utírá mu nudlea sliny. Mluvit nedokáže, jen vydává různé zvuky, ale všichni víme, že je úžasněchytrý. Dostává totiš samé jedničky. Učitelky říkají, že je pro naši tříduvelkým obohacením. V první lavici u dveří sou Monika a David. Ve druhé lavici udveří sedím já a vedle mě Mustafa. Jeho rodiče přišly z Afgánystánu. Ve třetí lavici je Alžběta. Je postižená s daunovým syndromem,ale je hrozně chytrá. Má nejlepší známky z celé naší třídy. Vedle ní sedí jejíasistentka Martina. Ve čtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu. Manu je tu nový.Přišel k nám před 2 měsíci a jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si na jeho prvníden u nás. S naší třídní sme uspořádali uvítací párty. Všichni sme se s nímmuseli obejmout a poděkovat mu, že se přistěhoval do naší země, protože našezemě i naše škola patří všem. V poslední lavici sedí naše třídní psicholožka. Pomáhá nám a řešírůzné problémi. Minulý týden Lucka z první lavice nechtěla dát napít MilanuTancošovi, tak jí paní psicholožka musela vyšetřovat pro podezření zpodvjedomého rasizmu. Lucka se pak musela Milanovy omluvit. A co sme se dnes učili ? První hodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám vyprávěla o islámskékultuře. Na koncy hodiny nás vizkoušela z toho, co sme si zapamatovali. Všichnidostali jedničku. Druhá hodina byla matematyka. Učili sme se malou násobilku. Až senaučíme malou, tak v 6, nebo 7. třídě začneme s velkou násobilkou, Už se moctěším. Také si mě pan učitel vizkoušel u tabule. Zadal mi deset příkladů.Správně sem spočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k tabuli Oláh. Pomáhalamu pani asistentka a dostal jedničku. Je fakt dobrej. Třetí hodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli k nám studenti zČlověka v Tísni a měli sme přednášku o lidských právech a disgriminaci lidí sodlyšnou orientací. Na konci hodiny nám paní učitelka pustila pohádku. Bylo to odvou gayích co se zamilovali a narodil se jim malí černoušek. Moc se mi pohádkalíbyla. Čtvrtá hodina byla Čeština. Učili sme se romskou básničku. Nakonci hodiny sme jí společně recitovali a všychni dostali jedničku. Poslední hodinu byla hudební výchova. Učili sme se zpívat romsképísně. Nejlepší byli Milan Tancoš a Oláhovic. Dostali jedničku a pochvalu. Tak to je moje třída. Naše třídní říká, že inkluzivní škola je nejmodernější anejlepší. V normálních školách, kde sou jen normální běloši, tam prej má hodnělidí čtyřky a pětky. Ale v naší inkluzivní škole máme všichni jenom jedničky advojky. Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má právo na úspjech avsdělání ! Tak ahoj. Honza. |
Bambule2 |
24.2.2016 11:54:37
Eržiko a jak to vypadá dál, to je ta třída bez lavic takto i v páté, šesté ? Nějak si to nedovedu představit, snad tak v první, druhé třídě max. A výuka ve skupinkách podle schopností, jak mezi nimi učitelka během hodiny přechází, jak popisuješ výše ? Můžeš to prosím přiblížit ? Nějak si nedovedu představit, že by učitelka chvíli povídala u jedné skupinky (děti z ní samozřejmě budou hlasitě reagovat, protože to je jejich přirozenost min. v prvních ročnících), budou rušit ostatní skupinky, které samozřejmě nebudou samostatně mezitím potichu pracovat, to je utopie - někteří všeho nechají a budou koukat na učitelku, co probírá s tou druhou skupinkou, někteří si budou dělat úplně něco jiného, budou se bavit mezi sebou apod. To by tak chtělo ještě asistenta ke každé skupince, ne ? A hlavně - kdy probíhá ta výuka, která je hlavní ? Protože učitelka má především žákům látku pořádně vysvětlit, od toho tam všichni jsou, to je přeci hlavní účel. To, co popisuješ je možná tak aplikovatelné na procvičování látky, ale ne na samotnou výuku a to v dlouhodobém horizontu. Nedovedu si to prostě v praxi představit a už vůbec ne ve třídě s 28 dětmi. Samozřejmě, že je co na současné výuce zlepšovat a že je potřeba se více zaměřit i na individuální možnosti a potřeby žáků, ale toto, co popisuješ je už zase dle mého názoru druhý extrém. Mám pocit, že se trochu zapomíná, že škola má plnit funkci především výukovou a ne sociální (i když zkušenosti ze sociální interakce mezi dětmi, pokud tam nejsou patologické jevy jako šikana, či agrese, jsou samozřejmě velmi důležité, to nepopírám). To, že jsi sama připustila, že v takové třídě není nikdy klid, či ticho, je také důležité - tím budou velmi ovlivněné děti, které právě ten klid potřebují (klidně to mohou být nadanější děti, ale i průměrnější žáci, kteří se potřebují více soustředit a chvilku jim třeba trvá, než jim látka "naskočí" a pochopí ji...). Takže za mne skupinkování a více individuálního přístupu, proč ne, ale jen jako součást výuky - např. při procvičovávání již probrané látky, kde bude jasnější pak komu to jde lépe/kdo potřebuje pomoci více (nezapomínejme, že Péťa může být nadaný v matematice, ale hůře mu třeba půjde pochopit zrovna b/p v češtině, takže nemůžeme mít děti rozskupinkované dopředu) nikoliv jako způsob výuky jako takový !
|
Ivka (dva kluci) |
23.2.2016 22:29:37
Eržiko, píšeš
"Ivko, komu je to prospěšné? Všem dětem ve třídě. Protože se každé dítě učí tím způsobem a v takovém rozsahu, který mu vyhovuje. (nadané, se SPU, s nízkoprahových rodin, se smyslovým postižením,...) " V tomhle 100% souhlasím!!! Ale proč je tak moc důležité, aby to probíhalo v jedné třídě a s jednou učitelkou? Nerýpu. Snažím se tomu porozumět. |
23.2.2016 21:49:56
Kreditko,ale takového dítěte o kterém píšeš se inkluze která se zavádí vubec netýká.To se dál bude vzdělávat podle švp pro specielní zš na specielní zš.Inkluze se týká jen rušení švp pro praktické školy.Ty přechází na upravený vyukový plan pro běžné zš.
|
Renata, 2 děti |
• |
23.2.2016 21:33:36
Nemohu si pomoci, ale Člověk v tísni není hlavním předmětem textu. Autorka se, pravděpodobně marně, pokoušela sdělit něco úplně jiného...
|
23.2.2016 21:21:58
kreditko, koukni třeba na tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=EsMjrdMM3h8 |
kreditka |
23.2.2016 21:16:05
Cože
A já naivka myslela že doba kdy o všem rozhodovaly Zubaté je už za námi |
kreditka |
23.2.2016 21:13:05
Eržiko dle mého i v dětech, protože to dítě o kterém píši není pro vzdělání jako takové vůbec vhodné, u něj bude úspěch, když se naučí najíst, obléct a pár základních frází
|
kreditka |
23.2.2016 21:11:04
Já ti nevím, u nás jsem ty řady zpruzených žáků neviděla... zato vklidu bych zvládla vytipovat děcka, která mít na vybranou nedělala by nic, ono je naivní myslet si že každé dítě se učit chce
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.