jentakj |
24.11.2016 15:35:22
Tak třeba rostliny - přírodopis mají klasicky, ale když se učí o přírodě /ty kytky, stromy/, tak chodí venku a i když se je nikdy neučil, tak když jsme normálně šli, tak vyprávěl - mami, tohle je X a věděla jsi, že si ji lidi pletou hodně s Y? Počkej, já ti to ukážu, určitě to najdem. A věděla jsi, že mají takové a makové květy a .......................
On pak ty rotliny dokázal určit i podle fotek a nákresů, ale že prý paní učitelka se smála, když to zkoušeli na začátku obráceně - hledat podle nákresů ty rostliny ve skutečnosti. Mají propojený dějepis a zeměpis - syn je teda kecací typ, takže ho to takhle baví, do toho jim něco připraví matikářka........... Uvidíme, jak se to Finům podaří. Snad jo. Ale bohužel - u nás se to nechytne, protože my tvrdošíjně trváme na učení jako před sto lety - spousta lidí by zpátky zavedla rákosku. |
jentakj |
24.11.2016 15:29:24
No to není až tak pravda. Rozhodně je učivo podávaná podobným způsobem záživnější a neplatí tedy, že pro všechny, ale rozhodně pro více dětí než při klas. výuce.
|
susu. |
24.11.2016 13:49:06
A proč by měli probírat kytky? No protože je škoda chodit po světě jako slepý. Já na kykty na ZŠ kašlala jako všichni a pak jsem na střední jen tak ze zájmu listovala atlas, kytky se dučovala, zoufala si, že mi atlas nestačí k jejich spolehlivému rozeznávání a na VŠ se o nich bavila s kamarádkou, která je studovala a mohla mi vysvětlit některé dotazy. Do hlavy bych se namlátila, že jsem ve škole nedávala víc pozor a že nás to víc neučili.
Z představy neučit se kytky, když to není zrovna potřeba, mám vyloženě osypky a je to podle mě blbost, která tak akorát zhloupne populaci. |
susu. |
24.11.2016 13:42:53
Withep, já byla typická jedničkářka, pobrala jsem skoro všechno, co do mě lili, svůj cíl jsem nevěděla ani tehdy a ani teď. Spoustu věcí jsem pozapomínala a teď si říkám, že jsem tomu ve škole měla dát víc než jen dobrou známku, protože mě naopak spousta informací, které mi dávali, zpětně chybí. Asi o žádné informaci, kterou jsem dostala, bych neřekla, že byla úplně zbytečná, mám pocit, že za ty roky se mi asi občas hodily úplně všechny a potřebovala bych ještě víc detailů.
|
24.11.2016 13:21:01
susu, a proč by měli probírat kytky? Neříkám, že by neměli, ale když se přijde na to, proč, vynoří se z toho i "kdy" a "jak". Je třeba podívat se na to obráceně. Tady u nás pořád panuje představa, že děti by měly (tak jaksi bezcílně...) pobrat určité penzum informací, a to penzum se sice dnes už snažíme narvat do souvislostí a navázat to na praktické využití, což je lepší než nic, ale obráceně by to bylo přece jen lepší. Nejdřív se podívejme na to, co v životě potřebujeme, jaké dovednosti a znalosti využíváme - a kdy/kde/při čem. A pojďme to dělat s dětmi. Nejdřív si ujasněme cíl, a pak si ušetříme spoustu času a námahy s tím, co k němu nevede.
Já jsem vždy jako vzorná žačka pobrala ve škole drtivou většinu toho, co tam do mě lili, ale čím budu a co k tomu potřebuju, to jsem nevěděla ještě po maturitě, a teď po dalších téměř dvaceti letech můžu říct, že odhadem 95% toho, co jsem se ve škole naučila, mi bylo a je k ničemu. |
susu. |
24.11.2016 9:51:52
jentak, já nejsem idealista.
Myslím, že dětem je to nejspíš jedno. |
jentakj |
24.11.2016 9:40:20
Susu - já myslím, že to mají vychytaný - toho bych se zase nebála. A určitě je to pro děti záživnější.
|
susu. |
24.11.2016 9:26:13
A z jakého hlediska budou probírat třeba kytky? Nějak mě nenapadá, jak je spojit s druhou světovou válkou. A co matematika? To budou jen počítat ta kafe?
Chápu, že 2SVV se dá pojmout vícepředmětově, ale nevím, jak tam začlení třeba Mexiko nebo Indii. Nepřijde mi to jako kdovíjak skvělý nápad. |
jentakj |
23.11.2016 14:44:07
Tak ani jejich předchozí systém k nám ještě nedorazil. A do Německa se ta info raději ani nedostala - řekla bych.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.