Bára |
• |
28.10.2002 21:27:55
Musím se taktéž přidat ke špatným zkušenostem s tímto typem školky. Můj největší šok byl, když jsem jednoho dne přišla do školky a můj syn - tehdy 3-letý spal uprostřed herny na zemi (prý, aby ho nezbudili) a děti si kolem něho hráli...! Syn měl teplotu a doma jsem zjistila, že se začíná osypávat- neštovice.(Ve školce nás ani neinformovali, že nějaké dítě tuto nemoc má).
Změnili jsme školku. V době nemoci jsem se dozvěděla tolik zajímavostí ze školky, že jsem už nechtěla na nic čekat. Nikomu bych to nedoporučila. 3- leté dítě dostalo vynadáno za to,že odešlo v bačkorách na procházku - bylo pod nulou a k dispozici měly být vždy 3 učitelky.Bylo toho víc a už se mi na to nechce ani vzpomínat. Dnes chodí syn do normální školky. Mají tam prý horší hračky, ale také nějaký režim, pořád něco vyrábějí a učí se básničky, písničky, divadélko 2-3 krát v měsíci. |
Radka |
• |
16.10.2002 14:41:36
Tedy, Alice, já si nemyslím, že by náš syn byl až zase tak geniální, číst se teprve začíná učit a to už mu bude v zimě pět, počítat se naučil už sám docela slušně :) . A on je navíc takové to svéhlavé divoké obtížně zvladatelné dítě, pro nějž není žádná hranice dost jasná atd.
Nicméně, pravda je, že je jak nám i spycholožka sdělila, když jsme byli pro radu, dítě nadprůměrně inteligentní, s nímž si pohovoří plynule zhruba jako s dítětem osmiletým, sociálně zdatné, se zájmy a úvahami ne zrovna typickými pro dítě jeho věku atd. A mě tedy ani nenapadne, abych hodala do první školy za roh jen pro to, aby se od něj méně vyspělé děti učily, promiň, ale vysvětli mi, proč by to mělo odnést zrovna moje dítě? Pakliže je toto elitářství, tak jsem asi elitář. |
Lida a 2holky |
16.10.2002 10:25:10
Miso,
naprosto s tebou souhlasim. Myslim, ze proti tvemu argumentu neexistuje zadny protiargument - a skoda, ze nase vlada takto neuvazuje. |
Míša, syn 5, 5 roku |
• |
16.10.2002 10:10:45
Ahoj Alice,
já jsem pořád jen ještě neslyšela nikoho z těch, kdo elitářství považují za argument třeba pro snížení počtů gymnázií, vysvětlit, v čem jsou elity tak strašně špatné. Mě přijde, že každá společnost by si naopak měla elity pěstovat, protože právě ony jí posouvají dál, dopředu. Proč neumožnit nadaným dětem, aby se vzdělávaly způsobem odpovídajícím jejich talentu, když by z nich tak mohli vyrůst špičkový odborníci (namísto šedivého průměru, do kterého sesekává všechny děti české školství), z kterých bychom měli užitek my všichni? Nemyslím, že je dobré děti selektovat a úplně izolovat podle inteligence, jenže dokud se nebudou snažit školy přiměřeně rozvíjet schopnosti jednoho každého žáka (v ideálním případě tak, že děti budou chodit na jednotlivé předměty podle své individuální úrovně a ne podle věku), tak nezbyde rodičům nic jiného než hledat školu, která chytré děti přinejmenším toleruje a nebere jim chuť se učit. I za tu cenu, že tam budou tak trochu stranou a odtržené od reality. |
Nikola |
• |
16.10.2002 9:11:15
Milá Alice,
tady přece vůbec nejde o vytváření elit. Skutečně si myslíš, že posláním nadaných dětí je to, aby je ty průměrné či podprůměrné mohly dohánět či se od nich učit ? Svět skutečně není světem géniů, ale potřebuje je a tímto přístupem našeho školství světu vychováme pouze šedivý zástup průměru. Pro děti s různými poruchami učení už jsou speciální třídy a přístupy, to je v pořádku, ale sotva se nadhodí problém nadaných dětí, je hned oheň na střeše - proboha jen žádný zvláštní přístup a hlavně vydělování s kolektivu. Ony tyto děti aniž si to možná uvědomuješ, jsou skutečně také svým způsobem postižené. |
Alice, 35 |
• |
16.10.2002 8:50:26
Zdravím všechny maminky, které mají doma nadprůměrně nadané děti.
Je to radost, ale pochopitelně i starost. Čtu tady stížnosti, že je málo škol, které by se těmto nadaným dětem nějak specificky věnovaly. T ak trochu se pokusím podívat se na ten problém odjinud. Nadprůměrně nadané děti mohou vykazovat tzv. neharmonický rozvoj v různých schopnostech (tzn. tyto děti v něčem opravdu vynikají nad průměr - třeba v rozumových schopnostech, které umožňují čtení, počítání a třeba i vědomosti z různých oblastí, ale někde jsou buď průměrné - tím myslím odpovídající biologickému věku, ale někdy i "zpožděné" - třeba v sociální či emoční oblasti). Obavy o to, zda se děti budou mezi "méně nadanými" dětmi ve škole nudit a zda by nepotřepovaly něco "extra", se mi zdají trochu kontraproduktivní... Zdá se mi, že brzké vytahování nadaných dětí z přirozeného kolektivu vede k jakémusi "elitářství". A reálný svět není jen společenství géniů, ale je třeba vycházet i s průměrnými, ba podpeůměrnými a chápat jejich lidskou hodnotu. Kde se to ty děti mají naučit, když je budeme vbrzku separovat? |
Jitka, dvě děti |
• |
10.10.2002 13:40:51
Ahoj,
ještě se vrátím ke školkám. Psaly jste o zkušenostech pražských školek, já přidám o brněnské. Obě děti chodily (teď už jen dcera, syn je ve škole) do školky na Rybnickou. Platíme 240,- měsíčně+jídlo a 500,- ročně klub rodičů. Děti jezdí často do divadla, nebo herci jezdí za nimi, máme vánoční besídky, koncerty dětí, co hrají na flétny, rozloučení s předškoláky na zahradě.... Školka je spíše rodinný dům ve velké zahradě s bazénem. Jsou tam jen dvě třídy. Učitelky včetně p. ředitelky jsou strašně milé a vstřícné.Chodím do práce a jednu dobu jsem vyzvedávání stíhala tak tak, ale nikdy mi ani slovem nenaznačily, že jim to vadí. Sami mě informují, jak se děti měly, p. ředitelka se dceři věnuje s logopedií. Všem přeji takovou školku a brněnským vřele doporučuji!! Jitka. |
• |
6.10.2002 22:48:58
Omlouvám se za pohoršení, které jsem vzbudila mezi rodiči platícími nadstandartní příspěvek. Neměla jsem na mysli tyto rodiče, ale něco jiného.
Jak je možné, že pod jednou paní ředitelkou jedna třída funguje výborně a druhé dvě jsou tak ubohé ? Copak paní ředitelka tyto druhé dvě třídy neřídí ? Nikomu nezávidím nadstandartní vybavení nebo zájezdy do Dánska, ale za obyčejné peníze (600 Kč/ půl roku + školné a stravné je možná o něco víc, než je obyčejné) chci, aby školka fungovala alespoň tak dobře jako jiné obyčejné školky. Z příspěvků mnoha rodičů vidím, o co všechno v naší obyčejné školce přicházíme. Za více než dva roky nebyl můj syn ani jedinkrát v divadélku (o slabé činnosti školky jsem psala již v předchozích příspěvcích). Kam tedy peníze ze SRPŠ jdou ? Žádost nahlédnout do hospodaření se SRPŠ považovala paní ředitelka téměř za impertinentní. Návrhy rodičů (nejen moje) na různé akce se zásadně nepřijímají. Je možné uskutečnit jen to, co vymyslí paní ředitelka. Vše ostatní je špatné. Jsem ochotná platit klidně i o něco více, ale musím být přesvědčená, že jsou peníze skutečně kvalitně investovány a vrátí se dětem v podobě různých aktivit. Ještě něco k místní základní škole. Nemám na ní zatím žádný názor (ani kladný ani záporný). Měla jsem na mysli opět něco jiného. Když všechny děti z našeho sídliště chodí do jedné školky, budou se všichni při nástupu do první třídy znát. Jenom naše dítě tam bude " cizí ".To mi připadá nevýhodné a je to jedna z věcí, které nás drží v naší současné školce. Na celé věci mě nejvíc trápí naprostá bezmoc (mě - jako rodiče) cokoliv ve školce změnit k lepšímu. Ještě jednou prosím, pokud má někdo z Vás dobrý tip na školku na Praze 4 nebo 10, dejte mi prosím vědět, která to je. Zatím využíváme služeb dětského kulturního domu KLUBKA na Jížním Městě (www.volny.cz/kdklubka) , který nabízí krásné a kvalitní programy pro malé děti. Nefunguje ale jako školka. Díky Jitka |
• |
6.10.2002 22:46:13
Omlouvám se za pohoršení, které jsem vzbudila mezi rodiči platícími nadstandartní příspěvek. Neměla jsem na mysli tyto rodiče, ale něco jiného.
Jak je možné, že pod jednou paní ředitelkou jedna třída funguje výborně a druhé dvě jsou tak ubohé ? Copak paní ředitelka tyto druhé dvě třídy neřídí ? Nikomu nezávidím nadstandartní vybavení nebo zájezdy do Dánska, ale za obyčejné peníze (600 Kč/ půl roku + školné a stravné je možná o něco víc, než je obyčejné) chci, aby školka fungovala alespoň tak dobře jako jiné obyčejné školky. Z příspěvků mnoha rodičů vidím, o co všechno v naší obyčejné školce přicházíme. Za více než dva roky nebyl můj syn ani jedinkrát v divadélku (o slabé činnosti školky jsem psala již v předchozích příspěvcích). Kam tedy peníze ze SRPŠ jdou ? Žádost nahlédnout do hospodaření se SRPŠ považovala paní ředitelka téměř za impertinentní. Návrhy rodičů (nejen moje) na různé akce se zásadně nepřijímají. Je možné uskutečnit jen to, co vymyslí paní ředitelka. Vše ostatní je špatné. Jsem ochotná platit klidně i o něco více, ale musím být přesvědčená, že jsou peníze skutečně kvalitně investovány a vrátí se dětem v podobě různých aktivit. Ještě něco k místní základní škole. Nemám na ní zatím žádný názor (ani kladný ani záporný). Měla jsem na mysli opět něco jiného. Když všechny děti z našeho sídliště chodí do jedné školky, budou se všichni při nástupu do první třídy znát. Jenom naše dítě tam bude " cizí ".To mi připadá nevýhodné a je to jedna z věcí, které nás drží v naší současné školce. Na celé věci mě nejvíc trápí naprostá bezmoc (mě - jako rodiče) cokoliv ve školce změnit k lepšímu. Ještě jednou prosím, pokud má někdo z Vás dobrý tip na školku na Praze 4 nebo 10, dejte mi prosím vědět, která to je. Zatím využíváme služeb dětského kulturního domu KLUBKA na Jížním Městě (www.volny.cz/kdklubka) , který nabízí krásné a kvalitní programy pro malé děti. Nefunguje ale jako školka. Díky Jitka |
• |
6.10.2002 22:43:44
Omlouvám se za pohoršení, které jsem vzbudila mezi rodiči platícími nadstandartní příspěvek. Neměla jsem na mysli tyto rodiče, ale něco jiného.
Jak je možné, že pod jednou paní ředitelkou jedna třída funguje výborně a druhé dvě jsou tak ubohé ? Copak paní ředitelka tyto druhé dvě třídy neřídí ? Nikomu nezávidím nadstandartní vybavení nebo zájezdy do Dánska, ale za obyčejné peníze (600 Kč/ půl roku + školné a stravné je možná o něco víc, než je obyčejné) chci, aby školka fungovala alespoň tak dobře jako jiné obyčejné školky. Z příspěvků mnoha rodičů vidím, o co všechno v naší obyčejné školce přicházíme. Za více než dva roky nebyl můj syn ani jedinkrát v divadélku (o slabé činnosti školky jsem psala již v předchozích příspěvcích). Kam tedy peníze ze SRPŠ jdou ? Žádost nahlédnout do hospodaření se SRPŠ považovala paní ředitelka téměř za impertinentní. Návrhy rodičů (nejen moje) na různé akce se zásadně nepřijímají. Je možné uskutečnit jen to, co vymyslí paní ředitelka. Vše ostatní je špatné. Jsem ochotná platit klidně i o něco více, ale musím být přesvědčená, že jsou peníze skutečně kvalitně investovány a vrátí se dětem v podobě různých aktivit. Ještě něco k místní základní škole. Nemám na ní zatím žádný názor (ani kladný ani záporný). Měla jsem na mysli opět něco jiného. Když všechny děti z našeho sídliště chodí do jedné školky, budou se všichni při nástupu do první třídy znát. Jenom naše dítě tam bude " cizí ".To mi připadá nevýhodné a je to jedna z věcí, které nás drží v naší současné školce. Na celé věci mě nejvíc trápí naprostá bezmoc (mě - jako rodiče) cokoliv ve školce změnit k lepšímu. Ještě jednou prosím, pokud má někdo z Vás dobrý tip na školku na Praze 4 nebo 10, dejte mi prosím vědět, která to je. Zatím využíváme služeb dětského kulturního domu KLUBKA na Jížním Městě (www.volny.cz/kdklubka) , který nabízí krásné a kvalitní programy pro malé děti. Nefunguje ale jako školka. Díky Jitka |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.