| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Proč nejsou děti ve škole šťastné?

[<<Předchozích 50] Příspěvky 5160 z 65 [Dalších 5 >>]
Karina
  • 
24.7.2003 12:54:41
Souhlasím. Máme dceru, po prázdninách půjde do čtvrté třídy. V učení je jednoznačně nejlepší ze třídy, aniž se doma připravuje, ALE je hyperaktivní a ZAPOMÍNÁ (pomůcky, učebnice, sešity) - za 6 zapomenutí je napomenutí TU, za 12 je třídní důtka, za 18 ředitelská důtka, no a za 24 snížený stupeň z chování. Na konci školního roku to dcera dotáhla na ředitelskou d., od dvojky z chování ji dělilo pouhé jedno zapomenutí. Chápu, že spravedlnost musí být. Na druhou stranu se děsím nového školního roku. Představa, že samým jedničkám bude "dělat úvod" dvojka z chování, mě poněkud děsí. Vždycky jsem si myslela, že ji dítě může obdržet až po nějakém výraznějším prohřešku.
Věra, dcera 13 let
  • 
24.7.2003 9:29:09
Možná trochu z jiného soudku, ale v jednom z příspěvků se tady psalo, že ve škole se známkuje i ten šplh....
Svatá pravda! Dcera měla od první třídy samé jedničky, všichni tvrdili, že je výrazný studijní typ. I rozhodli jsme se zkusit přijetí na osmileté gymnázium. Kritéria jsou prospěch v pololetí 5.třídy a pochopitelně přijímačky. Ale za ty známky v páté třídě jsou body, tedy za jednu dvojku už není plný počet bodů. Dcera přišla nešťastná, že bude mít asi dvojku z tělocviku, že prostě neumí šplhat, že jí to nejde. I když nerada někde žebrám, došla jsem si z tělocvikářkou. slušně jí vysvětlila, o co jde, a jestli by opravdu nemohla přimhouřit oko, když jinak bude mít samé jedničky a ta jedna dvojka opravdu může bohužel ovlivnit její přijetí. Tělocvikářka se mile usmála a povídá - ale paní, já jí opravdu musím dát dvojku, vždyť ona nevyšplhá ani do půlky!!!
Není co dodat. Snad jen šťastný konec. I přes tu dvojku a snížený počet bodů se dcera na gymnázim dostala, má za sebou první rok a je tam spokojená. Mimochodem, z tělocviku měla jedničku.
Mikulášova babička
23.7.2003 20:38:27
Treba je to proto, ze zapomenuta pastelka nemusi byt nerest trvale poskozujici charakter... Jde o to, kam budeme smerovat, pokud k uniformite (a tak to taky ty dlouhe roky bylo), je to netolerovatelne, ale cil muze byt i jiny a dikybohu, ze se nam uz na obzoru rysuje.
Jana
  • 
23.7.2003 19:45:41
Stalo se nám se školou něco podobného.Syn se na školu těšil,paní učitelka výborná,první třída skončila jedničkou. Ale ve druhé jim vyměnily paní učitelku za dvě,střídaly se.a dopadlo to tak,že kluk v tom má zmatek,nosil poznámky tipu,běhá po chodbách,neumí být zticha v hodině a pod. Ale že mu nejde to a to jsme se dověděli až s vysvědčením a stím,že mu doporučili třídu opakovat! A že jsem se učitelek každý den ptali jak to jde,prý dobře......nutno dodat,že ted se syn do školy netěší ani omylem.
Halka
  • 
23.7.2003 18:34:11
Jano,
muzu se zeptat, nechodi nahodou do skoly v Praze na Luzinach? Je tady podobna skola a Tvuj popis mi sedi na jednu pani ucitelku z ni.
Meta
  • 
23.7.2003 14:26:30
No právě, já jsem taky nezažila v první třídě (1973) tak přísné známkování, první trojku jsem dostala snad až ve třetí, ale myslela jsem, že prostě taková kritéria jsou pro první třídu stanovena, protože už když absolovoval před třemi lety první třídu starší syn, byly nároky snad ještě větší - všechna písmena museli umět psát do pololetí a v druhém už počítali i s přechodem
přes desítku a na konci roku málokdo měl samé jedničky. Paní učitelka opravdu není špatná, popisované aktivity s dětmi také provozuje, ale přísně se známkuje opravdu všechno. I šplh. Nezažila jsem, že by jeden den měli třeba písmenko natrénovat a teprve druhý den by ho psali na známky. Asi je na to v osnovách málo času. Nedivím se, že pak učení tolik dětí (či rodičů) vzdá. No, co se dá dělat, my ještě budeme bojovat, koneckonců, když může číst Petišku a ovládá počítač od čtyř, nemůže být hloupý. Ale ty pochybnosti...s dvojkami na vysvědčení v první třídě...vyrosteme z toho? Pravdou také je, že ve "vycvičené" třídě současných (bývalých) čtvrťáků je nejvíce jedničkářů na škole a vyhrávají nejvíce vědomostních soutěží...Přesto bych známkování v první třídě zrušila a to s platností IHNED....
Jarka, 1 dítě
  • 
23.7.2003 14:20:46
Po přečtení Vašeho příspěvku mám pocit, že to všechno znám. Prakticky totéž jsem zažívala s dcerou. Už teď mám hrůzu z druhé třídy (totéž se dá říci o dceři).
Nemyslím si, že by byla chyba v paní učitelce (ta se opravdu snaží) - dětí je ve třídě moc, nemůže se věnovat každému individuálně. Když jí mám doma a učím se s ní sama, není problém. Problém je ve škole... Bohužel s ní nemohu zůstat doma - jsem samoživitelka.
Ještě, že jsou ty prázdniny...
Lonai
23.7.2003 14:00:03
S tím se asi nic moc dělat nedá. Můj syn se také do školy vůbec netěšil, předem se rozhodl, že se mu tam líbit nebude. Nepomáhalo vysvětlování, hledání kladů, vzala jsem ho nákup všech pomůcek, kde si vybral, jaké chtěl apod. První den byl katastrofa. Byl vzteklej, ve škole zíval v lavici, povaloval se - prostě dával velmi důsledně najevo, že tam vůbec být nechce. Zlepšilo se to až tak za měsíc hlavně přístupem učitelky (jak už jsem psala v předchozím příspěvku). Prostě jsme mu to nakonec vysvětlili tak, že do školy se musí, i když se nechce. Že v životě bude většinu věcí dělat proto, že se to musí.
23.7.2003 13:52:10
Máme za sebou též první třídu, ale naštěstí jsme takové problémy neměli. Vzhledem k tomu, že naše dítko od 5 let čte a od 4 let počítá do záporných čísel, ale odmítal vzít tužku do ruky, hledali jsme školu, kde by se mu mohli více věnovat. Zkusili jsme se zapsat do jedné malé státní školy, u které poptávka značně převyšuje nabídku - každý rok se zapisuje víc dětí, než mohou přijmout. Měli jsme to štěstí, že našeho lumpa vzali, i když bydlí v jiné spádové oblasti - asi zapůsobil u zápisu. Paní učitelka učila prvním rokem a musím říct, že pro děti dělá mnohem víc, než je obvyklé. První měsíce vlastně zkoumala, v čem je které dítě dobré a co naopak se musí učit. Děti znalé čtení si nosily do školy časopisy a knížky v hodinách čtení ostatním vykládali, co si přečetly. Náš malý mazal měl naopak problémy s psaním, neuměl ani pořádně držet tužku. Každé dítě pokračovalo v psaní tak rychle, jak dovedlo, kdo byl napřed - většinou holčičky - tak pak po dopsání písanky psal na papíry. Rovněž používání plnicího pera bylo individuální záležitost - paní učitelka postupně vzkazovala, od kdy mají děti psát perem. Den ve škole začínají tak, že si sednou na koberec, každý má svůj polštářek a povídají si o všem možném, aby se naučily pořádně vyjadřovat své myšlenky. Občas místo vyučování chodívají na procházky do okolí a zkoumají přírodu v reálu, nikoliv z obrázků. Rozvrh nemají pevný, pružně ho mění podle okolností, podle počasí, podle toho, kolik dětí je ve škole - v zimě dost dětí chybělo, protože si předávaly nemoce jako štafetu.
Přesto náš lumpík měl určité problémy, které jsme trošku očekávali - asi se nudil a v hodinách vykřikoval, povídal, nedával pozor a o přestávkách se honil. Občas domů přinesl v notýsku mráček, dokonce ho podezírám, že jich měl za celý rok nejvíc. Naštěstí převažovala v notýsku sluníčka - tedy pochvaly a kladné hodnocení pracovního úsilí.
Děti nebyly známkovány, vysvědčení mělo slovní hodnocení a je to moc hezké čtení, i když pro nás přivyké na známky poněkud nezvyklé. Paní učitelka dokáže každému vyzdvihnout jeho klady, čímž ho asi opravdu potěší. Musím na ní ocenit i to, že neměla žáčků po celém týdnu plné zuby a vzala je v průběhu roku třikrát na víkend na chalupu a dokonce pro ně první týden prázdnin uspořádala tábor, na který se sjely skoro všechny děti ze třídy.

To, co popisuješ, jsem nezažila v první třídě ani já, a to jsem začala chodit do školy v roce 1972! Když náš kluk nenapsal v písance tečku na konci věty, tak mu ji tam učitelka červeně doplnila a přesto mu dala sluníčko za snahu o krasopis. Diktát také zkoušely, když ho moc zmastil, tak nedostal žádný obrázek, když psal dobře, zase bylo sluníčko. Nevím vůbec, jestli se rozdávaly mráčky i za učení, ale asi ne, ty byly asi jen za zlobení. Podle mne by se děti v první třídě měly naučit číst, psát, počítat do 20 a sedět na zadku, aby udržely pozornost a ne je trestat čtyřkami a pětkami. Zejména v dnešní době, kdy jsou v první třídě značné věkové rozdíly, značná část dětí má odklad, takže nastupují starší než 7 let a jsou samozřejmě dost napřed.
23.7.2003 13:15:14
Krásně se to čte ale mě stejně neporadila co dělat když se dítě do školy už předem netěší.
Monika
[<<Předchozích 50] Příspěvky 5160 z 65 [Dalších 5 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.