| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Patnáct obvyklých problémů s domácími úkoly (a jejich neobvyklá řešení)

 Příspěvky 110 z 14 [Dalších 4 >>]
Katka K.
  • 
25.3.2008 13:45:54
Není pravda že děti na prvním stupni mají maximálně do 12:30. Dcera má odpolední vyučování už druhým rokem. Nyní chodí do 3. třídy a má dva dny v týdnu odpolední vyučování kdy končí v 14:15. Je dojíždějící a autobus jí jede ve 14:45. Takže pokud by nenavštěvovala hudební školu nebo družinu přijela by domu v 15:10.
Úkoly zvládáme celkem bez problémů, ale pravdou je, že jsem sama v zaměstnání do 16 hod. Mám 2 děti (1 a 3 třídu). Po vyzvednutí z družiny přijedeme domu kolem 17 hodiny a jsme opravdu rádi, když to do 19 hodin zvládneme, aby se vykoupali a šli v 19:30 do postele. Ráno vstávají v 6:30 a odjíždějí autobusem v 7:10 což je do školy přesně na zvonění pro vstup do školy.
Úkoly mi pomáhají sledovat jak na tom mé děti jsou, ale některé domácí pracovní činnosti typu vyšívání, dokreslování apod. mě občas přivádějí k šílenství. Menší množství domácích úkolů by mne potěšilo.
studentka gymnázia
  • 
8.6.2006 8:56:24
Vážená pani učitelko, autobusy nejezdí všude každou hodinu, a pro tak malé děti je to určitě náročné. Na druhou stranu si myslím, vzhledem k tomu, co bylo řečeno o Německých školách, že úroveň vzdělání na školách českých v mladším školním věku bude výrazně vyšší. Rozdíl je však v průběhu dospívání redukován na minimum.
učitelka
  • 
19.3.2006 11:46:01
V půl čtvrté...To asi jsou v družině.Vyučování na prvním stupni je maximálně do půl jedné!!!!!
Martina, 3 děti
  • 
18.3.2006 22:41:24
Mám dvě dcery, 2. a 3. třída.Přestože chodí do malotřídní školy se kterou jsme naprosto spokojeni a holky tam chodí rády, jsou dojíždějící. To zna mená, že ráno odjíždějí autobusem v 7 hodin a odpoledne se vracejí v půl čtvrté. Připadá mi naprost absurdní, že místo toho aby po návratu domů odpočívaly po "celodenní šichtě", musí se věnovat školním povinnostem . A to podotýkám, že jsou celkem v pohodě a mají jedničky a dvojky.Úkoly napsat musí a někdy musíme přidat třeba diktát nebo několik příkladů navíc. Než toto všechno absolvujeme , trvá nám to někdy přes hodinu čistého času. V zimním období, kdy je brzy tma pak ani nestihnou jít ven.Netřeba dodávat, že cesta autobusem je také únavná. Takže než se nají, trochu odpočinou a uděláme úkoly, je čas na večeři. Je mi jich líto.Bohužel nenáme na vybranou. Systém školství je nemilosrdný. Několik nenapsaných úkolů znamená pětku v žákovské knížce.Nedovedu pochopit to,že dětem v od nás nedaleko vzdáleném Německu končí vyučování v půl dvanácté a úkoly domů vůbec nemají. A to znovu podotýkám, že chodí do malé školy, kde je skvělé prostředí i pedagogové, škola funguje téměř na bázi rodinného typu a učitelky mají pro mnoho věcí pochopení. Vůbec si to potom nedovedu představit ve velké škole, kde je dítě bráno pouze jako "žák".
Šárka, syn 6 let
  • 
20.10.2004 19:33:38
Tak to je dost smutný přístup paní učitelky. Podle mě není dobré přetěžovat děti velkým počtem domácích úkolů už v první třídě. Myslím, že jeden úkol denně a to množství informací, které si mají během první třídy vstřebat, je pro tak malé děti ažaž. Mám syna v první třídě, dostává jeden domácí úkol denně, v pátek nedostávají žádný - takže mají klidný víkend. Syn je spokojený, do školy se těší a svoji paní učitelku má moc rád.
Hana, dcera 6 let
  • 
6.10.2004 13:45:57
Dcera začala chodit do první třídy a úkoly se stávají i moji noční můrou...
Některé dny máme více úkolů, jindy je jen jeden. Matematiku zvládneme hravě, ovšem vybarvování a kreslení je pro nás snad za trest. Takže z desetiminutové povinnosti se stává hodinové představení...
Máme za sebou 1 měsíc a 1 týden školy....
Šárka
  • 
1.3.2004 20:24:39
Myslím si, že některá řešení jsou příliš tvrdá. Například nepomáhat pravidelně s předmětem, který nejde. Studuji střední školu a z matematiky mám takový strach, že kdyby mi táta nepomáhal, nedokázala bych se k vypracování úkolů donutit. Je to moje morální podpora, podaná ruka.
K propadnutí z tohoto předmětu nikdy nemám daleko. Dělala jsem o prázdninách před dvěma lety opravnou zkoušku. Moc dobře si umím představit stres a utrpení, které plyne jen z pomyšlení na propadnutí, natož kdybyse to opravdu stalo.
Samozřejmě je dobré takovým problémům předcházet. Ale když už v tom člověk je, tak ho v tom nenechat. Vám je jistě také příjemné, když vás něco bolí u zubaře, a sestřička se jen dotkne vaší ruky. Je to morální podpora.
Lepší, než kdybyste k zubaři nešli.
Prosím učitele i rodiče, aby byli především lidští.
Šsárka
25.2.2004 13:23:45
Smutný fakt je podle mě to, když někdo považuje za normální, že děti jsou ve škole pasívní a doma to mají dohnat. Nedejbože, když tuhle teorii razí učitel! Bohužel když už se najde škola, kde výuka je aktivní a kde respektují volný čas dětí, najdou se i rodiče, kteří si na nedávání úkolů stěžují - proč asi? Že by záviděli dětem dětství? Nebo jim snad vadí, že musí hledat na odpoledne jinou zábavu? :-(
25.2.2004 13:23:14
Smutný fakt je podle mě to, když někdo považuje za normální, že děti jsou ve škole pasívní a doma to mají dohnat. Nedejbože, když tuhle teorii razí učitel! Bohužel když už se najde škola, kde výuka je aktivní a kde respektují volný čas dětí, najdou se i rodiče, kteří si na nedávání úkolů stěžují - proč asi? Že by záviděli dětem dětství? Nebo jim snad vadí, že musí hledat na odpoledne jinou zábavu? :-(
Jitka,dcera 9 let
  • 
17.2.2004 10:54:12
Množství zadávaných úkolů asi záleží na konkrétní škole. Dcera má většinou 1 úkol denně, buď z matiky, jiný den z češtiny, někdy dokonce žádný. Takže v tomto případě jde spíš o to, vytáhnout to učení z tašky a ještě jednou si v klidu doma uvědomit, co se vlastně ve škole probíralo a samostatně si zkusit, jestli to opravdu sama zvládne a jestli ten nový postup v matice skutečně funguje. Chodí teprve do 3. třídy, časem se to možná zhorší, ale teď jí úkol zabere max. 1/4 hodiny.
Od kamarádky vím, že její dcerka, která chodí do 2.třídy stráví nad úkoly minimálně hodinu času denně a to není tím, že by byla nešikovná. To si myslím, že je moc.
"Naše" paní učitelka říká, že úkoly dává hlavně proto, aby děti cítily nějakou povinnost a odpovědnost ten úkol vypracovat. Prý děti pracují ve škole dobře a proto jim moc nenakládá na doma. Když má někdy některé dítě s něčím problém, zadává úkoly třeba individuelně, jen pro určité žáčky, zaměřené na konkrétní nedostatky. Její přístup se mi moc líbí.
 Příspěvky 110 z 14 [Dalších 4 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.