• |
28.5.2005 12:07:48
Moc dobrý!!!
Já chodím k učitelovi n flétnu a na klávesy (keybort), ale keybort není jako hlavní předmět a musim proto chodit i na tu flétnu na kterou nechci chodit. |
Emina |
• |
15.9.2004 20:30:13
Miso, myslim, ze Y. uci jakekoli deti, kdyz maji zaplaceno. Otazka je co je uci, kdo a jak. Delka hodiny ani to jestli v ni vystupuji pimprlata neni rozhodujici. Ve skutecnosti to ovsem nemusi byt takova hanebnost, jak to takhle napsane vypada, protoze vlohy k hudbe ma v sobe temer kazdy, vcetne tech, co jsou presvedceni, ze tzv. nemaji hudebni sluch. Vnimat hudbu a rozumet ji plus hrat na nastroj je neco, co se muze naucit kazdy, kdo o to stoji a klidne muze zacit v duchodu, je to zalezitost motivace, jako temer vsechno.
Osobne si myslim, ze tribeni hudebnosti a vychova ke kritickemu posluchacstvi patri ke vzdelani stejne jako vytvarna vychova, dramaticka vychova atd.. Tohle by melo existovat ve skole jako soucast osnov a melo by to byt dostupne pro vsechny deti, stejne snadno jako maji ve skole micudy a branky na fotbal (a ostatni roztodivne sporty) a pocitacove ucebny. Je to zvlastni, kolik usili venuje nas vzdelavaci system telesne zdatnosti, mechanicke pameti a myslenkovemu drilu, zatimco po strance kritickeho mysleni, citove vychovy a vubec tribeni dusevniho zivota nechava deti v lepsim pripade jen krnet, v horsim je rovnou mrzaci. |
13.9.2004 12:59:24
Taky mi vrta hlavou, co dotycna skola dela s detmi, ktere nemaji skutecne zadne hudebni nadani. To je odepisi jako tupe a nevzdelavatelne? Ja jen ze spousta deti ma velke vytvarne nadani, pripadne nadani literarni a nejak porad nevim, proc by jedno z toho melo byt cennejsi nez druhe. Navic jsou deti, ktere nemaji nadani umelecke, ale treba je velice brzy zaujmou jazyky, nebo matematika. Proc proste nenapsat rodicum svuj nazor, ze pokud dite jevi jakekoli nadani je dulezite ho podporovat, jak to jen jde, umoznit mu navstevu krouzku podobne nadanych deti, nebo primo mu sehnat dobreho ucitele, ktery by ho vedl. Je take mozne, ze se dite nebude vubec profesne zivit tim, co ho v detstvi tolik zaujalo, ale zustane to navzdy jako jeho konicek, umeni nebo obor, ktery mu bude cely zivot dost davat a bude jeho psychickou skrysi, kam se muze ukryt, kdyz se mu v zivote nedari.
|
Emina |
• |
12.9.2004 19:44:35
Simco, myslela jsi asi me, tak jen na vyjasnenou. Fletny, kytary i klaviry jsou taktez produkty Yamahy. Nic proti firme, jsem klaviristka a mam zhruba predstavu, co produkuji, neco z toho je fakt vychytane.
Svoje postoje k hudebni vychove deti jsem tu uz pitvala jinde (tady prispevek pro Janinu a diskutse jak cvicit na nastroj), kdyztak si to precti. Ale ten clanek je manipulativni reklama, predkladana nam tady jako info. Nema cenu diskutovata tady filantropii versus obchodni strategie Yamahy, ale normalni prima reklama by byla slusnejsi nez tohle. Moznosti je vic. |
Emina |
• |
12.9.2004 19:44:14
Simco, myslela jsi asi me, tak jen na vyjasnenou. Fletny, kytary i klaviry jsou taktez produkty Yamahy. Nic proti firme, jsem klaviristka a mam zhruba predstavu, co produkuji, neco z toho je fakt vychytane.
Svoje postoje k hudebni vychove deti jsem tu uz pitvala jinde (tady prispevek pro Janinu a diskutse jak cvicit na nastroj), kdyztak si to precti. Ale ten clanek je manipulativni reklama, predkladana nam tady jako info. Nema cenu diskutovata tady filantropii versus obchodni strategie Yamahy, ale normalni prima reklama by byla slusnejsi nez tohle. Moznosti je vic. |
12.9.2004 15:20:40
Jsem posledni, kdo by mel neco proti hudbe a tomu, aby se ji nadane, nebo i mene nadane deti venovaly, ale ponekud priserna vzpominka na asi tri roky, kdy mi rodice platili hru na klavir,(za prve az ve dvanacti, za druhe ja k tomu skutecne nemela nejmensi talent). Hodne jsem cetla a to i knihy, ktere byly spise urceny starsim, kreslila jsem a malovala a musim rict, ze toto vsechno detstvi velice obohacuje. Takze nejak nevim, proc by se na CITOVE inteligenci deti nemohly podilet jine druhy umeni, nez hudba.
|
11.9.2004 23:10:35
Chodila jsme s mladší dcerou do Yamahy od 1 1/2 roku a od jejích 4 1/2 let jsem v ní i učila.
Program pro malé děti (2 - 4 roky) se jmenuje "První krůčky k hudbě" a je to v podstatě 1x týdně hodina, kde si děti zpívají, hrají pohybové hry, poslouchají hudbu, učí se básničky, občas si i něco namalují a pod. je to hodina (mimochodem my jsme VŽDY měli hodinu, ne 45 minut) na kterou se děti velice těšily a i my maminy jsme si to užívaly. Od 4 do 6 let navštěvovaly děti "Rytmické krůčky", tam se už seznamovaly s notami, opět zpívaly, ale už i na různé hodební nástroje (bubínky, činelky, xylofonek a pod) písničku doprovázely. A po prvním půlroce začínakjí hrát na flétnu. Takže NEJEN keyboard YAMAHA!!! V 6 letech si už volily nástroj - vlastní hlas (zpěv), flétnu, kytaru, klavír a nebo i ten keyboard. Já na Yamahu nejprve jen chodila s naší Ájou, ale pak nám odešla učitelka a mně moc mrzelo, že tento bezvadný program pro děti - mimochodem tady na našem malém městě jediný pro tuto věkovou skupinu - by měl zaniknout. Takže jsem se nechala překecat, udělala si kurzy (já zpívám celý život, hraji na klavír a na kytaru, takže o hudbě něco vím. A učila jsem - takže mám i pedagogickou průpravu :-))) ) a postupně jsem učila oboje "krůčky", klavír a sólový zpěv. Mimochodem výuka na klavír je něco úplně jinýho, než klasická výuka v "lidušce", jak jsme ji my zažili! Hraje se s CD s hudbou, kdy z počátku hraje dítě jen doprovodné akordy či melodie a HNED od první hodiny má dítě pocit, že HRAJE!!! Když jsem začala v roce 2003 pracovat mimo naše město musela jsem učení v Yamaze nechat, ale moc mně to mrzelo. Takže já myslím, že článek je trochu reklamou, ale na dobrou věc. Tedy kladný dopad - to, že se maminky tady doví o této možnosti - mi přijde významnější, než to negativní - že si třebo někdo půjde na základě této reklamy koupit keyboard a někomu to tu bude vadit... Já Yamahu doporučuji Simča PS: Programy pro ještě menší děti, než jsem zažila já (tedy od toho 9. měsíce) byly připrveny až po roce 2003, proto s nimi nemám zkušenosti. |
11.9.2004 21:11:50
Ahojky, tak předně souhlasím s tím, že se zde jedná o reklamu, ale také si myslím, že hudba a "hudební tvoření" našich nejmenších má opravdu blahodárný vliv na jejich rozvoj. Nic sice nevím konkrétně o matematice ( v tom případě mě léta aktivního muzicírovaní absolutně vůbec nepoznamenala), ale minimálně na emocionální a kulturní vývoj vliv tedy rozhodně ano. Dle mého názoru je ale nejdůležitější našim malým pootevřít dveře (a to do jakých koliv oborů lidského konání, které by je mohlo jakýmkoli pozitvním směrem ovlivnit či posunout) a nechat je, ať se sami rozhodnou jestli a kam vstoupí.
|
11.9.2004 18:04:50
Miso3 nezbyva mi nic jineho, nez s Tebou souhlasit. Nedavno se nam totiz s manzelem dostala podobna studie do ruky. To IQ se zminovanym detem zvedlo tusim o 1-2body. I to je samozrejme dobre, ale ze studie prakticky vyplyvalo to, ze dane deti se hudbe hodinu denne venovaly. Stejne jim poroste inteligence, kdyz se hodinu denne budou venovat matematice, zlomkum, dejepisu, hrani sachu, pexesa, nebo ja vim ceho. Proste jsou zabavene, nezlobi, trenuji pozornost a spojuji neurony. Logicke.
Taky jsem par let hrala na akordeon, prestoze chtela kytaru. Ucitel hudby nas osahaval a "opusinkovaval" - chodila jsem tam teda dost nerada. Jako dite jsem to ze strachu nikomu nerekla a tata byl dost nastvanej, kdyz jsem toho tenkrat nechala (segra taky). Kytaru jsem si koupila ted za porodny a jsem moc stastna. Honzik uz se taky naucil na ni brnkat a hudbu ma evidentne rad. Stejne tak se chodi bavit s malymi klavesy jeho sestricky. Mam z toho radost a uvidime, co bude dal :-) |
11.9.2004 13:10:59
Souhlasim, ze clanek skutecne pripomina reklamu a rada bych pripomela, ze stejne jako hudba, rozviji citovou inteligenci deti i vytvarne umeni, literatura atd. Proste umeni jako celek.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.