Toupalová |
• |
24.2.2005 19:22:51
Vážení paní,
trampolína je úžasným prostorem pro pobyt i malého dítěte. Trampolína je nestabilní plocha, která "nutí" mozek k vyhodnocování změn polohy těla. V důsledku toho se rozvíjí rovnováha, koordinace, prostorová orientace. Průměrně nadané tříleté dítě dokáže reagovat na určité podněty vhodnou motivací. Přítomnost blízké osoby poskytuje pocit jistoty a bezpečí. Na trampolíně není nutné dítě podněcovat ke skákání. Na trampolíně se dá velmi účinně cvičit, relaxovat, číst i spát. Trampolína, kterou můžete vidět na obrázku, je celoročně venkovně provozovatelná. Trampolínu můžete vyzkoušet v naší škole - viz letáček v příspěvku výše. Zdraví B. Toupalová |
Radka u |
• |
24.2.2005 8:52:45
Mohla bych mít na Vás, paní Toupalová, prosím, dotaz?
Lze v tomto směru využít trampolína i pro malé děti, např. cca od 3let. Mohlo by mít dobrý vliv skákání spolu s říkankou nebo něco podobného? Nebo jak jinak by se dala trampolína využít v tomto směru pro takhle malé dítě? Mohla byste mi, prosím ,poradit.Děkuji. |
Michaela, 2děti |
• |
22.2.2005 13:47:18
Ďobrý den všem, článek i reakce jsem si se zájmem přečtla. I já si moc nevzpomínám na to, že by se tramolína na ZŠ nějak využívala. Se svými dětmi chodím cvičit a vždy si ráda na trmapolíně poskočím. Něco na tom tedy asi bude. Michaela
|
Mgr. Toupalová |
• |
21.2.2005 23:48:27
Vážení,
dovolte mi pár vět. Budu stručná, neboť je už velmi pokročilá hodina... Předně bych chtěla říci, že pro trampolining mám ve škole skvělé podmínky. Máme v jedné učebně trampolínu, kterou můžete vidět na obrázku. Jde o kruhovou trampolínu o průměru 4,30 m. Do této učebny chodíme na hodiny českého jazyka a matematiky. Ve třídě jsou kromě trampolíny také čtvercové stoly, u kterých děti pracují. Hodina na trampolíně začíná rozcvičkou. Děti stojí kolem trampolíny. Přehazujeme trampolínu míčem a při odhození děti odříkávají třeba násobilku. Pak jdeme na trampolínu - k tomu, aby se děti mohly věnovat výukovému obsahu /vyjmenovaná slova, násobilka, slovní druhy../ musí nejdříve zvládnout základy skoků. Vypracovala jsem takovou malou metodiku, jak zvládnout své tělo na nestabilní ploše. bohužel nemám příliš mnoho času to zde dlouze rozepisovat. Některé podrobnější informace i obrázky jsou v časopise Moderní vyučování č. 6/2004. Jen na závěr mohu zodpovědně říci, že děti cvičí s radostí, i když se jedná o výuku. Navíc jsou touto aktivitou stimulovány k vědomé korekci svého chování. Prostě v normální učebně se hodně snaží, aby se mohly jít učit na trampolínu... Pro děti s různými problémy je to vynikající cvičení. Ale to se musí vidět..Přijďte a vyzkoušejte to. Na Dni otevřených dveří skákali i někteří rodiče. :-)) Všem přeji pohodový den, týden... B. T. Omlouvám se, ale nemám čas na korekci textu. Díky. |
Mgr. Toupalová |
• |
21.2.2005 23:34:14
Program pro děti se SPUCH
program je určen dětem se specifickými edukativními potřebami OD KDY: březen 2005 KDY: čtvrtek od 14,00 – 15,00 hodin KDE: ZŠ Na Korábě 2/350, Praha 8, vchod z ulice Krejčího blízko Nemocnice Na Bulovce. JAK: po telefonické dohodě na čísle 777 264 868 – Mgr. B. Toupalová nebo e-mail: bohumila.toupalova@seznam.cz Organizace programu: Cvičení bude organizováno ve třicetiminutových blocích. Ve skupině cvičí 6 - 10 dětí. Kurzovné na měsíc /4 lekce/ činí 200,- Kč. Součástí trampoliningu je i tramporelaxace s výraznými antistresovými účinky. Cena jednorázové 30ti minutové lekce je 60,- Kč. Obsah programu: Program je zaměřen zejména na reedukaci specifických poruch učení a chování formou trampoliningu – tedy programově vedeného cvičení na trampolíně. Jde o moderní přístup v pojetí vnímání vlastní tělesnosti s úzkou vazbou na psychiku. Jedná se zejména o rozvoj nervosvalové koordinace, senzomotorických dovedností, prostorové orientace, rytmizace, sociálního vnímání a prožívání. Pohupující se plachta trampolíny má navíc významně stimulující antistresový účinek. U dětí se SPUCH je proto trampolining víc než opodstatněný. Při cvičení dochází k významnému rozvoji koncentrace, paměti, vůle, kázně, sebekázně, schopnosti soustředit se, tedy těch předpokladů, které jsou potřebné k úspěšnému zvládnutí učebních strategií formou posilování sebevědomí a efektivního sebehodnocení. Na setkání u trampolíny se těší autorka metody trampoliningu Mgr. Bohumila Toupalová. |
• |
21.2.2005 19:09:24
Já jsem si tedy ještě nikdy neskočila a mrzí mě to ještě dnes.Teď ale už téměř rok chodím s kloučkama na cvičeníčko pro děti a tam mají možnost.Jsou z toho bez sebe a touží po trampolíně i domů.Zatím to jen s manželem zvažujem,máme 1+1 a vešla by se sem jen ta nejmenší a ještě jen možná.Přejí si ji už dlouho, tak nevím, nevím...
|
20.2.2005 22:00:40
Přesně tak,
asi proto, že to bylo tak atraktivní, jsme se k trampolíně nesměli přiblížit - hlavně visela provokativně na stěně - no a co kdyby na nás spadla? Myslím, že jde o skvělou myšlenku, ale přivítala bych lidštější a laičtější popis toho, jak probíhá taková hodina s trampolínou. Ačkoli jsem vysokoškolsky vzdělaná a ledacos si dovedou "přeložit", je ten článek dosti odlidštěný. Tak s trampolínou do nás a do dětí! Adéla |
20.2.2005 22:00:35
Přesně tak,
asi proto, že to bylo tak atraktivní, jsme se k trampolíně nesměli přiblížit - hlavně visela provokativně na stěně - no a co kdyby na nás spadla? Myslím, že jde o skvělou myšlenku, ale přivítala bych lidštější a laičtější popis toho, jak probíhá taková hodina s trampolínou. Ačkoli jsem vysokoškolsky vzdělaná a ledacos si dovedou "přeložit", je ten článek dosti odlidštěný. Tak s trampolínou do nás a do dětí! Adéla |
Vali |
• |
20.2.2005 20:46:02
Trampolínu jsem jako dítě zbožňovala, ale protože to byla legrace a jak se píše v článku legrace užitečná, tak na trampolínu na základní škole nikdo nesměl. Za 4 roky, co jsem na té škole byla, jsme trampolínu využili 1x. To si pamatuju, protože jsem si taky hupla...
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.