4.3.2006 0:14:23
Boďko,
ale já se vůbec nevyjadřovala k souvislosti mezi věkem nástupu školní docházky a stupněm znalostí a vědomostí dětí. Pokud vím, tak anglická škola, do které nastupují děti ve 4,5 letech, se v lecčemz podobá naší školce. Když jsem tam chodívala vyzvedávat právě toho 4,5 letého klučinu, tak se taky stávalo, že jsem ho našla spícího na koberci na zemi (nudný program), učitelku to nijak netankovalo, jela s dětmi dál to, co měla na programu a jeho normálně nechala prospat. Prostě nic takového, jako známe školu my (lavice, židličky, ještě k tomu třeba ruce za zády..). |
• |
4.3.2006 0:12:30
Mamka pracuje ve skolni druzine a zovna nedavno, asi dva roky zpet, tam meli pripad, ze chlapecek mel v prvni tride problemy. Podle toho, co mi vypravela, byl zraly na zvlastni skolu - misto davani pozor a delani, co mu pani ucitelka rekla, si jen kreslil slunicka. Po nejake dobe, nevim jestli vubec vydrzel do pololeti, ho poslali zpatky do skolky. A taky mam ten pocit, ze bez souhlasu rodicu se dite do zvlastni skoly ani preradit nesmi. Jsem vystudovana ucitelka, ale pro druhy stupen a zatim jsem ucila jen rok, nemam zkusenosti s prvnacky, ale rekla bych, ze z doslechu vim dost. Ale hlavu vzhuru, vsak on se otrka a bude fajn. Hodne zalezi na ucitelkach, ktere pripadnym konfliktum mezi detmi zabrani.
|
3.3.2006 22:53:18
Pipo, Ivule, Angličanov poznám len zopár, a v Anglicku som ešte nebola, takže o ich povahe sa nevyjadrujem. Je to aj tak dosť všeobecný dojem, medzi ľuďmi ako osobnosťami je určite viac rozdielov, ako medzi národmi.
Ale o tých rozdieloch vo znalostiach našich detí a anglických. Rozdiel je asi skôr v systéme výuky ako v tom, že ktoré deti idú skôr do školy. Nemám pocit, že by samotné skoršie chodenie detí do školy prispievalo k sebavedomiu a lepšiemu vyjadrovaniu. Naopak, myslím si, že citlivému a nevyzretému dieťaťu môže priskoré "hodenie do vody" skôr ublížiť. Aj pre zrelé a vyspelé dieťa, je myslím nástup do školy a školské povinnosti aspoň na začiatku dosť vyčerpávajúce a stresujúce. |
Luci |
• |
3.3.2006 22:25:30
Jo, taky to mám doma.
Máme na školu ohromné štěstí, vozíme syna z města na tzv. vesnici. Dětí je ve třídě 17, přístup učitelek je naprosto úžasný, a i když je syn v sebeobsluze odmalička vyloženě pomalý, nikdo mu nesleví. V učení má možnost dělat najednou první a druhou třídu na základě individuální vzdělávacího plánu, takže my jsme všichni naprosto spokojení. Ve škole se totiž musí vyrovnávat s každodenní realitou různorodého kolektivu a to mu, myslím, jenom prospěje. |
*Aida* |
3.3.2006 22:08:05
Ja nesouhlasiiim :o)))))).
Deti nenastupuji ve 4.5 letech, nekterym jsou sotva 4, nekterym je 5 hned v zari. System je blby. Napr. ted jsou v reception deti narozene 1.zari 2000 az 31. srpna 2001 (vcetne techto datumu), vyjimky si musite vysoudit (v nekterych oblastech jsou pristupnejsi, tohle je vladni system). Deti se umi sami obleknout :o). No tak vzhledem k tomu, ze se nijak neprevlekaji ani neprezouvaji, tak si tedy musi umet nandat bundu, cepici a tak. Na telocvik se napr. u nas deti vysvleknou do spodniho pradla. Zdaleka ne vsechny deti se pak umi obleknout. I proto je v kazde reception nejen ucitelka, ale i asistentka (ve tride je nejvice 30 deti). Deti se umi sami najist. Pokud ne, date jim s sebou obed a ten zvladnou. Jinak priborem jist nemusi. Barvy vetsinou znaji, ale nijak je znat nemusi (asi jako kazde 4lete dite). Pocitat nektere umi a nektere vubec. Spousta jich neumi ani slovo anglicky :o). S pismenkama obdobne. A vsude kde jsem byla ja, mely deti na vesacich sve fotky, takze zviratka se sice nevedou, ale cist umet nemusi. Posledni bod, plynne mluvi vetsina 4letych deti, a s prevypravenim pribehu bych to az tak horke nevidela. Tady neexistuje zadny zapis, odklad atd. Vsechny deti jsou "integrovane". Napr. v nasi reception jsou 4 dospeli (jedna ucitelka, jedna asistentka - ty jsou v kazde reception a pak dve osobni sistentky, ty tam tedy nejsou po celou dobu). Tretina deti neumela vubec anglicky pri vstupu do skoly, 5 deti ma problemy s komunikaci a socialnimi dovednostmi. A nemluvim tady o skole v nejake chudinske ctvrti. Reception neni prvni trida, prvni trida je Year 1 (jak napovida sam nazev). Osnovy jsou tu rozdelene to stadii (stages), skolka (nursery) a reception patri pod stejne stadium, tedy "Foundation stage", Year 1 spada pod "Key stage 1". Takze nejake opravdove uceni nastava az v Year 1. Na konci Reception deti vetsinou umi rozeznat cisla do 10 (a vetsina jich scita a odcita, uci se to nazorne s predmety, psat to nemusi umet). Suda, licha a dokonce prvotni cisla zrejme nektere deti umi, ze by se to ale vyucovalo? Precist umi cca 30 slov, mame ta slova doma na lednici (je to vybranych 30 slov, tech nejzakladnejsich). Tvary se take uci poznavat. Je fakt, ze spousta deti v reception cte, ale neni to nutny pozadavek. Me zas vyhovuje, ze tento term maji ve skole treba tema "Na zahrade" a kolem toho se toci veskera vyuka. Predtim meli "tradicni pribehy". Deti to bavi. Jsme ted v breznu a v synove tride je cca 8 deti, ktere neumi napsat zadne pismeno, jen "znakuji". Nedavno deti "psaly" pozvanky na party a mely to vyvesene na nastence a nektere jiz citelne pisi, nektere napisi sem tam neco a u nekterych o pismu nemuze byt rec. Zkratka velke rozdily. Takze bych to nebrala az tak vazne. Jo a internet jsem tedy v reception rozhodne nevidela, to mi prijde fakt usmevne, co by tam asi tak hledaly a jak by to nasly? Syn si tedy umi najit Bob the Builder ci Cbeebies diky tomu, ze to mam ve favourites :o). To mi ale nepripada nijak uzasne :o). Mys vetsinou ovladaji, ale nemaji takovou, jako my doma, ale velkou pro deti. Nektere umi s pocitacem zachazet skvele, nektere ne (tady hodne zalezi, jestli maji pocitac doma samozrejme). Vetsinou ale deti pocitac miluji a nauci se rychle. Maji nainstalovane urcite vzdelavaci programy pro svou vekovou kategorii. Jsou urcite programy urcene pro skoly, skola si nemuze nainstalovat kde co, takze s internetem bych fakt pochybovala.... |
3.3.2006 21:53:19
Pipo,
já mám pocit, že ten dojem dojem o "studených anglických čumácích" navozuje anglická literatura 19. století, kdy takové společenské klima (nejen v anglii) panovalo. Nu což, teď je doba jiná. Jinak já mám ty zkušenosti, že děti vzdělávané v UK systému dokáží narozdíl od našich vyjadřovat dobře vlastní názory, jsou obratné ve slovním popisu různých situací, dokáží vysvětlit různé pojmy (mám na mysli větší děti, tak 10 - 13 let) a logicky jsou i sebevědomější, když mají samy komunikovat s dospělými v různých situacích. Oproti našim nejsou zdaleka tak dobří ve znalostech matematiky a přírodních věd. Já osobně bych našemu školskému systému (tomu, v kterém jsem se vzdělávala já) vytkla právě nedostatek rozvoje vyjadřovacích schopností. Já měla v tomto směru hned za jazykovou vybaveností největší dluh, když jsem se začínala stavět na vlastní nohy. Klasické biflování, které se často na našem systému kritizuje, jsem nezažila. |
Pipa H |
• |
3.3.2006 21:28:26
Taky by me zajimalo, odkud Daniela nabyla takoveho dojmu. V Britanii jsem zila nekolik let a Britove mi tak vubec nepripadaji. Naopak se (vetsinou) na sve okoli usmivaji a maji skvely smysl pro humor. Co se tyce vzdelavaciho systemu, tak mam dojem, ze se z nich stavaji bytosti, ktere jsou samy schopny se rozhodovat, zdatne analyzuji situace a z nich vyvozuji zavery, dokazi se dobre vyjadrovat a zduvodnovat sve nazory. Doufam, ze u nas se skolni system pomalu meni a uci deti i temto schopnostem. Cely svuj skolni zivot jsem totiz bohuzel zazila vicemene jen bezduche biflovani. A to i na vysoke.
|
3.3.2006 20:36:52
Danielo,
a to ti připadají ti skuteční angličané (ti z masa a kostí) jako studení čumácí, nebo angličané, které znáš jen prostřednictvím literatury, tisku, TV a já nevím čeho dalšího? Mě totiž tohle tvrzení vždycky překvapí, tak se ptám. |
3.3.2006 20:30:12
:)))))))))))))))
Chaha, Lízo, tys mi to sebrala z pusy (nebo z klávesnice?) :)) |
Míla, 2 děti |
• |
3.3.2006 20:19:12
Díky, myslela jsem si to. Je to smutné, ale s vládou a hlavně s ministerstvem školství nikdo nehne, změny přicházejí velmi pomalu, nás už se to nedotkne. Podařilo se nám alespoň přeskočit první třídu, taky máme štěstí na paní učitelku, ale přesto - úplně ideální to není. Ale to je na delší vyprávění a pochopí to jen ten, kdo se s nadaným dítětem z blízka setkal.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.