| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Velikonoční pondělí na pohotovosti

[<<Předchozích 60] Příspěvky 6170 z 214 [Dalších 144 >>]
Gabina
  • 
30.4.2006 22:02:17
Pavlino, naprosto ocenuju vas postoj, ze jste se "nedala". Nedokazu pochopit arogantni a namysleny postoj doktoru, kteri jsou tu pro pacienty a jejich rodiny a soucasti lecby prece neni jen spravna diagnoza, ale i psychologicka podpora pacienta a rodiny, kteri pravdepodobne nemeli zrovna ten nejlepsi den!
Preju co nejmene sprostych doktoru a jen tu nejlepsi peci! :o)
Gabina
  • 
30.4.2006 22:02:14
Pavlino, naprosto ocenuju vas postoj, ze jste se "nedala". Nedokazu pochopit arogantni a namysleny postoj doktoru, kteri jsou tu pro pacienty a jejich rodiny a soucasti lecby prece neni jen spravna diagnoza, ale i psychologicka podpora pacienta a rodiny, kteri pravdepodobne nemeli zrovna ten nejlepsi den!
Preju co nejmene sprostych doktoru a jen tu nejlepsi peci! :o)
Gabina
  • 
30.4.2006 22:01:44
Pavlino, naprosto ocenuju vas postoj, ze jste se "nedala". Nedokazu pochopit arogantni a namysleny postoj doktoru, kteri jsou tu pro pacienty a jejich rodiny a soucasti lecby prece neni jen spravna diagnoza, ale i psychologicka podpora pacienta a rodiny, kteri pravdepodobne nemeli zrovna ten nejlepsi den!
Preju co nejmene sprostych doktoru a jen tu nejlepsi peci! :o)
Jirka
  • 
30.4.2006 21:13:21
Milá Jano,
přece nechcete naznačovat, že pohotovost je od lékaře jakýsi nadstandard, že to už není normální pracovní doba? To byste mě opravdu rozesmála (což se o celé této diskusi a všech těch zážitcích rozhodně říci nedá).

Trochu mi tím připomínáte lidi, kteří říkají, jak to mají ti prodavači v hypermarketech hrozné, když o všech těch svátcích musí být od rána do večera v práci. Nevím, jak by se lidem líbilo, kdyby se o svátcích a nedělích prostě neprodávalo a taky nevím, jak by se lidem, kteří tam prodávají, líbilo, kdyby jim vedení řeklo, že tedy o svátcích a nedělích se prodávat nebude a že jich tedy 15% propustí.

Už to tady zaznělo několikrát: je to o lidech. Myslím si, že kdo je slušný v "normální pracovní době", zvládne být slušný (nebo alespoň profesionální) i v době pohotovosti. A jak příspěvky ukázaly, není problém natrefit na nepříjemné lékaře/sestry i v normální ordinaci.

Trocha hezkého nakonec (proto vůbec Rodina existuje): v pátek večer se nám narodil syn Matýsek v pardubické porodnici. U porodu jsem byl, lékaři i sestřičky i porodní asistentky i žákyňky byli na moji ženu i na mě velmi milí a ochotní, za což jim opravdu děkuji (i jim jsme řekli, že byli fajn).
30.4.2006 17:21:07
Lízo, no právě, ať si vedlejšák klidně berou, ale ať se pak chovají tak, jak mají a nevymlouvají se na přebytek práce.
Ten luxus, že jsem měla svého ošetřujícího doktora jsem u nás zažila pouze jednou. Na rizikovém oddělení nemocnice CB.Ale mám pocit, že to je vůbec zcela výjimečné oddělení. Výborné sestřičky, lékaři, všichni ochotní, vstřícní, komunikativní atd....Od té doby jsem to už nikde nezažila :-(
Na dětském jsem, bohužel, byla několikrát,každý den jiný lékař, pozdravit uměla jediná lékařka, o tom, že by se mi někdo představil nebo měl alespoň na plášti cedulku se svým jménem, jsem si mohla nechat jen zdát.

Ale jinak si myslím, že Ty jsi v pohodě, už jen to, že jako lékařka aspoň někde vidíš chyby.

Já jsem pracovala jako sestra 9 let, ale z toho většinu let v zahraničí. Každopádně už se do zdravotnictví nikdy nechci vrátit, mezitím jsem vystudovala úplně jiný obor.
Pavla, Matěj 4, Ondra 1
  • 
30.4.2006 16:02:52
S dětskou nemocnicí mám svých zkušeností dost - chirurgii jsem navštívila se starším synem - rozsekl si bradu pár dní před vánoci tak jsem tam jela - doktor se ani nezvedl od počítače, synovi nalepila sestra mašličku - ta mu spadla i s celou náplastí hned před nemocnicí - zpráva od lékaře zněla asi tak že syna celého prohlédl a měl úraz vlasové části hlavy takže chirurgie doufám už nikdy - to se stalo před 2 roky.
S mladším synem jsem byla hospitalizovaná na interně a následne na infekčním protože jsme se tam nakazili průjmem. Syn měl 4 měsíce a raději nebudu ´popisovat přístup personálu když 4 měsíčnímu dítěti dá k postýlce lahev aby se napilo - to jsem tam s ním přijela když měl 40 horečky a apaticky ležel a myslela jsem že mu dají kapačky. kojit mi nedovolili a vše ostatní odmítal. Podepsala jsem za 2 dny revers a jela domů.
Mladší syn je astmatik tak jsme na pohotovostích pořád je i alergik. Byla jsem v Mladé boleslavi na JIP - přístup celého dětského oddělení si nemůžu vynachválit. Tento týden jsme museli opět k lékaři ale má alergoložka byla nemocná přijal nás kolega perfektní pan doktor který mě ani nenechal čekat když nejsme jeho pacienti, volalal jsem mu byla u něho 2x vždy mě vzal přednostně a ještě mi řekl až půjdu na kontrolu ke své lékařce že se máme stavit že by malého rád viděl.
Moc záleží na lidech kteří zrovna slouží. Mám zkušenosti s příjemnými ale i naopak.
Líza
30.4.2006 15:46:25
Jitko, jasně. Chápu, že někde je to i takhle. Na druhou stranu, když bude 8-hodinová pracovní doba a provoz na směny, můžou pacienti v nemocnicích rovnou zapomenout na to, že by měli svého ošetřujícího lékaře (i když dnes díky tomu, že se s nima někde dr nebaví, ani nevědí, že ho mají, ale to je druhá věc).
Pokud jde o služby - no někdo slouží rád kvůli penězům a baví ho to, a jiní slouží neradi, protože nemají rádi adrenalinové situace a protože třeba zrovna těžce snášejí nevyspání. Nicméně podle platnýho znění zákoníku práce je už dneska množství přesčasů, který u jednoho zaměstnavatele odpracuješ, a množství pohotovostních hodin, omezené. Celkem na rozumnou míru. Na druhou stranu nikomu to nebrání vzít si služby navíc někde na vedlejšák...
30.4.2006 12:15:59
Lízo,
ano, když doktor na pohotovosti nemá práci, tak se může dívat na televizi či spát, ale především musí počítat s tím, že pokud pohotovost slouží, tak se prostě nevyspí.
A musím říct, že lékaři ve většině případů slouží pohotovost rádi, těší se, že si přivydělají a doufají, že se přitom i vyspí.
Já mám tu zkušenost, že lékaři mají za rok spoustu přesčasů, ale berou si je dobrovolně, aby měli více peněz.
Kdyby záleželo na mě, dovolila bych jen několik málo hodin přesčasů měsíčně, aby lékaři nebyli přetažení a unavení, přece jen jejich práce vyžaduje velikou zodpovědnost.
Je zajímavé, jak lékaři brojí proti zavedení osmihodinové pracovní doby. Kdyby se sloužilo na směny, lékaři by byli povinní tu svou osmihodinovou směnu opravdu pracovat a pak by se už na přetíženost nešlo vymlouvat.

Když jsem jako zdravotní sestra pracovala na intermediálním oddělení, tak jsem se v noci bála doktora vzbudit, abych náhodou nedostala vynadáno, že ho budím zbytečně!
Bohunkau
  • 
30.4.2006 11:58:11
Při čtení článku, jsem si v duchu říkala, tenhle přístup znám.

Je to rok zpět - neděle, malénu byl cca rok a protože začal chodit brzy, tak v roce už běhal, lítal a tak. Před obědem malej blbnut s tátou , já připravovala talíře, slyším ránu a řev, malej narazil na roh dřevěného obložení. Hned jsem běžela za klukama. Malej na čele šílenou modřinu a bouly jak nejen barvou, ale i velikostí švestky, přesně uprostřed čela. Tátu jsem uklidnila, ať jde na startovat auto, protože bydlíme cca 15 km od civizace. Vzala jsem tašku s doklady a dětskými proprietami a vyrazili jsme, malého jsem celou cestu vlhkou žínkou utírala. Malej vypadal s tou modřinou hrozně, nedovolila jsem mu aby usnul. Dorazili jsme do nemocnice, jeli jsme rovnou na dětské oddělení, tam k nám přišla paní doktorka, která malýho prohlídla, uklidnila nás, že to bude dobré, ale že by přeci udělal rentgen hlavy. Samozřejmě jsme souhlasili.
Odešli jsme na rentgen, kde jsme půl hodiny čekali, než si doktor vyřídí své soukromé telefony (alespoň si mohl zavřít dvěře). Po vyložene nepříjemném rentgenu , jsme šli čekat do čekárny ambulace. Po 1 hodině čekání jsme přišli na řadu, musím říc, že jsem velký kliďas. Přišli jsme ke stařšímu lékaři, kouknul se malýmu na hlavu a začat plivat jedovaté poznámky, typu: vy jste nikdy neměli bouly? S každou blbotí hned na pohotovost. To dítě je přecitlivělé apod. Musím říci, že jen pohled na mého chlapa, mě donutil držet pusu. Poslední kapkou byla infomace, že ten rentgen byl úplně zbytečnej, protože hlava je v pořádku. Vyšla jsem ven před ordinaci a musím říci , že jsem si nebyla jistá jestli se mi to nezdálo.
V pondělí jsem si zajela s malým k naší paní doktorce, které když jsem to vyprávěla spadla čelist, protože to nedokázala pochopit. Na ten retgen nás poslala ještě jednou, aby měla jistotu, že se to lepší.
Bouly a modřinu měl malej asi měsíc.

Myslím si, že lékařství je především o lidech.
Líza
30.4.2006 7:05:57
MirkoM, teď jsi mi teda nevědomky nahrála.
Pohotovost NENÍ výkon práce a jako výkon práce taky není placen!
Pohotovost je specifický termín, který označuje, že je doktor v práci (v některých případech taky jen na telefonu, ale to jsou specifické situace a o tom teď nemluvíme), tam čte, kouká na televizi, spí a ČEKÁ na práci.
Takže nevidím nejmenší důvod, proč by jako doktor neměl spát, ve chvíli, kdy žádnou práci nemá.
Ono by to totiž jinak ani nešlo - nevím, jak by ses tvářila ty, kdybys měla přijít do práce a nonstop nespat a být schopná podávat kvalitní pracovní výkony po dobu například 32 a více hodin v kuse.

Že ve chvíli, kdy ten pacient dorazí a dr tu práci má, se má chovat slušně, to je jasný.
[<<Předchozích 60] Příspěvky 6170 z 214 [Dalších 144 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.