| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Problémy s výslovností

[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 90 [Dalších 50 >>]
Milada.
24.7.2006 16:02:34
Marketo,

jasne, spravny logoped by tohle odhalit mel.

Myho syna tedy mluveni nenamahalo, mel vybornou slovni zasobu, stale nam rikali, ze se vyslovnost tech problemovych hlasek upravi atp. Jednalo se opravdu o par hlasek. Pokud by mel jen tu spatnou vyslovnost, do skoly by sel. Mel ovsem prave i ten problem s motorikou ruky (treba postavil cokoliv z LEGA atp. ale pastelka do ruky - to prakticky nikdy a ani ted rad nekresli, i kdyz pise pekne - to jsem v tom odkladovem roce chodili na trimesicni intenzivni kurs grafomotoriky.) Tu grafomototiku samozrejme pojistovna taky neplati a bylo to desne narocne na cas - cviceni 6-8x doma.
Tehdy na foniatricke klinice mluvila logopedka o tom, že prý, když děti přeskočí fází hrubé motoriky (přestože např. si stavějí lego z malinkých kostiček), tak jim ta fáze té hrubé motoriky chybí a napr. špatně pak kreslí.

Nase posledni logopedka je specialistka na péči v oboru poruch komunikace u těchto diagnoz:
Patologický vývoj řeči a mluvních funkcí.

Bilingvální výchova

Specifické vývojové poruchy učení ( dyslexie, dysortografie...).

Vady a poruchy sluchu, péče o pacienty s kochleárním implantátem.

Palatolalie.

Poruchy hlasu a poruchy resonance.

Poruchy řeči u pacientů s mentální retardací.

Poruchy řeči při duševních onemocněních ( schizofrenie, dětský autismus...).

Patologie gnostických a fatických funkcí (vývojová dysfázie, afázie...).

Dysartrie.

Poruchy plynulosti řeči ( balbuties, tumultus sermonis).

Patologický vývoj mluvní komunikace v sociální interakci ( mutismus).

Kombinované vady.

Poskytuje i školské poradenství - zařazení dítěte do školy. U nas vede i kurs pro deti v poslednim rocniku skolky:
Je to pro děti předškolního věku, který efektivně, systematicky a uceleně rozvíjí schopnosti dítěte (fonologické procesy a fonematické uvědomování), které slouží jako předběžná fáze, která je velmi důležitá v budoucnu pro čtení a psaní. Dítě se v kurzu seznámí se slabikovou strukturou slova, s hláskovou strukturou slova, s pojmy souhláska a samohláska, naučí se rozkládat a skládat slova, rozlišovat dlouhé a krátké slabiky, tvrdé a měkké slabiky atd. Pro děti je program smysluplnou hrou, která jim nabízí nejen nové poznatky, ale i příležitost využít svoje dosud neobjevené schopnosti a kreativitu. Kurz je vysoce efektivní, skládá se z 32 lekcí (délka lekce 45min), přičemž lekce probíhají 1x týdně. V jednom kurzu je zařazeno max. 6 dětí.
Markéta, syn 4 r.
  • 
24.7.2006 14:48:42
On asi logoped může odhalit i jiné problémy, než je špatná výslovnost. Moje neteř (teď skoro šest) dochází na logopedii od čtyř let, rozumět je jí stále poměrně mizerně. Je úplně vidět, jak ji mluvení namáhá, jazyk se neohýbá, tak, jak by měl. Procvičování logopedických říkanek pomohlo odhalit celkem velké problémy se schopností se soustředit, neteř odputovala k psycholožce a neurologii - diagnóza lehká mozková disfunkce (možná příčina - byla přenošená). Takže teď, rok předtím, než by měla nastoupit do školy (asi nenastoupí) začíná chodit na hipo (hypo?) terapii, která má napomoci zlepšit hrubou motoriku, schopnost soustředění a já nevím, co vše. Takže holt u některých dětí se to upraví samo, některé potřebují velkou další péči. Mimochodem neteř moc pěkně kreslí, naproti tomu můj syn, který začal mluvit takřka bezvadně hrozně brzo, neumí pastelku vzít pořádně do ruky, kreslí výhradně zvláštní roboty (čmáranice)a sešit pro grafomotorický rozvoj Pastelka Máša si večer čteme v posteli. Moje představa malého dítěte vždy byla dítě sedící u stolu něco si kreslící, u nás výraz "vezmeme si pastelky" je takřka výhružkou.
petra
  • 
24.7.2006 11:10:31
Tak naše malá (pravda, je podstatně mladší) tohle měla taky -táta byl káka, dolů bylo go,go, navíc ještě místo m měla b, takže koza dělala bébé a máma byla bába.
Teď už je to v pohodě, docela na to pomohly hry. Jak dělá koza -bé, bé. Já na to mé, mé.. Případně kdo je to -káka a jak dělá žáab -ká, ká- Táta je žába...
A podobně. Ale jestli to zabere u tříletého dítěte nevím. Naší malé je totiž necelých 18 měsíců.
Šárka, tři děti
  • 
24.7.2006 0:52:08
Ne, nic o tom nevím a taky nikomu neradím. Je to tady o zkušenostech.
Co se týká doktorů, může mít pět titulů a působit na klinice a přesto nemusí mít dobrý přístup k pacientům, to jsem chtěla říct. Máte to opravdu těžké, ale tak už to s dětmi chodí. Jestli Vás to uklidní, můj syn je též nedonošený, cca 34-36 t., měl jisté problémy, i když jiného rázu, které tu neřešíme. Dnes je mu 20 let a je na VŠ. Piplání se vyplatilo.


23.7.2006 23:35:37
Šárko, na logopedii jsme se synem chodili přes čtyři roky, i se všemi omalovánkami a říkadly. MMCH, pro něj by omalovánky byly spíš za trest, ono to vzájemně souvisí: má poměrně mizernou jemnou motoriku ruky. Kreslí dost nerad, a vždycky to tak bylo. Ač je mu už skoro 11 let a úspěšně ukončil primu, píše jako čuník, a vidět ho třeba vystřihovat je utrpení. Museli jsme nacvičit všechny sykavky a L, R a Ř. R zvládl do osmi let, Ř až v devíti. Nemyslím si, že by naše logopedka byla k ničemu, jak ty naznačuješ. Spíš to bude tak, že tvoje děti potřebovaly ve výslovnosti jen "drobné doladění". Asi si nedokážeš představit, jak je obtížné napravovat rozsáhlejší vady výslovnosti.
Milada.
23.7.2006 23:13:24
Jinak neni treba prat hodne stesti, bo syna uz temer neopravuji, temer uz zadny chyby ve vyslovnosti nema. Treba ho nekdy opravim jednou za den, nekdy az za tri dny, nektery tyden vubec... Nastesti se nam to vsechno podarilo upravit :-), jen v anglictine u hlasky R to ma takovy divny, to ho ucky na AJ opravuji.
Milada.
23.7.2006 23:10:05
Sarko,

asi o tom vazne nic nevis. Treba muj syn byl (opravdu jen lehce) nedonoseny - narozen 36+3. Prvni narkozu mel v 5ti tydnech zivota, dalsi ve 2 a 1/4 roce. Tohle vsechno se mohlo na spatne vyslovnosti podepsat.

Mel spatnou motoriku ruky i jazyka. Strasne dlouho si sam nevzal pastelku do ruky a nekreslil (to je ta motorika jazyka). Chodili jsme i na grafomotoricka cviceni a mel dokonce odklad skolni dochazky. A to pres veskerou nasi peci.

Takze Tvoje rada:"opřít jazyk o horní patro, což se naučí u logopeda až s ním půjdeš" - a vubec rozhejbani tuheho jazyka - nam trvala nekolik let a to poctiveho cviceni jak doma, tak u logopedek. Podotykam ze syn mel problemovych jen par hlasek, ale holt to takhle dlouho trvalo :-( My jsme necvicili jen samotnou vyslovnost, ale cvicili jsme prave ten jazyk a to napr. takto:

hlaska L systémem olizování bodů na puse (např. namazat medem). - to je prave na rozhejbani jazyka.

MMCH po vetsinu casu jsme si logo taky vetsinou platili, bo u nas ve meste zadny logoped hrazeny pojistovnou neni. Takze bud jezdila logopedka k nam domu (co navsteva to 300 Kc) - takhle to bylo cca 1,5 roku. Pak nastesti k nam do mesta zacala jedna logopedka dojizdet a to nas jedna navsteva stala 200Kc. Kdyz jsem tam pak zacala chodit i s dcerou, tak za obe deti jsem platila samozrejme 2x 200. A dcera se vsechny sykavky plus LRŘ naucila oproti synovi rychle - asi za rok a ctvrt.

A jinak - kdyz pisu o vedouci logopedu na foniatricke klinice, kdyz pisu o LOGO klinice v Brne tak ver, ze muj syn mel opravdu dobrou peci. Treba foniatricka klinika byla vzdy na pojistovnu, u LOGA jak co, napr. masaze dle Castilla Morales, které stimuluji a upevnují svalstvo v oblasti mluvidel, nutnych prave k recove produkci pojistovna neproplaci.
23.7.2006 22:40:13
Já jsem taky vždy spíše odsuzovala maminky (konkrétně hlavně jednu(, které nechaly své děti šišlat až do školního věku. Ale i tyhle děti se nakonec mluvit naučily "samy", holt někomu to trvá dýl. A někdo se prostě čistě mluvit nenaučí ani po 5 letech logopedické péče.
Vždyť ne všichni dospělí mluví dobře, dokonce (a to mi vadí) i herci, hlasatelé, reportéři, až to rve uši... A Vy se tady nervujete, že vaše dítko nebude mluvit bezchybně...
Bude, určitě bude. Možná později, než byste si přály, ale bude. Alespoň 90% z nich!
Šárka, tři děti
  • 
23.7.2006 22:35:33
Mnoo, třeba nemáte štěstí na "odborníky" ... já fakt nevím, co s těma dětma šest let dělají??? To by snad museli naučit mluvit i kocoura za takovou dobu.
My nebyli na žádné klinice. Na onu paní jsem dostala doporučení od kamarádky. Výuka probíhala u ní doma v bytě, za jednu návštěvu se platilo "na dřevo" (tehdy před 12 lety 10Kč) a dveře se tam netrhly.
Tak hodně štěstí!
23.7.2006 22:34:16
Plně souhlasím s tímto názorem. 20let pracuji jako sestra na foniatrii a tak vím že je lepší jít na logopedii raději dříve a ne čekat že se to spraví samo.Může to tak být, ale také nemusí.Čím později se začne s nápravou tím hůře-dlouhodobě fixované špatné řečové návyky se špatně napravují.
Teprve logoped nebo foniatr je schopen říct, zda již začít s logopedií či
jestli je ještě čas.Není dobré řídit se radami druhých, že jejich potomek to zvládl i bez logopedie.
Pokud dítě začne logopedii navštěvovat, pak je nutné doma denně cvičit-často
a krátce(ne sednout ke stolu a cvičit hodinu).Znám plno případů kdy rodiče doma s dítětem necvičí a pak dávají vinu logopedce, která s dítětem stráví půl hodiny týdně.

Laďka + Domík 19měsíců
[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 90 [Dalších 50 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.