| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Proč Adámka maminka nechce?

[<<Předchozích 90] Příspěvky 91100 z 111 [Dalších 11 >>]
Ája (1 dospělé dítě)
  • 
18.9.2006 12:55:46
Taky si myslím, žes nepřestřelila. I vztek (nebo odseknutí) má ve výchově své místo. Třeba jen usměrní dítě nebo dospělého, že tohle je moc, to já už nesnesu. Když něco řeknu pětkrát a stále není pochopeno, tak na co pořád budeme diskutovat? Výchovou připravujeme děti pro život. Až dospějí a půjdou do práce, pořád s nimi bude někdo diskutovat, že tohle teď, tamto se bude až potom a tohleto se opravdu nedělá? V práci to dopadne tak, že jednou tolerance nebo vysvětlení, podruhé padáka. A jsme v jeteli, že jsme na tyto situace děti nepřipravily. Jsou věci, kde se moc diskutovat nedá, protože to není vhodné. Třeba i to, že mám večer práci a chci ji stihnout a až pak půjdu spát. Můžu sice práci odložit na zítra, ale to ti pak nemůžu přečíst pohádku, protože třeba peču, vařím, zašívám.... Když mne budeš otravovat, nevyspím se, zaspím do práce, když to udělám vícekrát, přijdu o ni. Pak na tebe sice budu mít čas, ale zas nebudeme mít peníze. Prodáme auto, dům, ty nebudeš mít hračky, jsou děti, co by si toho vážily. Večer zlobí jen zlobidlo, které nemá maminku rádo.
18.9.2006 12:54:35
Jasně Rebeko, navíc i já osobně jsem ten článek ve výchovném procesu zažila a pamatuji si ten dojem, že to ta maminka na Adámka "blbě hraje".

Milado, co děláš, pokud ti nevyhovuje učebnice? Já mám dceru na gymnáziu a z takových učebnic ZSV bych vyrostla.
Milada.
18.9.2006 12:53:18
Ja tedy nevim, mozna jsem divna, ale o ucebnice myho ditete se zajimam a to do hloubky. Zcela bezne se chodim ptat do cestinarskych klubu jinde na netu, kdyz se mi v ucebnici neco nezda.

Priklad mych dotazu: treti trida - jedna se o mesic duben:

Dite melo slovni ulohu z Matematiky a otazka znela: Kolik zbylo penez? Odpoved mela znit: Zbyly 2 Kc.
No a syn byl zmaten z toho, ze ma najednou menit koncovku u slova zbylo a to ke vsemu za zbylY - tady ho uz dopredu ucim jake I/Y, prestoze to jeste vubec neprobirali..
Moje vysvetleni bylo takove, ze jedna koruna zbyla, 2-4 zbyly a vice jak 5 korun zbylo. Je to tak spravne? A neni divne, ze kdyz to deti jeste neprobiraly, uz to maji mit v odpovedich?

Nebo Opet duben 3. tridy:
V teto ucebnici pro 3. rocnik:

se deti zacinaji ucit podstatna jmena. Urcuji mimo jine i pady. V ucebnici se pise: „Pádovými otázkami KDO, KOHO, KOMU, O KOM, S KÝM? se ptáme na osoby. Pádovými otázkami ČEHO, ČEMU, CO, O ČEM, S ČÍM se ptáme na zvířata nebo na věci.“

A v pracovnim sesite k te ucebnici:

se tato poucka potvrzuje, nebot zde deti mají doplnit tyto vety:
„Pádovými otázkami KDO, KOHO, KOMU, KOHO, (O) KOM, KÝM se ptáme na (zde je mezera a deti mají doplnit OSOBY). Pádovými otázkami CO, ČEHO, ČEMU, CO, (O) ČEM, ČÍM se ptáme na MEZERA nebo na MEZERA. Do mezer mají děti napsat zvířata a věci.

A ted mne maminka jednoho synovyho spolužáka upozornila na tuto publikaci:
http://www.humpolec.cz/pd/index.php?task=cj Ted ji nemam u ruky, ale tam jsou zvířata zahrnuta do skupiny s lidmi, ne s vecmi.

Ta maminka se pak ptala ucitelky, ktera deti uci a ucitelka byla z dotazu velmi zaskocena a blekotala něco o zivotnosti/nezivotnosti – cili podle ni by zvirata mela byt ve skupine s lidmi - ze jsou zivotna - a to i kdyz ji to ta maminka ukazovala v jejich ucebnici a tam to bylo jinak, nez ucitelka rikala.

Vim, ze to je prkotina, ale syn byl z toho pracovního sesitu uplne zmaten, nejdrive psal zvířata v jednom cviceni k padovym otázkám Kdo, Koho, Komu atd…pak si ovšem precetl na konci tu vetu, objevil ty dve mezery, zjistil, ze to ma tedy asi blbe, vsechno zase skrtal. Nevite, co je tedy spravne?
Vsem dekuji za pomoc.


Proste bezne potize s ucebnicema. To, ze v nejakym Slabikari je clanek starej jako ja :-) mne opravdu nezaskoci :-)
Milada.
18.9.2006 12:34:24
Budilko,

a Ty se jako jinak o ucebnice nezajimas?

(udiv)
Lavanda
18.9.2006 12:31:06
Milá Báro, určitě máš pravdu v tom, že nejde o žádné světoborné téma. Jak jsem si všimla, článek redakce přetiskla z časopisu Děti a my, pravděpodobně proto, že na dnešek žádná čtenářka Rodiny nic neposlala (nebo čtenář, abych nediskriminovala). Nicméně jsem se při čtení tohoto příspěvku donutila zamyslet nad tím, jestli se jako rodič dostatečně zajímám o kvalitu učebnic, které mé děti ve škole používají.
Rebeka 34let 2 děti
  • 
18.9.2006 12:27:00

..souhlasím,název článku je jako titulek z bulvárních novin-šokézní a po přečtení zjistíte,že o nic nejde. Článek je starý nejméně 35 let,asi by stálo za úvahu ho obmněnit,ale zase takovou tragiku bych z toho nedělala. Nemyslím si,že by tenhle článek nějak poškozoval psychiku prvňáčků /má dcera je v 1 třídě/.Závěr zní mohlo by se aktualizovat i ve slabikářích/nebo především a právě v nich/...
18.9.2006 12:10:32
Naprosto souhlasím. Já chápu, že péče o dítě je vážná a zodpovědná věc, ale diskutovat o "nablblém" textíku ve slabikáři a vážně se zabývat způsobem výchovy oné fiktivní maminky mi vážně přijde trošku moc. I když samozřejmě uznávám, že text ocitovaný z jiného slabikáře o několik příspěvků výše je vhodnější.
myshka
  • 
18.9.2006 11:29:31
Jenže ono nejde o to, aby Adámkovi bylo vyhověno, ono jde o to, že Adámek má z toho pocit, že ho maminka opravdu nechce, a pláče. Mám hodně citlivého syna a je mi jasné, že takovéhle chování berou děti opravdu dost vážně a pak těžce nesou.

Bylo by i v pořádku dítěti koláč nedat (vysvětlit, že třeba jindy, po obědě...) - není ale v pořádku vytvářet v dítěti pocit, že nemá lásku.
Sissi
  • 
18.9.2006 11:23:07
byl i v nějakém slabikáři, nebo Živé abecedě, ze které jsem se učila já. A světe div se, nezapůsobil na mě ani na ostatní děti nijak negativně. Je to totiž zjednodušení, schematismus, a tak jsme to už tenkrát brali. Stejně, jako jsme měli rádi seriál "Byl jednou jeden život", přestože v něm holčička měla zubní kaz, protože si jednou jedinkrát nestihla vyčistit zuby po jídle, a chlapec, který chyběl ve škole, když se šlo na očkování proti tetanu, za týden onemocněl. Přesně takhle to v životě samozřejmě nechodí, ale dostali jsme z toho informaci, kterou jsme dostat měli - čistěte si zuby, choďte na očkování a když něco chcete, poproste.
Sissi
  • 
18.9.2006 11:22:19
byl i v nějakém slabikáři, nebo Živé abecedě, ze které jsem se učila já. A světe div se, nezapůsobil na mě ani na ostatní děti nijak negativně. Je to totiž zjednodušení, schematismus, a tak jsme to už tenkrát brali. Stejně, jako jsme měli rádi seriál "Byl jednou jeden život", přestože v něm holčička měla zubní kaz, protože si jednou jedinkrát nestihla vyčistit zuby po jídle, a chlapec, který chyběl ve škole, když se šlo na očkování proti tetanu, za týden onemocněl. Přesně takhle to v životě samozřejmě nechodí, ale dostali jsme z toho informaci, kterou jsme dostat měli - čistěte si zuby, choďte na očkování a když něco chcete, poproste.
[<<Předchozích 90] Příspěvky 91100 z 111 [Dalších 11 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.