| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Proč Adámka maminka nechce?

[<<Předchozích 100] Příspěvky 101110 z 111 [Dalších 1 >>]
Lada, 34let, 1dítě
  • 
18.9.2006 10:51:25
Myslím, že tou nejhorší chybou autora je ten nadpis. Měl by být raději v tom smyslu "Proč maminka Adámkovi nechce vyhovět?" Ono je totiž velký rozdíl mezi odmítáním dítěte a odmítnutím vyhovět.
Gabriella
  • 
18.9.2006 10:38:26
No myslím, že až tak příšerně jsi zas nepřestřelila. Péče o děti je, ač to tak možná nevypadá, neskutečně vyčerpávající práce (hlavně pro matku na mateřské, která má tuhle práci 24 hodin denně den za dnem bez šance na pár dní dovolené nebo aspoň na pár hodin volna "po práci" jako má kdokoli jiný kdo chodí do normálního zaměstnání).
Být vždy a za všech okolností bezchybná, trpělivá a předvídavá, ačkoli už má třeba člověk všeho místy plný kecky, to by nedokázala snad ani Matka Tereza.
18.9.2006 10:36:03
Na článek Proč maminka Adámka nechce? si taky pamatuju velmi dobře, ačkoliv nemám dojem, že by měl nějaké negativní následky na mém psychickém vývoji. Asi že Adámek ani jeho maminka ve skutečnosti neexistují. Zato když jsem se ve čtvrtek dívala na dokument ČT Chačipe, kde byly existující děti a existující dospělí, připadalo mi to místy jako týrání...
Saša
  • 
18.9.2006 10:08:35
I já si ho pamatuju (ne ze Slabikáře, ale z 70. let - Pohádky a povídky pro malé čtenáře ... podle autorky A.Malínské) a souhlasím s klarouf ... ani maminky nemusí být neomylné (vy nikdy neřeknete- neuděláte něco, co není 100% v pořádku ?), navíc tady ten "pocit bezpečí a lásky" zajistil tatínek a vysvětlil, co není v pořádku (i v životě člověk občas řekne něco, co nemyslí úplně vážně).
Něco jiného je, když se situace, kdy dítě má pocit "že ho maminka nechce" opakuje, trvá dlouho a dítě jí nerozumí, ale to není tohle, ne, tohle má dobrý konec i vysvětlení.
Ono teda "Dej mi jíst! Mám veliký hlad!" je na chlapečka školního( ... je to ve slabikáři, ne ...jak staré dítě si představujete v příběhu ?) věku docela neomalené, ne ? Souhlasím, že vytknout to maminka může hned a tím i vysvětlit ... viz článek, ale to není návod pro maminky, ale "odstrašující" příklad pro děti.
Takže si myslím, že tenhle příběh děti nijak nepoznamená (pokud se samy neztotožní s pocitem maminka mě nechce, ale to by asi mělo nějaký reálný podklad nikoli tenhle příběh).
Jana038
18.9.2006 9:55:58
Mně se stalo včera večer, že jsem taky zareagovala bez rozmyslu, unáhleně a až o chvilku později podle reakce dcery jsem zjistila, že jsem přestřelila. Jako každý večer jsem ukládala děti ke spánku, mladší usnula "ukázkově". Starší, že nemůže usnout. Tak přišla na řadu pohádka z CD (ode mě pohádku už měly přečtenou). Vypadalo to, že bude klid. Kdepak. Za chvilku vylezla z pokojíčku: "Já jdu ještě na záchod". Pak po chvíli znova, že ještě pohádku. Naposledy ve 1/4 na 11 (mnou čtená pohádka skončila v 9). A já jak už jsem byla unavená, jsem na ni vystartovala ať zapadne do postele, že je moc hodin, ať už kouká spát, že ráno vstává do školky. Rozplakala se a nebyla k utišení. Tak jsem s ní šla znovu do pokojíčku, ze zásuvky jsem vytáhla plyšáka, lehla jsem si k ní a začala jsem, jako že mluví ten plyšák: "Můžu k tobě do postýlky? Já už jsem s tebou dlouho nespinkal. Mně to sice s kamarádky v šuplíku taky baví, ale jednou za čas bych chtěl spát s tebou v postýlce." A pak ještě jsem udělala s plyšákem pár legrácek, jako že se bouchl o horní palandu, a že mu spílám, ať dává pozor a že jak se zavrtává pod peřinku atd. atp. A při tom plyšák vysvětlil, že maminka to nemyslela zle, že Janička už musí opravdu spinkat, aby nebyla ve školce unavená a hezky si hrála s dětmi... Kdybych to byla udělala rovnou, malá by usnula v pohodě. Asi 10 minut po mém odchodu z pokojíčku (poté co jsme plyšáka "uspali") byl totiž malou zkontrolovat manžel a spala už krásně. Ale je to těžké, když je člověk unavený a ještě spoustu práce v domácnosti před sebou - a má vydržet dávat si pozor co a jak říká...Snad už to příště zvládnu.
Radana
  • 
18.9.2006 9:54:49
Jsem ročník 83 a tento příběh si vybavuji také- nicméně přijde mi velmi nereálný.Myslím, že normální matky nereagují na takovouto celkem banální situaci takovýmto vyhroceným způsobem- co by pak v takovémto případě musela ta máma dělat až ji Adámek počastuje nějakým vyloženě neslušným slůvkem, které se naučil od Péti na pískovišti?
klaraf
  • 
18.9.2006 9:37:03
Je to zajímavé, tento článek si ze slabikáře také vybavuji. Myslím, že mě ale nijak nepoznamenal. Proto si říkám, že by to sice mohlo v dnešní době být jinak a někdo se skutečně mohl nad texty zamyslet, ale nabízí se otázka, jestli neřešíme už všechno do krajností, jaké nejsou potřeba.
Koneckonců se na tom dítěti dá ukázat, že i maminka nemusí vždycky stoprocentně jednat správně, protože jestli jo, tak je divná a není to snad ani žena, ale stroj na "všechnosprávné".
Misa
  • 
18.9.2006 9:23:20
Pri cteni tohoto prispevku jsem se musela pousmat. Je to nahoda,ale pred cca tydnem jsem slysela tuhle "pohadku" vypravet tchyni memu ani ne dvouletemu chlapeckovi. Byla jsem v soku,kdyz jsem slysela,jak mu vypravi o mamince co nechce sveho chlapecka. Pak mi osvetlila,ze si to pamatuje jeste ze skoly,kdy to meli v ucebnici napsane. Asi to na ni hodne zapusobilo,kdyz si to pamatuje i po cca 50ti letech. No,na me to tedy zapusobilo tak- ale negativne. Takovehle pohadky svemu synkovi vypravet nebudu, da se preci naucit rikat kouzelna sluvka i jinak.
Lavanda
18.9.2006 9:11:07
Tak jsem těď chvilku krámovala, abych našla dcerčin loňský slabikář. Vydalo ho nakladatelství Fortuna a jmenuje se Veselá abeceda. Našla jsem tam článeček dost podobný a přece jiný:
Náš Mireček točí oči
jenom po koláči.
Má rád koláče makové.
Vyleze na lavici a volá:
Mámo, koláč! Dej mi koláč!
Máma mu podá košíček s koláči.
Potom mu nalije šálek čaje.
Mireček se raduje.

Jak volal Mireček na mámu?
Co neumí? Co se musí naučit?

Tak to jen pro srovnání. Myslím, že autoři tohoto slabikáře byli při sestavování mnohem pečlivější a výchovně modernější. Přece nezáleží jen na formě textů, ale i na obsahu.
Toranoko
  • 
18.9.2006 9:03:16
No, me z toho taky neni moc dobre. Docela se zajimam o to, jak slova pusobi i na nevedome rovine, a zkoumam, co a jak vlastne clovek rika, treba i bezmyslenkovite.
A musim rict, ze tyhle situace se zdaleka nevyskytuji jen v komunikaci s detmi, ale uplne vsude - jen dospeli se naucili, ze to vlastne nic neznamena..nicmene energie je v tech slovech porad stejna. Jaksi jsme si zvykli komunikovat na jakesi jine rovine a nepremyslet o tom, co vlastne chceme rict.
Ja sama se snazim "tridit" vsechno, co rikam a potazmo i co me napada a musim rict, ze zpetne kolikrat zasnu, co jsem schopna bezmyslenkovite vyslovit, kdyz si rozeberu puvodni vyznam slov..
[<<Předchozích 100] Příspěvky 101110 z 111 [Dalších 1 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.