| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Proč Adámka maminka nechce?

[<<Předchozích 40] Příspěvky 4150 z 111 [Dalších 61 >>]
19.9.2006 16:45:59
V části města, kde žijeme, je dětský domov. Děti z něj chodí do místní školky a do školy. Musím říct, že raděj nedomýšlím, co se jim asi honí hlavou, když se ve škole mluví o rodině. Ve školce i v první třídě, kam chodil syn loni (a jedna holčička je z domova) se to jen hemží úkoly: vyprávěj, co umí tvoje maminka, jak to chodí u vás doma...
19.9.2006 11:02:30
Ano,s tímhle souhlasím.Mému synovi je deset a taky dělá věci,které nejsou úplně správné.Prostě zkouší a objevuje.Pokud něco není v pořádku,vezmu si ho k sobě,dám mu pusu a vysvětluju mu,proč se to nebo ono nedělá a jestli ví,co udělal špatně.Nedovedu si představit,že bych řekla,ted tě už nechci,protože jsi nepozdravil sousedku.Naštěstí,co se týká zdravení a děkování,nejsou problémy,i když občas taky zapomene.Ale není třeba z toho dělat drama.Zase je ale důležité dítě pochválit za dobře vykonaný úkol nebo když sám udělá něco dobře bez jakéhokoliv upozornění.A taky si myslím,že dítě nás - rodiče a vůbec dospělé - hodně pozoruje a taky napodobuje,takže když za ním přijdu a poprosím ho,aby třeba vynesl odpadky,myslím,že pochopí,že slovo PROSÍM a DĚKUJU patří k životu.
19.9.2006 9:17:34
Tak mě zrovna napadlo, že v dospělosti člověk potřebuje vědět, že 99% textů, které běžně čte (noviny, časopisy, články na netu a pak různé předpisy, vyhlášky, zákony atd) jsou napsány tak, že vyjadřují aspoň trochu něco jiného, než jak byly myšleny. Takže pro to dítě je docela dobrý, když si na to zvyká odmaliča, ne :-)))) A mezi náma tady na rodině jsem byla účastna už spousty diskusí, kde někdo nepochopil jak jsem nějakou věc myslela a naopak. Čeština je složitá a konkrétně ty zvířata jsou toho obrovským příkladem. Vlastní pes je pro člověka vždycky "kdo" naopak oobtížněj hmyz bude vždycky "to" a mezitím jsou odstíny šedé.
19.9.2006 9:07:02
Příběh z článku si nepamatuju, ale pamatuju si jiný: Chlapeček si nerad uklízel svůj pokoj a odmlouval mamince, když mu uklízení připomínala. Jednou, když ho maminka zase hubovala, napadlo ho, že takovou maminku nechce, vzal gumu a maminku vygumoval. Po čase mu samozřejmě došlo, že mu maminka hrozně chybí a moc se trápil. Tak vzal pastelku, maminku zase nakreslil a už nikdy jí neodmlouval.

Tak tahle pohádka zase kdysi vyděsila mě. Byla jsem si totiž jistá, že ta nakreslená maminka nemůže být jako ta původní (uznejte, když ji kreslil malý kluk...) ;-)
19.9.2006 1:35:19
Zuzko myslim ze jsi ten clanek nepochopila.
Ty jsi sama psycholog ze tak dobre vis ze ucebnice neni vec pro psychologa i co ty nase ratolesti neposkodi??
Autorka se predevsim snazila upozornit na zpusob komunikace s detmi, ktery je skutecne poskozuje a ktery je ve slabikari prezentovan jako norma. Take uvadi mnohem lepsi zpusob jak s ditetem mluvit.
A prave psycholog na to muze dobre upozornit
19.9.2006 0:37:05
Tak já měla příběh o Adámkovi ve Slabikáři na 100%.
Zda ho měly i dcery to si nevzpomínám, ale neřekla bych....
Ale určitě na mne tento příběh nezanechal negativní následky. Bylo mi 6, standartní "prvňák", celkem průměrně "vzdělaný" ... :-)
Ale to, že Adámek nepoprosil mi bylo jasno. Takže maminčino "Jdi pryč, ty nejsi můj Adámek" jsem chápala přesně tak, jak bylo myšleno.
Asi tak, jako naše holky chápaly, když jsme jim říkali: "Jé, tady bzučí nějaká moucha, nebo co. Nebo jsi něco říkala? Prosím? Já neslyším!!!!" když zapoměly poprosit. Bylo to samozřejmě ve věku, kdy už jim bylo x-krát řečeno, že musí poprosit - poděkovat. A holkám bylo určitě jasno, že jsme neohluchli, ale snažíme se jim naznačit, že s jejich projevem není něco v pořádku....
Řekla bych, že se v daném případě dělá z komára velbloud. Beru, že je třeba ochránit křehkou dětskou psychiku, že by jim rozhodně rodiče neměli říkat "Jdi pryč, nemám tě rád/a", ale že by zrovna tento příběh ohrozil u čtoucích prvňáků jejich pocit jistoty v jejich rodině, to si rozhodně nemyslím.
S.
18.9.2006 23:09:24
Promiňte, že vám takto skáču do diskuze, ale myslím, že pro vás mám odpověď. Je to pro to, že každý z nás máme jiný typ paměti. Jsou lidé, kteří mají paměť spíše zrakovou (pamatují si dobře to, co vidí), jiní spíše sluchovou, jsou lidé, kteří si pamatují nejlépe to, co sami řeknou (takže si texty čtou nahlas) apod. Druhů paměti a jejich kombinací je několik, záleží na tom, který autor je rozlišuje, ale to není teď zas až tak důležité. Pro vás má zřejmě důležité postavení právě zraková paměť, zatímco vaše korespondenční kamarádka má zrakovou paměť zanedbatelnou a více si pamatuje věci, které získá jinými smysly.
18.9.2006 23:01:11
Tento článek ze školní učebnice si taky pamatuju. Slouží kromě procvičení čtení k navození rozhovoru s dětmi o společenském styku, základních pravidlech slušného chování. V nadsázce bych neviděla nic špatného, v literatuře je jí spousta a to i v dětské literatuře. Představa vlka z Červené karkulky požírajícího babičku, holčičku a potom rozpáraného, je pro mě mnohem horší než pocit, že mi maminka vyhubuje byť takovýmto způsobem za to, že neumím poprosit. I děti jsou schopné pochopit, že ne vše je myšleno doslova. Jak už psal někdo výše, správná reakce tatínka vnáší do příběhu klid a jistotu. Opravdu bych z tohoto článku z učebnice nedělala případ pro psychologa, myslím, že svůj účel v knize plní. Pokud chcete, tak si knihy svých dětí pročtěte celé pozorně, najdete mnoho "zajímavějších" případů, na kterých lze i dětem ukázat omylnost celého světa. Nebojte se, nijak to ty naše ratolesti nepoškodí.
Saša
  • 
18.9.2006 22:36:01
ten článek si pamatuju (pamatovala jsem si Adámka, který neuměl říct prosím ... nikoli maminku tyrana :o) nejen proto, že knížku z níž byl jsem přesunula ze své staré knihovničky do knihovničky své dcery, když začala chodit do první třídy (ne kvůli Adámkovi, ale byly tam i jiné příběhy a pohádky, které se mi líbily a chtěla jsem si je číst - a četla - s dcerou) - navíc je ta knížka opravdu pro malé čtenáře - tj. velká snadno čitelná písmena.
Milada.
18.9.2006 21:41:47
Dagmarjano,

treba u nas doma manzel cte (ted pisu o klasickych tistenych knihach) mnohem vice nez ja. Presto pravopis obcas pomota tak, ze ziram, co to napsal - treba prave spodoba (s/z), nebo y/i. Takze u nas v rodine "fixace pravopisu" - nebo jak to nazvat - ctenim urcite nefunguje.
[<<Předchozích 40] Příspěvky 4150 z 111 [Dalších 61 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.