Val |
• |
5.12.2006 17:11:34
Kdyby šlo jenom o půl roku zpoždění v matematice...
U počítačových dětí jde spíš o letitý náskok k očním poruchám a problémům s páteří :o) Mimochodem sama na sobě jsem si vyzkoušela, že za necelý rok intenzivního používání počítače (myslím tím cca 6 hodin denně - např. v práci) se může zrak zhoršit i o dvě dioptrie :o/ A ještě jedna věc... v mém ročníku na VŠ je mezi námi všemi v daném oboru a studiu daleko nejlepší člověk, který nemá doma PC a používá jej jen v případech nejvyšší nutnosti. A nejsme matematici, ale studujeme jazyky na FF UK. |
Janava |
• |
5.12.2006 16:37:25
Moje skoro 6-tileté dítě teda panáčka se vším už nějak umí, ale mnohem dřív umělo nakreslit PC se všema součástkama. Jeho hry jsou taky od malička zvláštní. Ehm, provázky, krabičky, vyřazená klávesnice "na blbnutí" všechno do složité sestavy - a hrál si že "pojil" = hrál si na zapojování počítače :-). Muž je síťař :-). A kupodivu syn přesně ví co je na co, vč. toho co dělá v PC grafická karta a rozdíl mezi 2D a 3D (byl zvědavý a po jednom vysvětlení mu to utkvělo asi natrvalo).
Jinak Bobe, ano Minimax a "jak se to dělá" - občas musím být přesně v pozoru a přepínat mezi Minimaxem a Večerníčkem, protože přece synek nepřeruší koukání v půlce, to radši přijde o 1/2 večerníčku. |
5.12.2006 16:09:37
Markéto,
moje dítě panáčka s prstama na rukou taky neumí! To je prostě o motivaci. |
úča |
• |
5.12.2006 16:08:36
Markét, pracuji v MŠ a mohu říct je jedno, 3 leté dítě dovede stěží nakreslit postavu málokdy s tím co k ní patří tj., jak píšeš ty, ruce, nohy, krk, obličej atd. atd. To co píše pan Bob se mi zdá být dost nadnesené. Možná si pan Bob myslí, že to byl parní stroj :-)
|
5.12.2006 16:07:37
Zuzko:
1. Tvůj první omyl je, že dítě neví, k čemu je parní stroj dobrý. Ví to velmi přesně. A taky ví, jak funguje - a to i ten regulátor. ("Když se roztočí moc, tatínku, tak tyhle páčky se zvednou a zavřou tenhle ventil...") Dost děti podceňuješ, když si podle tebe tupě pamatují akorát ten obrázek. 2. A taky podceňuješ televizi. Zkus se na ni někdy podívat. Ono to není tak, že na obrazovce nehybně visí nějaký obrázek a děti na něj civí. Ono se tam taky mluví. Proč by dítěti mělo víc dát, kdybych mu to nakreslil já? Já bych to rozhodně nedovedl nakreslit tak pěkně a můj výklad by přes veškerou moji snahu byl poněkud suchý - ve srovnání se zábavnými mamuty z pořadu Jak to funguje. To je, jako bys tvrdila, že naučné knihy jsou blbost, že dítěti "víc dá", když mu to všechno řeknu sám. Takže: je jedno, zda se informace dostanou k dítěti skrze knížku, televizi nebo počítač. Záleží na kvalitě těch informací, ne na médiu, které je přenáší. |
Markéta, syn 5 let |
• |
5.12.2006 16:00:44
To mě zase tuhle moje pětileté dítě šokovalo, že nakreslilo panáčka, který opravdu má hlavu s obličejem, dvě ruce, dvě nohy, na rukách prsty a mezi hlavou a nohama taky krk a břicho.A je poznat, že je to panáček. Stálo to asi rok a půl soustředěného úsilí. Na a sakra, teď se tady dočtu, že dítě o rok a půl mladší kreslí parní stroj!!! Jinak souhlas, v televizi dávají spoustu dobrých poučných pořadů, myslím, že jde o to rozumně TV nadávkovat.
|
Já |
• |
5.12.2006 15:52:54
Učivo základní školy.
|
Zuzka |
• |
5.12.2006 15:34:50
Já ano, i když jsem ženská. U chlapa předpokládám technické znalosti jaksi samozřejmě.
|
Beruna |
• |
5.12.2006 15:30:44
A ty bys to uměla?
|
mag |
• |
5.12.2006 14:49:27
Máte pravdu, matematické znalosti samy o sobě nejsou k ničemu. Jenže matematika je způsob přemýšlení, a to velmi užitečný. Těžko z článku vyvodíme, v čem vlastně ty děti zaostávají, jestli umí o 10 vzorců míň, tak bych to taky neřešila, jestli mají problémy např. s logickým odvozováním, je to na pováženou. Učit se myslet je určitě užitečnější než se učit pracovat s PC. Až budou dnešní děti dospělé, nějaké Ctrl, Alt a Del jim pravděpodobně nebude k ničemu.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.