mag |
• |
5.12.2006 14:43:57
Jana se 2 dětmi má pravdu a nemám pocit, že by se povyšovala. Lidé, kteří mají kolem počítače stohy papírů, aby věděli, co zmáčknout, když to napíše tohle, nejsou ti, které lze nazvat počítačově gramotnými. Jakmile jim dáte novou verzi programu nebo nějaký jiný, ale podobný program, jsou ztraceni. Bohužel v mnoha knihách a některých kurzech je "výuka" vedena právě tímto směrem: klikneš semhle, zmáčkeš tohle a vypadne z toho tamto. Mimochodem "umím to, co potřebuju" mi vyznívá (naprosto bez urážky) stejně, jako když si mnoho lidí po maturitě myslí, že už umí všechno. Ve skutečnosti jsou teprve krok za startovní čarou a mnohým to vydrží až do konce života.
|
Linda |
• |
5.12.2006 14:35:39
a nechápu, proč by měly být matematické znalosti důležitější než znalosti práce s PC. Dnes je PC běžnou součástí života, tak proč bychom od něj měli děti odhánět? Děti by se přeci měly učit především to, co ve svém životě budou potřebovat.
|
Jana, syn 7,5 |
• |
5.12.2006 14:15:34
Plně s Vámi souhlasím. Je to všechno o přístupu. Mám téměř 8 - mi letého syna a zrovna v sobotu jsem řešili obdobný problém.Byli jsme pozváni na oslavu narozenin. K mému překvapení se většinu oslavy hrály hry na počítači. A určitě ne hry, které by se mi líbili.A můj syn je v těchto věcech autsider. Když řekl, že to neumí, protože takové hry doma nemáme, děti se divily. A k smíchu jim připadalo, že se na počítači místo her učí angličtinu.Vysvětlování, že je to jedno, že bude aspoň vědět víc než oni, v tu chvíli přišlo vniveč. Rodiče jsou strašně hrdí na to, že jejich děti na počítači "umí" a přitom si neuvědomují, že slova počítačová gramotnost neznamená vědět jak si spustím hru, kde můžu zabít co nejvíc nepřátel.
|
5.12.2006 13:52:46
dano, janin prispevek je pouze konstatovani skutecnosti, jeji zpusob vyuzivani pc, ne vychvalovani. bohuzel se tva reakce obratila proti tobe, protoze pises urazlive a zatrpkle, mozna proto,ze jane trosku zavidis.
a mimochodem, lepe nez "geniusove", zni "geniove"... |
LEPE |
• |
5.12.2006 13:46:48
naprosto souhlasim s Janou (2 deti) ...
Je to o vychove, o pristupu, o vyberu... Muj trilety syn uz umi na PC tez dost veci, sam si ovlada i DVD (i tu mycku zapne sam, laduju ji samozrejme ja :-)) Krome toho denne precteme nekolik jeho knizek, a nekolikrat ho odhanim, ze na cteni ted neni cas... Do knihkupectvi mne na prochazce taha sam, takze ackoli kupuji knizky rada a hodne, uz nas musi obcas dozasobit knihovna... Ale je to jen a jen o rodicich, a pan Mudr. ma mozna pravdu, do nasi skvele Levne dilny sveta deti PC gramotnost potrebovat nebudou, tu budou mit ti, kteri je, mozna, zamestnaji... |
Zuzka |
• |
5.12.2006 13:46:33
Bobe,
jasně že tvé dítě nakreslilo schéma parního stroje. Včetně odstředivého regulátoru. Prostě namalovalo obrázek tak, jak ho vidělo v televizi. Ale určitě neví že to je parní stroj a 100% neví k čemu to je dobý. Děti všeobecně mají skvělé pozorovací schopnosti a dobrou paměť. Nemyslíš, že by mu víc dalo, kdybys mu ten "parní stroj" nakreslil ty s patřičným komentářem?? :-)) |
Zuzka |
• |
5.12.2006 13:28:32
Já neříkám, že to, že děti dost špatně čtou je problémem televize, ale je to díky tomu že všeobecně MÁLO čtou.
Když jsi narazila na tu dyslexii. Disgrafické i dyslektické dítě by mělo číst co nejvíc, aby se u něj tato porucha minimalizovala. Můj syn trpí touto poruchou. Naštěstí do malinka ležel v knihách a tak mu nevadilo, že jsme museli každý den nahlas číst. Cokoli, knížku, kterou měl rád, ale nahlas. Dnes je na střední škole a kdyby neměl papír od psycholožky, tak už nikdo nepozná, že je disgrafik (samozřejmě píše jako prase, ale už nevynechává písmena, píše správně) a ani to, že je dyslektik. Stálo nás to hodne úsilí, ale výsledek se dostavil. Myslím, že pouhé sledování televize by mu nic nedalo. To, že sledování televize pomáhá naučit se cizí jazyk je věc všeobecně známá. Já chodím na angličtinu a sledování například zpráv v angličtině nebo poslouchání rádia považuji za součást výuky. Bylo mi doporučenou lektorkou. A hodně mi to dává. Ale já jsem mluvila o malých dětech, které v dnešní době neumí vzít knihu do ruky, to že to je špatně, mi nikdo nevymluví. Pak nemají pořádnou slovní zásobu a neumí se vyjadřovat. Jasně že se doma díváme na televizi, jasně že každý más svůj počítač, je prostě taková doba. Navíc děti ho potřebují kvůli škole, takže kdo má středoškoláka, je PC nutnost. |
5.12.2006 12:47:54
To je zajímavé zjištění, že patnáctiletí bez počítače jsou v aritmetice o půl roku napřed.
Ale zjišťoval někdo, o kolik let jsou pozadu v počítačové gramotnosti? A mohou to při tomhle tempu vývoje vůbec někdy dohnat? To je, jako by neuměli číst a psát. Pak mi pouhý půlroční náskok v jednom z mnoha školních předmětů nepřipadá jako výhoda. |
5.12.2006 12:43:08
Souhlasím,
že televize obohacuje. Teď jsou skvělé "zábavně-naučné" pořady typu "Jak to funguje" na kanálu Minimax. Moje tříapůlleté dítě mě tuhle šokovalo, když mi nakreslilo schéma parního stroje. Včetně odstředivého regulátoru. A že prý to takhle ukazovali na Minimaxu. Je jasné, že v televizi je spousta balastu. A to v tištěných médiích není? |
& |
5.12.2006 12:42:31
Zuzko,
Problemy s pochopenim psaneho textu nemusi byt problem televize. Ja jsem dyslektik. {Mozna ti pripada modni o techto veceh mluvit a kazde dite, ktere ma trochu problemy, je hned oznaceno za dys...} Cist nahlas neumim, pochopit psany text mi trva dvakrat dele nez ostatnim. Nejvice jsem se toho naucila, pri sledovani vykladu at uz ve skole, v televizi nebo v radiu. Ziskavat informace jenom ctenim bych v dnesnim svete, rozhodne nestihala. Tri roky nebydlim v CR a televize a internet mi velmi pomahaji pri zdolavani mistniho jazyka. Kdybych si mela rozsirovat slovni zasobu jenom ctenim, tak toho dnes umim polovinu. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.