| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Počítače ohrožují vzdělanost našich dětí?!

[<<Předchozích 70] Příspěvky 7180 z 155 [Dalších 75 >>]
Milada.
6.12.2006 22:23:10
Ja si tedy nemyslim, ze v 10 letech ma dite jasno v pravopisu, i kdyz se jedna o jakysi "obtisk".
V 10 letech vetsina deti ve skole probrala priblizne: mekke a tvrde souhlasky, vyjmen. slova a mozna nejaky koncovky jako jako jsou napr. ičko. V tomhle veku vetsina deti teprve bere shodu prisudku s podmetem a treba tahle latka se opravdu podle obtisku nenauci. MMCH mymu synovi je temer 11, shodu bude brat nejdriv nekdy v 2. pololeti a jasno v tom i pres muj x-ty vyklad nema, natoz aby to mel odkoukane z knih a to si myslim, ze cte celkem hodne.
Linda, dcera 14 měsíců
  • 
6.12.2006 22:15:19
Jo, tak to je přesný. Taky jsem byla taková idealistka, jako že: nebude si hrát s mobilem, TV pouštět nebudem, na PC nešahat...Realita je jinde. Nepustit zvídavé dítě k něčemu, co běžně používáme, je nemožné. A ta chvíle klidu, kdy dítě sleduje TV a člověk se aspoň stihne v klidu najíst - to má taky svou hodnotu, no ne? :-)

Lůca, dvě malé děti
  • 
6.12.2006 21:26:18
Úplně souhlasím s Janavou. Myslím, že je zbytečné hrotit problém počítač a malé dítě do extrémů. Asi neuškodí, když se dítě v předškolním věku s počítačem vůbec nesetká, stejně jako asi neuškodí, když používá počítač po rodičem stanovenou a důsledně dodrženou dobu, přiměřenou věku (osobně mi přijde přiměřená tak půlhodina, max. třičtvrtěhodina). A ruku na srde, zabavit děti celý den hraním s přírodninami, básničkami a malováním je hodně, hodně náročné, obzvlášť když rodič potřebuje nějaký čas buď na svoje vzdělávání nebo práci. To neznamená, že počítač má být jakési odkládadlo, ale dá se inteligentně využít např. vzdělávacími programy pro předškoláky. A pokud s počítačem nesouhlasíte- taky skvěle, dítěti určitě nic neuteče.
Lucienda
6.12.2006 20:20:02
jo, pred 20 lety taky lidi umeli mnohem lip programovat (myslim klasickou numeriku), setril se totiz vypocetni cas.
dnesni algoritmy, kam se kolikrat hrabou...
Janava
  • 
6.12.2006 17:25:30
Jarmo, zajímalo by mě jak staré máš děti :-) a asi hodně poslušné, že? Jak zabráníš malému dítěti aby nelezlo k PC, aspoň aby nemačkalo klávesy, tlačítko reset atd. Možná samostatnou pracovnou? Takové dítě něco přes rok si říct nedá, aspoň temperamentnější dítě. Takže "nepustila a nepustím" mi zní trochu nereálně, ona se děťátka obvykle moc neptají.
Jinak - myslím máš hodně idealistický pohled, ale to je v pořádku, možná je to jen etapa. Znám pár lidí co se dušovali že PC NIKDY, že ani TV skoro nepouští. Před asi 3 lety. Dnes??? PC s přípojkou ven je součást rodiny. Nevěřila jsem že k tomu kdy dojdou a vida, stačilo tak málo, přirozený vývoj.
Jen nevím z tvého psaní, proč by se měly činnosti jako malování, tvoření, procházky, pozorování přírody tlouct s PC. Moc záleží k čemu se využívá, jak dlouho denně - těžko u něj předškolák sedí hodiny. Ale spíš si kladu otázku, proč ho nevyužít, je spousta možností a užitečných. Upřímně bydlíme ve městě, spíš velkoměstě. Krávu, kozu ovci děti můžou vidět tak na prázdninách. Louku totéž. Kytek a rostlin je tu dost, ale proč nedat možnost vidět ta zvířata a učit se o nich i samostatně? A zase to je pro mě profi deformace - neučit je ty zatracený plevely :-) (už mi to stačilo). PC aspoň má trpělivost. PC nekřičí, nemusí počítat do 10 a nepouští páru ušima když dítě plete to co už dřív umělo :-) (zkušenost mě jako občas těžce cholerické matky). Nějaká "vyložená škodlivost" mi přijde přehnaná. Právě mi syn přinesl dnes asi 4. obrázek (kreslí voskovkama), PC má zapnutý ale byl u něj dohromady asi 1/2 hodiny a dnes mu to zjevně stačilo. Předtím skládal mozaiku, ještě předtím stavěl z kostek... Fakt nevím proč by se to mělo vylučovat. To ale nesmí být PC modla na kterou se dítě jen třese.
Jarma (dvě děti)
  • 
6.12.2006 15:29:03
Dost sdílím názor, že na počítač mají děti hodně času. U předškoláků podle mě je počítač vyloženě škodlivý. Přece u takhle malých dětí je potřeba v nich rozvíjet úplně něco jiného. Potřebují úplně jiné zážitky. Potřebují si hrát, rozvíjet řeč, dotýkat se přírodních materiálů, zpívat, vyrábět něco rukama, malovat, rozvíjet fantazii, vidět klíčit zrníčko, růst kytky, krmit zvířátko, seznamovat se s životem, přírodou, běhat na louce, držet se za ruce... Studená technická krabice mu nepomůže v rozvoji toho, co potřebuje, když je malé. Tehdy se podle mě utváří ten základ pro celý život. Myslím, že i na prvním stupni školy nechám informatiku jen na tom, co "dá" škola. Závěrem jen podotýkám, že jsem vystudovala IT obor na VŠ, denně užívám PC k práci a máme ho i doma :)
6.12.2006 14:59:03
zároveň musím říct, že Tvá teorie je zajímavá a musím nad ní přemýšlet
6.12.2006 14:56:52
jen upřesním. Mé děti Chodí do 2., a 4. třídy, tak nemyslím, že by bylo brzo na čtení nebo "obtisk" pravopisu. Já v 10-ti letech jsem v pravopisu už měla poměrně jasno. Rodiče mě to neučili, neboť to sami dost dobře neovládali. myslím, že tohle je prostě v člověku, jakýsi jazykový cit. Ten se nedá naučit, ani vycvičit.
Val
  • 
6.12.2006 14:44:36
Tak v tom se neshodneme (ostatně rozdílu v dvou dioptriích si všimneš... protože se starými brýlemi nic nepřečteš). Já taky netvrdím, že každému, kdo sedí u PC (nebo čte potmě), se zhorší zrak. Ovšem u člověka s dispozicemi opravdu může hrát PC významnou roli ve zhoršování. Stačí si přečíst něco o "hygieně práce s PC".
To, že část lidí může sedět u PC libovolně dlouho a zrak se jim nezhorší neznamená, že není další část lidí, kterým PC problémy se zrakem skutečně prohlubuje. Záleží také na tom, co člověk s PC dělá. Není to totiž to samé, jako číst knihu potmě... a nejsou všechny činnosti s PC stejné. Např. jako "nejhorší věc pro oči" se uvádí, když často těkáte očima z monitoru na nějaký papír a musíte rychle a každou chvíli takto přeostřovat... což děláte když pracujete s nějakým textem a PC zároveň. Taky záleží na tom, jestli má člověk monitor správně nastavený (jas atd), jaké je osvětlení v místnosti apod. Vliv to má.
L+2
  • 
6.12.2006 14:24:10
Lukasi,
ja se nedomnivam, ze je nekdo schopen se za pul roku dostat na uroven slusneho uzivani pocitace, pokud ma dobre vsobecne vzdelani. Doba se velmi zmenila, a vetsina zamestnavatelu potrebuje lidi, jejichz IT uzivatelska uroven je an dosti vysoke urovni. Pracuji v oboru, kde se bezpocitacu neda obejit. Vynikajici znalost powerpointu a excelu (idealne vcetne macra) je protste zakladni podminkou, plus se k tomu lide musi naucit pracovat s mnoha dalsimi statistickymi programy. Tady nema nikdo moc casu ucit nove lidi tyto veci ovladat. Potrebujeme lidi, kteri to jiz umi,jelikoz podstata nasi prace je v necem jinem. Tohleto se proste deti musi naucit jiz ve skole, a cim drive zacnou, tim lepe. Jelikoz jedinec neni schopen "znat" vsechno, tak se musi klast priority. Pokud chci deti dostat na slusnou uroven pocitacove gramotnosti, samozrejme, to musi byt na ukor snizeni znalosti v jinych oborech. Nas pred 20 lety IT neucili, tak jsem meli spoustu casu na uceni se integralu a derivaci v matematice, ktere jsem v zivote nepouzila. Tak ted se treba integraly a derivace vypusti a bude se ucit IT, jelikoz je to potreba k denno-dennimu ziti. A ti, co integraly a derivace budou potrebovat, tak se je za pul roku mohou doucit.
[<<Předchozích 70] Příspěvky 7180 z 155 [Dalších 75 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.