| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učitelé se radí, jak vyzrát na piráty referátů

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 32 [Dalších 12 >>]
Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08
14.3.2007 16:35:40
Moc zajímavý článek a přidám svůj názor na referáty a semestrální práce na "výšce".

Na VŠ je plagiátorství strašně moc rozšířené a nesouhlasím s ním. I když jsem taky vystudovala, tak jsem psala většinu referátů sama a dost mi vadilo že někteří moji "kolegové" to dělali zřídkakdy. A to se teprve s internetem začínalo, radši nechci domyslet co se děje dnes. Myslím ovšem, že by se to dalo částečně eliminovat tím, že by referátů bylo méně (třeba jenom jeden za semestr) a byli porovnávány navzájem. Shodné nebo obdobné by vyučující neuznal a penalizoval propadnutím jednoho ze tří termínů na zkoušku z daného předmětu. Naopak originální práce by mohl spojit s hodnocením známky na zkoušce. Problém ale (alespoň na náší vys. škole) byl ten, že referátů bylo mnoho a pak na jeden týden připadalo odevzdání třeba 3-4 prací a toto množství udělat řádně bylo někdy opravdu obtížné.
14.3.2007 9:44:48
A to je právě ono - pokud se žák na základní a střední škole naučí "zpracovávat" referáty systémem CTRL+C - CTRL+V, nemá pak jediný důvod, proč to na vysoké škole dělat jinak. Dělal to přece tak vždycky. A rodiče by se nad s tím "pomáháním" opravdu mohli zamyslet. Referát práce dítěte, jen ať si poradí, to je smyslem tohoto typu úkolu. Kupovat kvůli školním úkolům drahé vybavení je také nesmysl - veřejná knohovna není sprosté slovo ;-)
Senedra
14.3.2007 8:24:00
Hmmm, zajímavé - tak dítko dostane nějaký úkol, který nespočívá v tom, že se má z knížky naučit tři stránky a pak udělat cvičení 5-8 a zase je to z nějakého důvodu špatně ;)))

Lízo, souhlasím s tebou. Dítě si může s rodiči o takovémhle úkolu popovídat, poradit se, navíc by se při zpracování takového projektu už mohlo krásně učit plánovat si rozložení práce. Jenže když naběhne maminka a stahuje z netu, tiskne, lepí dohromady... pak je to na nic.
Líza
14.3.2007 6:06:25
Jeni, a proč s ní u toho rodiče sedí? To přece není úkol pro ně, ale pro dítě. Ale jestli všechny úkoly dělali "s ní" (rozuměj prakticky za ni) po celou dobu školní docházky, pak se nedivím, že není schopná takovouhle věc udělat. Moje druhačka by to zvládla s minimální radou od nás. A kdybychom internet neměli, stále ještě by si dítě mohlo dojít pro nějaké letáky do cestovní agentury a katalog s pomocí vlastní hlavy, čtvrtek, lepidla, euroobalů či děrovačky a učebnice zeměpisu vyrobit opět samo.
Připomíná mi to jednu maminku - taky páťačky - která se rozčilovala, že paní učitelka jim zadala, aby si něco sehnali v knihovně a vypsali z toho referát. Maminka chudák "musí" po práci do knihovny a potom to musí přečíst a potom vyrobit referát. Že to všechno má udělat její dítě, nikoli ona, to jí jaksi nedošlo...
Jeni
  • 
14.3.2007 1:53:16
V clanku jsou dobre napady, ale nic se nesmi prehanet. Hlavne by se pri zadani melo myslet na vek a moznosti zaka. Je cim dal tim vice rodin, ktere prosedi u internetu i cely vikend, jen aby ditko melo ukol. Smutne. A kdo nema pocitac, internet a tiskarnu ? tak ma dite smulu, vlastne poznamku ci petku, ze nedoneslo ukol.
Zrovna tuhle delala kamaradka s holcickou (pata trida)pres vikend ukol do zemepisu - zadani: Katalog cestovni kancelare (vytiskle, barevne, svazane).
Nase deti jsou jeste deti, vzkazala bych nekterym ucitelum.
A nebo treba narocnost pri zapisu do prvni tridy: tak mi tady chlapecku spocitej jablicka (15), rekni mi abecedu a ukazuj pismenka, atd. Co po nich budou chtit za par let ???
Yuki 00,03,07
13.3.2007 23:37:25
ale to je přesně o tom, co se dál děje s referátem, jak už tu někdo psal. Pokud napsaný (vytisknutý) referát žák odevzdá, je to o ničem, nikdo nepozná, jestli to dobře opsal, nebo udělal sám. Ale pokud referát přečte, nebo povypráví o tom tématu před tabulí, můžu se ho i na něco zeptat, tak poznám velice snadno, kolik mu to dalo práce. A pokud ví, o čem mluví, ať si to klidně opíše z internetu, pokud je to na určité úrovni, podle typu školy a ročníku, a pokud ví, o čem mluví a ví ještě něco navíc, tak to splnilo účel. Dřív chodily děcka do knihovny, tam jim knihovnice našla jednu knížku, z té to opsaly, nebo od někoho staršího, dnes se sednou k počítači a najdou si to na internetu.
Referátem se nikdo nedonutí ke čtení, teda pokud to není referát o nějaké literatuře, možná se právě proto liší názory, referát na knížku je něco jinýho, než referát o ledním medvědovi. A já jsem přečetla opravdu dost knížek, ale čtenářský deník jsem taky opsala :-)
Milada.
13.3.2007 23:18:38
Neumi stazene informace zformatovat? O jak stare deti se jedna? Nemaji si tim naopak procvicit predmet/krouzek Vypocetni technika?

A to ta skola NEMA nikde svuj internet k dispozici? Nema pocitacovou ucebnu?
  • 
13.3.2007 23:03:09
Problém spočívá v tom, že žák příspěvek zkopíruje aniž ho četl. V tom případě se referát míjí účinkem. A o tom je původní článek.
zvidava
13.3.2007 21:58:06
Já a mé kamarádky se setkáváme naopak s opačným přístupem učitelů. Děti mají přímo nařízené stahovat referáty - projekty z internetu a uvádět odkaz, ze kterých stránek čerpali. To znamená mít doma počítač a tiskárnu s barevným inkoustem. Kdo nemá, tak má smůlu ... dítě nedostane pomocné jedničky, čímž je v konečné fázi hodnocení diskriminované proti dětem movitějších rodičů nebo těch, kteří mají čas s ním sedět např. v knihovně a pomáhat mu, protože neumí stažené informace zformátovat. Potom je člověk svědkem, když maminka ve třídě ukazuje na nástěnku na několika stránkový referát s barevnými obrázky a ostatním se chlubí: "Toto je náš referát, to jsme dělali my!"
Za nás stačil referát napsaný perem v sešitě a jen na 1 stránku sešitu A5. Informace jsme si vyhledali v naučných slovnících, encyklopediích apod., ale hlavně jsme si je museli přečíst a v tom vidím největší problém dnešních dětí, že nemají potřebu číst.
štěpánka
  • 
13.3.2007 21:14:28
Až doteď jsem si myslela, že součástí referátu je také ústní podání na dané téma. Při tom se celkem rychle odhalí, zda student rozumí tomu co říká a nebo jen předčítá naučené fráze. Pokud jsou protkané cizími slovy,. kterým evidentně nikdo z posluchačů (a ani přednášející) nerozumí, je to jasné. Písemná forma by měla být jen "podpůrná". Taky pomůže dát za úkol nějakou zajímavou formu, třeba plakát nebo časopis apod..
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 32 [Dalších 12 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.