| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Angličtina na základce? Z mých zkušeností k ničemu

[<<Předchozích 100] Příspěvky 101110 z 114 [Dalších 4 >>]
pevalo
3.3.2010 11:30:48
No tak ja jsem jedna z tech, co zrovna uci deti anglictinu v materske skole. Ale...uz jsem psala, po dobu 11 let jsem zila v anglicky mluvici zemi, kde jsem pracovala jako pomocna ucitelka v materske skole(za min. plat, nicmene prace me nesmirne bavila), po odpolednech jako vychvatelka v druzine. Praxe myslim velmi dobra, bohuzel nemam pedagogicke minimum pro vyuku v CR. Kdyz jsem se nabidla v MS meho syna, ze ang. budu deti ucit, byla jsem odmitnuta prave z nedostatku pedag. minima. No vyucuje tam nakonec znama, ktera, kdyz k nam prisla a kluci ji s nadsenim pustili film v anglictine a zacali na ni mluvit anglicky (prece teta umi), byba totalne mimo. Ma nejake minimalni zkousky, nechapu jak je udelala. Rozil mezi vyslovnosti whale a while ji absolutne nic nerika. No, u druheho syna jsem s vyukou uspela, na deti mluvim pouze anglicky, je pravda,ze prvni hodiny na me deti s prominutim jenom "cumely", ted uz chapou bez problemu, na zacatku skolniho roku jsem jim dala kazdemu cd s pisnickama, se kteryma budeme pracovat behem skolniho roku (kolo mlynske, hlava ramena, strejcek donald farmu mel - v anglictine), poprosila rodice, aby detem picnicky doma poustely a uspechy jsou videt opravdu uz po pul roce.
Pred vanoci se deti dovedly samy predstavit (nektere pouze odpovedely na dotaz jak se jmenuji), lidske casti tela poznaly bezpecne a domaci zvirata uz mame taky v malicku.
Ovsem rodice (dle meho nazoru a ne zase vsichni) berou vsechno jako samozrejmost, kdyz prinesu krabici s hrackama (dopr. prostredky), tak na co, nestaci jim to rict?
Kdyz prinesu vykres, kde je namalovana farma a na dalsim papiru zviratka, kde prosim rodice o pomoc s vystrihanim a vymalovanim zviratek, kolik deti si myslite, ze domaci ukol prinese? Vse zalezi na pristupu obou stran.
Ja mam velkou vyhodu, ze znam nesmirne mnozstvi basnicek a pisnicek, s detma opravdu tancujeme, hrajeme po domacku vyrobene pexeso (zvirata, musi rict co to je), pri probirani poctu jsem prinesla koberec s clovece nezlob se a hrali jsme (znovu, hodi se kostkou a kazde dite pocita samo one, two....)
No asi jsem se potrebovala jenom vypovidat, prave jsem se vratila z hodiny trochu rozladena, zase mi ukol prinesla jenom polovina deti (s tim ukolem proste dal pracujeme a deti mi pak breci, ze to s nima maminka neudelala..)
Nejak si nedovedu predstavit, az ta pani ucitelka, co memu synovi nerozumi, jej bude ucit anglictinu ve skole...
Jo a vybirala jsem 200 na pul roku. Kdyz vidim, co deti umi v angl. za 2000 za rok, zveda si mi kudla v kapse
stormer
3.3.2010 11:21:43
...a z mých zkušeností můžu potvrdit, že úroveň tohoto jazyka bývá na MŠ a ZŠ tragická. Bohužel i většina rodičů pro své děti preferuje spíše zábavnou formu, při které se toho moc nenaučí. Když jsem ještě učila v Mš, byla jsem oškatulkována jako příliš náročná (což mě dost ohromilo ~t~), rodiče některých žáčků ale na mě ještě dlouho vzpomínali, protože se děti naučily poměrně hodně. Pak jsem několik let (před mateřskou) učila a doučovala angličtinu soukromě. Některých žáků mi bylo docela líto (hlavně rodičů), protože byl dost problém se ve výuce ve škole vůbec něco naučit.~d~
Verily
3.3.2010 11:21:32
Tak naše škola začíná s AJ až ve 3. třídě. Takže jsem ty první 2 roky tu "hrací" Angličtinu (aby měl nějaký odraz) platila, a to tak kolem 3tis za rok. Kdyby to měla děcka v rámci školní docházky, tak by to bylo OK, jen tedy pokud by od té 3. třídy naskočila výuka standardní. Teď bych řekla děti jedou pěkně, znají věty, anglicky mluví dost. Syn včera donesl knihu z AJ co si mohly děti koupit - i s DVD, vzala jsem ji, aby měl z čeho opakovat tu a tam o prázdninách a aby se vše nevykouřilo z hlavy. Mmch po těch 2 letech "před-angličiny" teda synek opravdu patří k premiantům :-) ale asi to bylo nutné, ptž naopak na začátku té kroužkové AJ v 1. třídě to byla bruto a vypadalo to, že je ohledně AJ mimořádně nevzdělatelný :-D. Naše škola musí mít angličtinářů několik, protože do ní chodí kolem 700 dětí /synekje ve 3.D - není překlep, fakt je jich tam jak blech/.
Molly.
3.3.2010 11:13:44
Doučuju teď dva žáky ZŠ, kluka z šesté třídy a holku z osmé.
Každou hodinu se kluka zeptám, jestli nemají ze školy nějaký úkol na procvičování - nemají. Pak se ho zeptám, co probírali...nic si nepamatuje, všechno se mu plete. Načež v průbehu hodiny z něho vypadne, jak vlastně v hodině hrají se spolužákem hry, když se podívám do sešitu nebo učebnice, je celá pokreslená, protože děcka, místo poslouchání učeitele, si radši čmárají.
Holka ke mně přišla na první hodinu celá ubrečená, v angličtině nerozumí ani slovo, dostali teď nové učebnice, ve kterých není ani slovo česky a ona prostě neví, co má dělat. Učitelka něco říká, nikdo ale netuší, co přesně, protože na ně celou dobu mluví anglicky, což je sice fajn, ale ne v případě, že má vysvětlit rozdíl mezi časem přítomným průběhovým a prostým třídě studentů, kteří umí říct anglicky možná Hello. Odebírají časopisy, v nich mají za úkol vyluštit si postupně všechny kvízy (křížovky), učitelka pak vybere z časopisu jeden článek a ten žáci čtou na známky.
U školní angličtiny je problém v tom, že děti neustále něco rozptyluje, nic je nebaví a přitom stačí nedávat pozor jednu dvě hodiny a už je problém, pokud se zrovna bere nová gramatika.
Já sama jsem ze základky přešla na jazykový gympl, jako druhý jazyk jsem měla AJ, dostala jsem se do té lepší skupiny z naší třídy a první půl rok jsem krutě nestíhala. Zatímco ostatní s učitelkou vesele konverzovali, já jsem nebyla schopná orientovat se v knize, hleděla jsem do jednoho článku, o čem že se to baví, načež jsem zjistila, že jsme vlastně o tři stránky dál. Postupně se to zlepšovalo, brzo jsme byli všichni ve třídě na více méně stejné úrovni. Po gymplu jsem se anglicky už nikde neučila, začala jsem ale sledovat různé seriály v angličtině a po chvilce zjistila, že jim opravdu rozumím (až na nějaké speciální výrazy), moje angličtina se zlepšila výrazně.
Co se týče zbytečnosti cizího jazyka na ZŠ - těžko říct, spousta spolužáků ale už v druháku umělo francouzštinu lépe, než angličtinu nebo němčinu za sedm let.
Tizi
  • 
3.3.2010 11:12:45
Souhlasím s tím, že ve většině škol se děti anglicky nenaučí - moje 18letá neteř, která takhle dělá angličtinu nějakých 10 let má potíž stvořit větu rozvitou. Ale tohle bylo vždycky. Já chodila od základy ještě zvlášt na jazykové kurzy, abych se naučila. Z blízkého okolí mám dobrou zkušenost se školkou pouze v angličtině, nyní je tam dítě třetím rokem a opravdu mluví plynule. Já navíc 15 tisíc měsíčně nemám, takže jsem volila kurzy Helen Doron a taky mohu doporučit - především proto, že jsou vedené zábavnou formou a dítě se na hodiny opravdu těší. Ale je třeba denně poslouchat cédéčko a trochu opakovat, prostě, pokud chodí jen jednou týdně, škola nestačí a musí se nějaká práce udělat doma, tak jako vlastně ve všem.
Blanka
  • 
3.3.2010 11:10:20
Asi záleží hodně i na učiteli, pan učitel, kterého měla dcera na kroužek angličtiny, na ně mluvil skoro výhradně anglicky.
3.3.2010 10:22:22
Deniso, souhlasím. Prostě učitelé dostávají mnohem nižší plat, než by si zasloužili. ~Rv Problém je, že kdo má z peďáku aprobaci na jazyky, vydělá si mnohem více jakou učitel v soukromé jazykovce (kamarádka takto vystudovala a učí němčinu a francouzštinu pro firmy). Kdo má aprobaci na češtinu a dějepis, už takové závratné možnosti nemá.

Dcera (4. třída) chodila na angličtinu ve školce a naše základka má taky povinnou angličtinu od první třídy. Myslím, že až do té třetí třídy od školkové výuky moc nepokročila (barvičky, zvířátka, čísla, rodina, části těla). Ale jak taky!!! Kdo učí budoucí učitele pro první stupeň jak mají v budoucnu vyučovat dětičky, co neumí číst, psát, nevědí, co je množné číslo, první a druhí osoba,... Ti učitelé to učí stejně, jak se to kdysi na základce a gymplu učili oni sami. Ale výuka nejmenší má probíhat úplně jinak, jenže JAK??? Toto Know-how je drahé a pedagogické fakuty ho svým studentům nedaávají.

Dcera dělá pokroky až teď, ve 4. třídě. Už se jim totiž střídají učitelé na jednotlivé předměty, takže mají angličtinářku a ne jednu svou učitelku pro první stupeň. Myslím, že v 5. třídě bude úplně jedno, kdo dělal angličtinu už pět let a kdo jen jeden rok. Jediný výsledek těch let je, že dcera angličtinu NESNÁŠÍ.~n~
3.3.2010 10:18:10
Je to jak kde.
Já byla naprosto v šoku, neb naše holka chodila na aj od 3 třídy v klasické škole a ač jich bylo ve třídě 30 tak výsledky byly jasně patrné.
Pak přešla na 8letý gympl se zaměřením na jazyky a v primě je učitelka testovala na znalosti a dcera byla mezi těmi nejlepšími (uměla víc než některé děti které se učily od školky)
na gymplu se znalosti lišily od toho jakou měli učitelku. nejdřív celkem dobrý, pak dva roky bída s nouzí a to měli učitelku která má muže angličana a žila tam 5 let (holka si neuměla v zahraničí říct ani o zmrzlinu). Teď druhým rokem mají naprosto super učitelku, odebírají časopisy, chodí na filmy v aj, mluví zásadně anglicky a dcera je schopna souvisle mluvit - konečně.
mají i konverzaci s rodilým mluvčím a to je jak by se ani nic nedělo - prostě to s nima moc neumí.

druhá dcera chodí do 4 třídy a taky jsem moc spokojena - jednoduché věty už umí tvořit, ale je pravda že my to do ní doma dost hustíme.
remus
3.3.2010 9:59:11
Tak dcerku jsem do školky na angličtinu ani nedávala, tam by to nemělo smysl, když učitelka sama mluvit anglicky nemluví, teď je v první třídě a chodí na anglinu soukromě, učí se jedině hrou, ale celou hodinu se mluví pouze anglicky, česky ani slovo, ze začátku to dětem dělalo problém, ale postupně rozumí víc a víc, mluvit ve větách neumí, ale už ví, co se po ní chce.
Inka
  • 
3.3.2010 9:57:00
To je pravda. Já nechala syna začít s němčinou a udělali jsme dobře. Měl výborného učitele na jazykovce, na gymplu mají dokonce Němce,. umí německy perfektně. Anglicky umí tak normálně, jako ostatní puberťáci, domluví se, ale němčinou převyšuje
[<<Předchozích 100] Příspěvky 101110 z 114 [Dalších 4 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.