| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Angličtina na základce? Z mých zkušeností k ničemu

[<<Předchozích 110] Příspěvky 111114 z 114 
DENISA
3.3.2010 9:55:11
Jano, jako danoveho poplatnika by me zajimalo jeste daleko vice veci, nez jen ministerstvo skolstvi a jeho prerozdelovani penez na platy jazykaru. On takovy ucitel matematiky si taky zaslouzi vic, jak by k tomu prisel, kdyby mel podstatne mene, nez ucitel angliny. Myslim, ze tohle je vec kazdeho z nas a moznosti nasi penezenky, jak se o vyuku jazyku svych deti postarame. Spolehat se v tomto na stat, to je opravdu v pripade nasi vlasti, dost naivni. A nejen v oblasti skolstvi, jak vsichni vime...... A co mam zkusenosti z jinych zemi, tam se take stat o vyuku jinych jazyku moc nestara (snad s vyjimkou zemi, kde jsou dva uredni jazyky jako treba Belgie) a lide si musi vyuku dost tezce zacvakat sami.
DENISA
3.3.2010 9:49:56
No Hujko, to je pravda, sama znam daleko vice dobrych ucitelu nemciny, franiny ci rustiny, nez anglictinaru. Ovsem rodicum, pozadujicim vyuku AJ se nedivim. Ja bych taky chtela jen AJ. Sama jsem na SS nemela na vyber a musela jsem se povinne ucit nemecky. V zivote jsem v Nemecku ani Rakousku nebyla, neziju v pohranici, vse jsem zapomnela a v dospelosti na stara kolena se horko, tezko drtila anglinu. Podobne jsou na tom i mi spoluzaci, dle toho co rikali na srazu. Takze v nasem pripade ztracene 4 roky.
Horama
3.3.2010 9:33:09
Úsměvným paradoxem občas je, že školy mívají k dispozici aprobované i výborné učitele jiných cizích jazyků, ale chtějí vyhovět zájmu rodičů o angličtinu, a proto dalším a dalším třídám vypisují její výuku, i když vlastně nejsou schopny zaručit kvalitu této výuky. Znám osobně více případů, kdy škola má možnost velmi dobrého zajištění výuky němčiny (která je paradoxně např. pro budoucí řemeslníky skoro praktičtější než angličtina) nebo francouzštiny (která je jako druhý jazyk dle mých zkušeností hodně žádaná), ale narážejí na odpor rodičů, aby zrovna jejich dítě s tímto jazykem začalo.
Ano, s angličtinou je na školách velká potíž, sama jsem se leta živila tím, že jsem soukromě vyučovala děti, které po ukončení základní školy s poměrně dobrými známkami z angličtiny najednou na střední škole zjistily, že vlastně neumějí skoro nic a nestíhají dohánět.
Beruška syn 7,5 a 25tt, dcera 3
  • 
3.3.2010 9:26:55
syn dělá angličtinu doma asi od tří čtyř let na PC, s krtečkem a různé blbinky, jen na slovíčka.
Když se objevila možnost výuky angličtiny ve školce v jeho 4letech, byli jsme nadšení, hlavně on sám, cena 500 Kč za rok byla výborná, tak jsme ho přihlásili.
Bohužel v té době, tam probíhaly změny a učitelka, která učila AJ ve školce dříve - pedagoška pro malé děti odešla na rizikové těhu a školka sehnala náhradu,která ale s takto malými dětmi vůbec neuměla pracovat.
Bohužel pro našeho syna, které dle uč. vyrušoval tím, že když ona řekla slovíčko česky, on ho vykřikl anglicky, po třech hodinách, kdy nebyla schopná se s dětmi poprat to vzdala a peníze všem vrátila.

Teď je syn ve druhé třídě. Na angličtinu chodí ve škole, ale platíme ji zvlášť a to dvě hodiny týdně.
Učitelku mají vynikající (platíme za 2h týdně 2.000 Kč za rok). Učitelka s nima má jednu hodinu učící a druhou hrací. Obě hodiny mluví ale na děti pouze anglicky a syn se svojí slovní zásobou co už měl je úplně v pohodě, věty začal tvořit už po prvním půl roce a to tak, že třeba manželovi říká anglicky jestli by mu skočil pro pití... říká nám anlgicky mamy tati.. prostě legrace, vůbec se nebojí mluvit, že se ztrapní.
Trošku jsme měli problém - což ale má asi víc dětí, že jak se učí od první a neumí psát, tak pak mají problém že ikdyž slovíčko vlastně znají, tak ho nepoznají napsané.
Ale jinak jsme s pí učitelkou moc spokojení, učí všechny děti na naší škole od 1 až do 9 té třídy a motivuje je třeba kostičkama, odměny za povedený úkol, povedenou soutěž.. a pod, kostiček je asi 25 na řádku a za každý plný řádek je na konci roku vezme na kopeček zmrzliny. Letos ještě začala dávat libry vytisknuté na papíru a na konci roku si za ně děti můžou koupit nějakou sladkost nebo drobnost v bufetu. Po půl roce většina dětí jí tyká, což ale jí neubírá na autoritě. Dělá s dětmi různé aktivity, když je hezky mají výuku venku. Ta hrací hodina je na rozšíření a pobavení, děti do ní si vytipovala sama. O děti se zajímá i soukromě, teď třeba syn byl dlouho nemocný a první hodinu angličtiny přišel domů, protože ho strašně bolely záda a nemohl sedět, tak mi hned volala, jestli nemá strach přijít, že hodně zameškal, že by to byla škoda. Má prostě osobní přístup ke každému dítěti, ale věřím, že o takového kvalifikované a vnímavé pedagogy je asi velká nouze.
[<<Předchozích 110] Příspěvky 111114 z 114 

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.