| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Angličtina na základce? Z mých zkušeností k ničemu

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 114 [Dalších 94 >>]
Jana038
6.3.2010 9:20:31
Ve zdejší škole taky měly děti angličtinu docela brzy. Od druhé třídy povinně, v první nepovinně. V první třídě jsem dceru na AJ nedávala, ve druhé si taky děti jen tak s jazykem pohrávaly.

Zato ve třetí třídě zlom. Učebnice docela OK - děti baví (nebo aspoň dceru). Jenže ta učitelka... Má bývalá třídní ze 7. a 8. třídy, takže si troufám tvrdit, že vím, jaká je. Osobní zkušenost byla, velmi slušně řečeno, nemilá.

Ze školy si holka beztak nepamatuje skoro nic, takže se učíme doma. Slovíčka. Relativně kvanta slovíček, 1 fráze nebo větička se objeví tak 1x za 20 slovíček...

Naštěstí zřejmě ředitel školy pochopil "kvality" paní učitelky a spolu s jednou maminkou se mu podařilo sehnat rodilého mluvčího, který byl zvyklý učit pod agenturou i školkáčky a srovnat s paní učitelkou prostě nelze.

Za všechno mluví nejen jeho oblíbenost mojí dcerou, ale úsměvný výrok jednoho jejího spolužáka, který mi prozradila jejich třídní: "S Rodrigem to je angličtina, ne jako s tou H....ovou".

Horší je, že Rodrigo s dětmi "jede" dost rychle, resp. učí je toho každou hodinu hodně a ony si prostě nezapamatují všechno nové, co jim říká.

Já měla obrovské štěstí na učitele AJ na střední. Byl to Angličan, Lawrence Kuglin. Jeho maminka byla tuším původem z Německa, tatínek Angličan.

Nevím, jak se mu to podařilo, ale naučil nás toho spoustu a spoustu. Jenže - kde je mu teď konec ~a~

Takže AJ na základní škole asi začne být smysluplná až ve vyšších ročnících, řekněme tak v 6. třídě, kdy se děti budou schopny samy naučit většinu slovíček i vět a hlavně mluvit.

A on vůbec způsob výuky - slovíčka, slovíčka, slovíčka není nejšťastnější. Chtělo by to v rámci možností s dětmi mluvit. Aby se naučily říct si aspoň ahoj, já se jmenuju, je mi 9 let... A ne aby znaly jednotlivá slova, ale do věty je spojit neuměly.

Tak si holt angličtinu na základce (nebo aspoň na prvním stupni) oddřeme s dcerou samy a pak uvidíme, co z toho vyleze.

Ale je pravda jedna věc, kterou už tady psalo víc lidí. A to, že kvalitní učitel AJ do školy učit nepůjde, pokud by si chtěl vydělat. Musel by tam jít s posláním, s chutí naučit ty děti základy mluvení. Protože ho žádná škola nezaplatí tak, jako kdyby učil soukromně.
Lucie, dvě děti
  • 
6.3.2010 1:30:49
Já jsem pro svou dceru vybrala "jazykovou školu" angličtina od první třídy, ale je to kroužek (v rámci rozvrhu), který rodiče platí zvlášť. Z počátku jsem byla rozpačitá, ale paní učitelka na děti mluví pouze anglicky, domácí úkol je vždy rozepsán v několika bodech na A4 a již na začátku nám bylo zakázáno dětem slovíčka překládat do češtiny. Musím říct, že si nedovedu představit, jak domácí úkol dělají s dětmi rodiče, kteří anglicky nemluví, asi to musí být dost náročné. Já jsem však spokojená. Je pravda, že dcera na angličtinu chodila již ve školkovém věku (a tím nemyslím kroužek angličziny ve školce) a tím je má úloha dost zjednodušená. Nicméně si nemyslím, že děti, které začnou s AJ v pozdějším věku, by neměli šanci tyto děti předběhnout. Já sama jsem se začala učit jazyky až na střední škole a anglicky se bez problémů domluvím i na obchodní úrovni.
Asi záleží jen na přístupu školy a pojetí učitele.
5.3.2010 17:26:00
KK75, čteš tu správnou literaturu~g~~t~
Jen dodám, představ si, že dceři jedné klientky a bezvadné holky její paní učitelka říká: neuč se, k čemu ti ta angličtina bude, jsi moc napřed a podobné frky~d~ to mi hlava nebere.
5.3.2010 17:02:43
Já jsem učila před mateřskou aj jak soukromě, tak na ZŠ, na prvním stupni. Nechtěla jsem s dětmi psát slovíčka, ani gramatické přehledy - jenže jsem hodně narazila! Slovíčka po mě vyžadovali rodiče, aby se s dětmi mohli učit a gramatické přehledy -nebo prostě zápisky do sešitu zase škola...
Jinak co se týče peněz, je to fakt katastrofa, samozřejmě nejen ve školství. Nástupní plat 14tisíc hrubého... hrůza, ale jistě jsou na tom někde ještě hůř. Osobní ohodnocení se u nás dávalo podle toho, jak jsi sympatická/ý ředitelce, takže někdy nic moc...
Katjan
5.3.2010 17:01:51
Perdito (nebo Agnes? :-D) naprostý souhlas. Je spousta věcí, které pro to člověk může udělat doma, a nemusí to znamenat, že děti doučuje, ale jak píšete - prostě si čas od času hrát tak, že z toho navíc i něco mají. Ale myslím, že i s čoklít je školní angličtina dobrá věc - ta slast, když zjistíte, že něco umíte lépe než paní učitelka!!! Hned se takovému předmětu věnujete s dvojnásobným zanícením...~6~
Tes
5.3.2010 14:38:41
No tak především podle mě je angličnina v současnosti "jazyk č.1". Bez nemčiny se klidně obejdete, ale bez angličtiny dnes už těžko, proto se vůbec nedivím tomu zájmu o výuku angličtiny.
Mě právě naopak vadí potěžování němčiny a přeceňování její důležitosti jako druhého jazyka.
5.3.2010 13:43:24
Šárko, OK, jsem úča, ve svym volnym (myšleno neplacenym čase) jezdim na vejlety či školy přírodě, vyrábim pomůcky, píšu granty a školní vzdělávací program, vzdělávám se za svý (pokud mě ředitel vůbec uvolní z výuky!) atd. Můj muž v jinym oboru dělá totéž, takže to opravdu nepovažuju za něco divnýho.
Ale já mám oproti němu poloviční plat!
5.3.2010 13:30:57
No hlavně bez ohledu na počet hodin angličtiny má škola pevně dáno, že v prvním až pátém ročníku musí na prvním stupni odučit 118 hodin. Tj my např. máme v první a druhý třídě 21hod týdně, ve třetí a čtvrtý 25 a v pátý 26 (páč máme věkově smíšený ročníky a potřebujem, aby nám první s druhou a třetí se čtvrtou končily stejně) a někdo jinej klidně může mít v první až pátý třeba 21, 22, 24, 25, 26... jen součet musí bejt pořád 118. Takže škola ve výsledku od první do pátý zaplatí vždy stejnej počet hodin práce.
5.3.2010 10:05:14
My se na filmy v angličtině díváme, ale tady jde zase o něco jiného - tady se bavíme o tom, co děláme my rodiče, článek byl o smysluplnosti školní angličtiny.

S dětma se dá doma dělat strašná spousta věcí, angličtina je na webu, dají se hrát hry, pexeso nebo snap - word recognition, číst knížky, koukat na program v angličtině, vytvořit si s menším dítětem obrázkový slovník z obalovánek, dopsat si tam slovíčka, třeba k částem těla. Podle jakéhosi tipu jsem dělala s dětma příšeru, která měla
big hooked nose
small red eyes
crooked yellow teeth... prostě procvičujete podstatná jména, přidáváte přídavná.
Jde to, když člověk trochu umí a hlavně pokud chce. někteří by mi vynadali, že se to s angličtinou přehání, případně že jsem ambiciozní mattka, to už je problém toho každého, ale já si myslím, že hlavně s malýma dětma, když s nimi něco děláte a vás to baví, je to na vás vidět, že dítě to bude bavit taky. je jedno, jestli si čtete knížku, skládáte puzzle, stavíte z lega nebo se učíte anglicky, jde mi spíš o aktivně a radostně společně strávený čas.

Ale jak jsem psala na začátku, o tom ten článek nebyl, ten byl spíš o smysluplnosti angličtiny ve škole, k tomu bych se moc nevyjadřovala, to je skutečně hodně rozporuplné téma, protože smysl to má, ale musí se to přece jen dělat dobře a někdy na to nejsou podmínky~d~
Katka
  • 
5.3.2010 9:51:12
Pouštějte dětem DVD v anglickém znění.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 114 [Dalších 94 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.