| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Angličtina na základce? Z mých zkušeností k ničemu

[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 114 [Dalších 84 >>]
Katka, kluci 11 a 7
  • 
5.3.2010 9:34:23
Pod to se podepíšu. V zemích, kde běží v TV filmy v AJ se opravdu děcka ten jazyk učí tak nějak samovolně.Mají pak hroznou výhodu. Stačí si vzpomenout na nás a dobu, kdy byly jeden stát se Slováky a koukali se na slovenské filmy a zprávy.. všichni rozuměli bez problému oběma řečem. To samé v našich východních Čechách s polštinou (díky TV). A dnes ? Přijedete s dětmi na Slovensko a ony nerozumí..... teenageři koukají jak vrány, když na ně Slováci promluví.
Vím, že AJ je obtížnější, není to slovanský jazyk.Ale ta TV by fakt hodně pomohla, děti by se naučily ten jazyk slyšet.
Jíťa
  • 
5.3.2010 7:42:29
Tak v tom případě na něj škola mít prostředky musí, protože má pořád stejný úvazek. Učí stejný počet hodin, jen je má jinak rozdělené.

To, že učitelé brečí, že mají málo, mě nechává celkem chladnou. Brečí všichni: zdravotníci, zemědělci, dopravci..... To už je náš národní zvyk.
5.3.2010 6:45:29
Nikde v rámcovém vzdělávacím programu se nepíše, od kterého ročníku se má cizí jazyk učit. Je tam jen že se musí odučit nejmíň 9 hodin týdně rozloženo do pěti ročníků. Čili školy si volí většinou po třech hodinách ve třetí až páté, nebo po dvou hodinách od první do páté.
Jíťa))
  • 
4.3.2010 21:35:39
promiň, ale uvodní příspěvek v této části diskuze byl o dotacích ze STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU. O těch toho zase vím dost já. Z nich mohou jít peníze na konkrétní projekty konkrétním školám. Projekt nejčastěji zpracovává firma, která jej bude následně i realizovat. Konečné podání žádosti je věc vedení školy. Řadový učitel s tím nemá nic společného a nijak významně to nezasáhne do jeho běžných pracovních povinností.(to je jako bys chtěla aby si projekt a žádost o dotaci na modernizaci dojírny psaly samy dojičky).
4.3.2010 20:57:27
Na tenhle výpad už bych neměla vůbec odpovídat, ale už kvůli svým přátelům učitelům to udělám:

Neznám žádného UČÍCÍHO učitele, který by měl dost sil na získávání grantů. To dělají např. různé ops-ky, které produkují všelijaké projekty pro školství (kolísavé kvality), učitelé z toho sice mají jakýsi prospěch, nikoli však PENÍZE, o nichž tu byla řeč. Vím o tom dost, to mi věř.

Ano, problémy jsou i v jiných oborech, ale měla jsem dojem, že tato diskuse je o školství.

Ach jo, někdy mám dojem, že zastat se učitelů chce větší odvahu, než obhajovat Rudolfa Hesse. ~a~
Jíťa
  • 
4.3.2010 20:42:12
To není žádná agrese. Píšeš nesmysly, protože o těch dotacích vůbec nic nevíš. A navíc takovým ukřivděným tónem, jací jsou ti učitelé chudáci. Jako by v jiných profesích problémy nebyly.
4.3.2010 19:56:10
Výrok si vysvětli tak, že jsem v dosavadním profesním životě měla učitelskou etapu, ačkoli jsem se na to původně nechystala, už to nedělám a v blízké budoucnosti dělat nehodlám (byť to mělo leccos do sebe).

Proč ta agrese? Blbce z nikoho nedělám, jen jsem reagovala na návrhy, že si mají učitelé shánět peníze prostřednictvím grantů a projektů z fondů EU. A napsala jsem svůj názor, že to jsou takové knížecí rady.

4.3.2010 19:40:28
To, co popisujete, je bohužel častý problém. Učím na ZŠ desátým rokem (na 2. stupni) a pravdou je, že sehnat plně kvalifikovaného angličtináře není snadné. U nás na škole máme pouze jednoho, ostatní kolegové, kteří vyučují Aj, mají většinou aprobaci na jiný cizí jazyk (Nj, Rj či Fj) a angličtinu si dodělávají formou metodických kurzů (to ale samozřejmě plnou kvalifikaci nenehradí). Na 1. stupni je situace ještě horší - se zavedením RVP se předpokládá, že cizí jazyk (Aj) se bude vyučovat od 3. ročníku. Jenže - na 1. stupni nenejdete ani jednoho kvalifikovaného angličtináře. Na VŠ (a to jen některých) teprve před pár lety (tak 5ti) zavedli studium Učitelství pro 1. stupeň s rozšířenou výukou cizího jazyka - čili učitelé mají z cizího jazyka státní zkoušky a jsou plně kvalifikovaní pro 1. st. Takových učitelů je ale hrozně málo, troufám si říci, že zatím spíše nejsou vůbec. Proto se angličtina řeší na 1. st. tak, že stávající učitelé navštěvují základy angličtiny, aby mohli vůbec něco učit, bohužel jim však chybí odborné znalosti z didaktiky jazyka, což je mnohem důležitější. Na některých školách Aj zavádějí již od 1. tříd - u nás je to formou " Angličtiny napříč předměty". Vypadá to tak, že se Aj zařazuje do výuky jednotlivých předmětů - např.: v matematice děti počítají anglicky, v prvouce se učí zvířátka, barvy,... Co je ale nejdůležitější - od úplných začátků by učitel měl v hodině používat tzv. "classroom english" - veškeré povely, pokyny, omluvy, příkazy,... probíhají v angličtině s doprovodnými gesty, s využitím loutek, obrázků,... Gramatika jako taková se samozřejmě neprobírá - děti se jí učí v kontextu, nenásilnou formou ve větách, které užívají, hravou formou procvičují. Také hodně zpívají, učí se anglické jazykolamy, rýmy a básničky - což je velice důležité nejen pro slovní zásobu, ale zažití si správné výslovnosti, tempa řeči, spojování slov, atd.
Spousta učitelů se tedy s angličtinou vyloženě pere, a tak se nedivte, že situace je taková, jaká je.
Tenna /2
4.3.2010 19:36:55
Jíťo, souhlasím s tebou, že je špatné, když dítě není schopné zvládnout ZŠ bez pomoci rodičů. Děti tráví ve škole spoustu času a minimálně na prvním stupni by se měly naučit vše potřebné během vyučování. Proto tam přeci chodí, proto jsou nějaké závazné osnovy a profesionální učitelé. Doučování doma by měly absolvovat jen ty děti, co mají nějaký problém, což jistě není většina. Přeci nemůže být dítě znevýhodňováno tím, že rodiče nechtějí nebo nedokáží denně náležitě spolupracovat na jejich školním vzdělávání. Mé děti jsou velmi chytré, přesto nás školní příprava stojí spoustu společného času a přiznávám, že je to zátěž ne vždy příjemná.
Jíťa
  • 
4.3.2010 19:06:35
Nevím, co si představit pod tvým výrokem "... nejsem učitelka, ale mohla jsem si to vyzkoušet dostatečně dlouhou dobu..." Ja to vlastně myslíš?

A druhá věc: Nedělej z ostatních blbce! Projekt sepisují odborníci. Když si stavíš dům, taky si neděláš projekt sama! Na řediteli a učitelích je jen vymyslet čeho se ten projekt má týkat, aby byl pro posuzovatele žádostí dostatečně zajímavý.
[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 114 [Dalších 84 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.