| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Angličtina na základce? Z mých zkušeností k ničemu

[<<Předchozích 60] Příspěvky 6170 z 114 [Dalších 44 >>]
3.3.2010 19:30:04
"Jsou schopni napsat kvalitní projekt"... Nemyslím si, že by učitelé nebyli schopni napsat kvalitní projekt, problém bude spíš v tom, že mají už tak naloženo moc, a proto nejsou ani OCHOTNI mořit se s nějakým projektem.
Pro šťouraly: Učitelé mají kromě učení a přípravy na ně na starosti hory administrativy, všelijaké výchovné funkce a úkoly včetně nedůstojných dozorů na chodbách a jídelnách, atd. Spousta rodičů bere jako samozřejmost několikadenní výlety a kurzy zahrnující i víkendy, apod. A aby toho nebylo málo, museli v posledních letech ještě smolit Školní vzdělávací programy, což dle mého názoru představovalo desítky, ba stovky hodin práce, pokud měly být napsány kvalitně - A TO VŠE ZDARMA. ~q~
Jíťa
  • 
3.3.2010 19:22:40
Strukturální fondy EU:
Mělo by být jednou z priorit ministerstva školství, aby naučilo učitele a hlavně ředitele škol, jakým způsobem je čerpat. Ostatní ministerstva pořádají bezplatná školení a do jejich resortů ty dotace plynou (zemědělství, rozvoj venkova...)

"v době, kdy se již vytratila jakákoli úcta k pedagogům, kdy děti často přemýšlejí, jak nejlépe svého učitele "vytočit" nebo ponížit, případně ho přizabít,..."
A tomu se divíš? Jak se má chovat dítě, které už od druhé třídy minimálně 1x za týden nachází nějaké učitelce v nějakém zadání nebo úkolu chybu? Jak si pak může vážit učitelů?
Jak si mám vážit učitele, který mě nutí opakovat (nejlépe doslovně) nesmylsné bláboly nadiktované do sešitu, protože absolutně nechápe souvislosti toho, co vyučuje? To jsem před lety ve škole zažila! A soudě podle článku se toho zas až tak moc nezměnilo.
Lea
  • 
3.3.2010 18:25:53
Jako vystudovaná učitelka 1. stupně se specializací AJ (státní zk.), mometálně pracující na Ministerstvu školství musím přiznat, že tahle problematika mě taky dost vytáčí. Situace je bohužel dost komplikovaná na to, aby mohlo v nejbližší době dojít k nějaké zásadní změně. Školy jsou financovány ze státního rozpočtu, což jak všichni víme, vychází taktak na provoz a mzdy zaměstnanců (bohužel dost mizerné). Jednou ze šancí škol na další finance jsou pak např. zdroje financí z EU ve formě strukturálních fondů, které jsou ale zase dosažitelné jen pro žadatele, kteří jsou schopni napsat kvalitní projekt, tedy kteří dokáží své vize a požadavky jasně obhájit a přinést něco nového do systému výuky na "své" škole. Jinak určitě není pravda, že neexistují žádní dobří učitelé Aj na ZŠ, ale je jich samozřejmě pomálu, neboť učitel, který je opravdu odborníkem ve svém oboru a zároveň uplatňuje lidský přístup k žákům, neboli je zkrátka šikovný a flexibilní, se velmi dobře může uplatnit také v jiné sféře pracovního trhu a za mnohem vyšší mzdu. A v době, kdy se již vytratila jakákoli úcta k pedagogům, kdy děti často přemýšlejí, jak nejlépe svého učitele "vytočit" nebo ponížit, případně ho přizabít, se ani člověk nemůže divit, že se většina schopných absolventů učitelských oborů do školství nehrne...
Jíťa
  • 
3.3.2010 18:21:20
Dík zas jsem o něco chytřejší. Jedno dítě už mám ze školy venku a to druhé ještě nechodí ani do MŠ.

Ale stejně to neříká, co mají děti umět v 1. třídě. Taktže, když si škola stanoví, že na konci 1. třídy budou děti umět 20 slovíček a nic víc, tak je to naprosto v pořádku a ničemu to neodporuje. Než dojdou do třetí, tak to doženou. A ty jako rodič s tím nic moc nemůžeš dělat, jedině si najít jinou školu, nebo kurz.
3.3.2010 18:03:16
Pro výuku AJ v 1.-3. třídě žádný závazný předpis není ani osnovy nebo učebnice které by jasně stanovily kolik se toho mají děti naučit.

Jak to? A co Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, ve kterém je stanoveno, co by děti měli na konci 3. ročníku doporučeně a 5. a 9. ročníku povinně umět? Pro cizí jazyk jsou na konci třetího ročníku očekávané výstupy:
Očekávané výstupy – 1. období
žák
- vyslovuje a čte foneticky správně v přiměřeném rozsahu slovní zásoby
- rozumí jednoduchým pokynům a větám, adekvátně na ně reaguje
- rozlišuje grafickou a mluvenou podobu slova
- pochopí obsah a smysl jednoduché, pomalé a pečlivě vyslovované konverzace dvou osob s dostatkem času pro porozumění
- používá abecední slovník učebnice


Jinak učebnice samozřejmě nic nestanovuje, tu si učitelé vybírají podle svých potřeb tak, aby s ní byli s to naplnit ŠVP ~d~ Vždyť ani na čtení nebo matiku nemáš jednotnou učebnici, každá si jde svojí rychlostí svoje dovednosti ;o)
Jíťa
  • 
3.3.2010 17:19:50
Myslím si, že 99% rodičů dětí, kteří si výuku AJ platí, tak by chtěly, aby ty děti něco uměly. V opačném případě nevidím důvod děti na AJ posílat a tudíž ani nic platit.
Jíťa
  • 
3.3.2010 17:15:25
Já jsem měla vždycky dojem, že od 4. třídy je jazyk povinný školským zákonem, možná už to tak není a škola ho nemusí vyučovat vůbec. Pro výuku AJ v 1.-3. třídě žádný závazný předpis není ani osnovy nebo učebnice které by jasně stanovily kolik se toho mají děti naučit.
Pokud si škola v rámci ŠVP určí dřívější výuku jazyka, tak si nejspíš také určí kolik se toho ty děti za rok naučí, případně jakým způsobem se to naučí. Pak se nemůže nikdo divit.
lucyová (kluci 07/2006 + 05/2008)
  • 
3.3.2010 16:57:26
Vidíš, a zrovna tenhle styl výuky považuju za přežitý. Připadá mi, obzvláště pro děti, jako daleko přirozenější napodobit učení jazyka tak, jak se dítě učí mateřský jazyk. Přirozeně, nenásilně, bez systému (ten se dostaví později, až je dítě trochu schopno analyticky myslet a má taky nějaký základ). Asi to, co se tu popisuje jako "formou hry". Jasně, musí se to umět takhle učit. Což bude asi hlavní problém velké části učitelů u nás.
Sama nejsem učitelka, ale jazyků jsem se učila několik (takové moje hobby :-)) a postupně jsem dospěla k tomu, že intuitivní styl výuky je nejefektivnější, hlavně ze začátku. Neřešit systém, nedrtit gramatiku ani slovíčka ze sešitku. Učit se rovnou celé věty pro určité situace. Slovíčka se líp pamatují v kontextu než vypsaná ve sloupečku. Prostě Nepustilova metoda :-) A ty znalosti o systému se dostaví později celkem samovolně. Navíc to, co jsem popsala, vede k daleko rychlejší schopnosti se rozmluvit a domluvit, nebát se, improvizovat a odhadovat významy.
A to by měl být cíl výuky jazyků, ne? Aby se lidi aspoň v základu domluvili. Aby i prodavačka uměla pár základních vět pro komunikaci se zákazníkem (co na tom, že třeba s chybami). A kdo chce umět salonně, už nebude mít problém začít přemýšlet na gramatikou a vyhledávat konkrétní slovíčka.
DENISA
3.3.2010 16:50:21
No ono to sem stejne brzo doleze ze "Zapadu". Co bude statni (tzn. za nase dane, z kterych po vyplaceni davek socialum, nic nezbyde), tak bude stat za prdlacku. Zdravotnictvi, skolstvi, doprava. Kdo bude chtit lepsi vyuku, bude si muset najit placenou skolu. Kdo bude chtit vyuku na vysoke urovni, prohne se jak blazen. Proste jinak to asi fungovat ani nemuze. Uz tu samozrejme takove skolky a skoly jsou, kdyz rodice zacvakaji 100 litru rocne, tak je jasne, ze tam bude jazykar na urovni (nejspise native), protoze ho skola holt muze dobre zaplatit.
Beruška syn 7,5 a 25tt, dcera 3
  • 
3.3.2010 16:20:54
no přesně na toto jsem se ptala, než jsem syna v první třídě na angličtinu dala. Co bude potom, až ve třetí třídě přijde angličtina povinně. A teď bude hned několik stupňů znalostí dětí - ty které angl. nepovinou neměli vůbec, ty kteří měli angl nepovinou jednu hodinu týdně dva roky, ty kteří měli angl. nepovinou dvě hodiny týdně dva roky a různé kombinace jedné a dvou hodin.
Naštěstí pro nás, učí i povinnou angličtinu totožná paní učitelka, která děti rozdělí do skupin dle právě už té pokročilosti a pokračuje ve zdokonalování.
Takže tímto jednoduchým rozdělením, který se provádí vstupním testem, se děti rozdělí a podle toho dochází na hodiny a odbourá se to, že jsou vyhozené peníze, případně to, že se děti, které něco umí nudí.
Ale i při tomto přístupu by peníze za AJ ve školce byly vyhozené, protože na to aby dělila děti už v první třídě nemá výukové kapacity, protože na celou školu na AJ je sama, na děti od první do deváté třídy - v průměru 4 třídy na ročník.
[<<Předchozích 60] Příspěvky 6170 z 114 [Dalších 44 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.