| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Na všechno nové ať si děti přijdou samy

[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 47 [Dalších 7 >>]
štěpánka
  • 
25.5.2010 21:25:47
Dášo,
a kdo by to měl učit? Myslím právní a ekonomické minimum.... A podle čeho?
25.5.2010 21:23:06
Učit dnešní děti asi není jednoduché a učitelé, kteří se se snaží jít na to jinak než tradičně jsou potřeba. Jen bych biflování nezavrha úplně, někdy se i mechanicá paměť hodí. Ale zvlášť na prvním stupni (a ani později) by biflování v žádném případě nemělo být převládající forma.

A trochu bych se zastala třeba v diskusi zmiňované chemie a chemických vzorců. Beru to tak, že neuškodí, když děti získají základní představu o příslušné vědní disciplíně.

A podepisuji, že by prospělo zařadit už v ZŠ do výuky nějaké právní a myslím že i ekonomické minimum.
štěpánka
  • 
25.5.2010 21:06:55
Souhlasím. Dle mého zbytečné. 1.-3. třída by se měla soustředit na to naučit děti POŘÁDNĚ číst a psát. Číst třeba knížky o přírodě - ve škole, povídat si o tom co četli, zahrát si hry, jaké tu popisuješ apod. Hry s násobilkou a jednoduchým počítáním, malé děti to mají rdy a dobře se tím učí.~R^
S hodnocením přírodovědy na 1.stupni souhlasím. Je tam toho moc, stejně to zapomenou. Měli by spíše zkoumat a tak.~5~~5~~5~
Malenka
  • 
25.5.2010 20:56:43
Rozumím, ale vadí mi, že se s tím biflováním počítá tak brzo, víš? A že je to naprosto převažující požadavek. Pro řadu učitelů to je dosud velká úspora práce a nic jiného. Ono i to biflování člověk snáší líp, když ví, proč to dělá. Medik ví, proč se bifluje anatomii a tak to vydrží. Ale to už je vysoká škola. Proč se ve třetí třídě bifluje přírodověda? Prolistuj tu učebnici a zjistíš, že tam je všechno, co jsi s dětmi jako máma objevila na vycházce a nejspíš jste toho objevili i víc. Ale když je to najednou text v učebnici, je veliká práce ho bez chyby nacpat do hlavy.
štěpánka
  • 
25.5.2010 20:46:36
Malenko, u starších dětí to tak dobře zase nefunguje (vyzkoušeno¨).~d~~d~~d~
Malenka
  • 
25.5.2010 20:42:42
...tam je totiž možná ten zakopaný pes. Opakovat a prosvištívat různé gramatické jevy nebo násobilku lze mnoha různými formami, dokonce i s pohybem a venku. Slova z pravopisného cvičení mohou mít děti třeba napsaná na zádech a "loví" se vždy určitá skupina slov (neživotná podstatná jména, vzor pán, násobky sedmi..) Za hodinu se dá vystřídat řada činností nebo typů jazykových a matematických her, které biflování ani trochu nepřipomínají a přitom neustále opakují probíranou látku. Zároveň udržují děti v pohotovosti a nenechají je jen roboticky dosazovat výsledky bez zapojení mozku. Proč by měly děti biflovat druhy našich dravců nebo rozdíl mezi ptákem a savcem místo toho aby šly ven a prohlédly si je? (a že se to tak stále ještě děje!)O tom myslím uvažuje rozumný rodič a učitel. Je zbytečné se brzdit úvahami o potřebě nebo nepotřebě biflování.
štěpánka
  • 
25.5.2010 19:59:12
Pawlo,
to je těžké. Dříve se biflovalo ve škole, kdo nestíhal, biflovaL i doma. Dnes se volá po tom, aby se nebiflovalo, dobrá tak ve škole nebudeme biflovat. Jenže ZÁKLADY prostě znát musíš, jinak si nic negůglíš. Nebo ano, ale vůbec nevíš co. Takže ve škole si budeme hrát, děti se to naučí doma. To taky nejde, samozřejmě. Je třeba trochu to vybalancovat. Nebiflovat nelze, zpestřit výuku ve škole je dobré, ale nejde to furt.~3~
Lenka, 1 dcera
25.5.2010 19:54:18
Moje dcera chodila do zmíněné školy, přímo paní učitelku Staňkovou neměla, ale opravdu to není škola biflovací, ale komunikační. Výborná atmosféra a přesto se děti naučily. V době, kdy tam dcera chodila, šlo jen o 1. stupeň, takže máme zkušenost s přestupem na klasickou školu ve smyslu klasické náročnosti (vč. biflování). Přestup byl pokud jde o známky bez problémů, pokud jde o vztah ke škole jako instituci, tak ten je v prčicích. A rozhodně to není jen pubertou.
Anonymní myška
  • 
25.5.2010 19:52:05
Winky, souhlasím, že chemie a fyzika nás provázejí všude. To co jsme se, ale v těch předmětech naučili je z 80% zbytečnost. Je to samozřejmě o schopnosti učitele zaujmout a o metodě, kterou zvolí. Kdyby byla hlavní náplň chemie a fyziky práce s pokusy, pozorování přírody a dávání informací do souvislostí, nic proti.....
Bohužel mi připadá, že většina učitelů chemie si hraje(možná i nevědomě) na alchymisty. To znamená, kámen mudrců je tajemství, hlavně jej neprozradit. Tedy čím více vzorečků, tím více zmatku a publikům nechápe... Hurá já jsem ten jediný, vyvolený, strážce tajemství....~d~
Pawlla
25.5.2010 19:16:32
No jistě,že rodiče,co by taky celý den doma dělali?~z~
[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 47 [Dalších 7 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.