| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Nejlepší investicí do dětí je čas, který jim věnujeme

[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 34 [Dalších 4 >>]
Pawlla
10.9.2010 20:35:39
Ano,vím jak to myslíte,taky doufám ve skrytu duše na nějaký zázrak ~t~.Taky přeji hodně štěstí.~x~
frydolin
10.9.2010 20:07:44
Děkuji za reakci, všechno co píšete vím, synovi bude za 2 měsíce 9, důslednost praktikujeme, medikaci jsem odmítla, také nám byla nabízena. Já pořád doufám, že narazím na informaci typu"zázrak". Moje naivní představa. Psycholožka také hodnotí pouze posun nahoru nebo dolů.A to mě vždycky zklame, čekám, že třeba v hypnoze luskne prsty a vše bude normální:-DD. Škoda, že to tak nefunguje. Každopádně díky za reakce, vždycky je úleva, že v tom člověk není sám(nic ve zlém). Ať se Vám daří.
Pawlla
10.9.2010 19:02:58
Frydolín,nevím jestli si tady psala kolik je chlapci let?Synovi je 11 a je autista,to co popisuješ znám,na zvládnutí těch běžných zautomatizovaných věcí platí jedině důslednost,ale může to být nadlouho.S psychoterapii jako takovou zkušenost nemám,k psycholožce docházíme,spíš zhodnotí posun,dá doporučení atd.Pak samozřejmě existuje medikace,Ritalin,Concerta,ta pomáhá soustředění,dítě vydrží delší dobu,takže vypětí není až takové,nám to v tomto směru pomohlo,ale mám názor,že medikace má být až poslední možnost.
frydolin
10.9.2010 17:36:30
Ano vyučovací hodina, to beru. Ale jeho záchvaty jsou při zcela běžných činnostech, jak psala autorka - kdy my máme činnosti zautomatizované, on nedokáže myslet na to, že si má čistit zuby, dokonce donedávna jsme bojovali se záchodem (chození na velkou, nemyslel na to a část pravidelně dělal do katí), atd. Když mu to však připomenu, neudělá to samozřejmě, připomínám to dál, až to vyústí v onu nechutnou scénu. Takhle to je se vším, s učením, s běžným životem, trávením volného času..Je to vážně vyčerpávající. Máte nějakou zkušenost s psychoterapií?
Pawlla
10.9.2010 17:24:23
Frydolín,vypětí většinou bývá školní hodina,ale i jiná činost,při které po dítěti vyžadujeme soustředění,bez pohybu,Po každé takové činnosti by mělo to uvolňení přijít,problém je,že hodina trvá 45 minut a to je hodně.Syn dělal o přestávkách šílené věci,ani to raději nebudu všechno popisovat.~:-D
nicnic
10.9.2010 15:14:08
který věnujeme dětem, je ten, kdy je učíme samostatnosti a dovolíme jim dělat chyby bez násleků na sebehodnocení. A to dá fakt práci.
10.9.2010 13:30:37
Je hezké si takovýhle článek přečíst, ale vždycky si říkám - k čemu mi to je?
Tyhle problémy se u nás v různém provedení dědí už několik generací.
Starší dcera - v první třídě: všechny děti dostávali jedničky za psaní - ona nic protože stále nemohla (nechtěla) pochopit, že písmenka mají přesně tenhle sklon, atd atd
v páté třídě jsem do ní češtinu hustila co to šlo, aby udělala přijímačky na 8.letý gymp - není to sice premiant, ale teď v kvartě měla na vízo jen 2 trojky a např. v angličtině a francouštině je nejlepší ve třídě.

mladší - tam je to horší. odmítá psát háčky čárky (prostě je vůbec nevnímá). Na třídní schůzce pak slyšim: děti mají problém se slohem, jediná vyjímka: má dcera - komentář p.u. "ona mi tu na jedno téma popsala 2 papíry a já se u toho dokonce smála jak to měla vtipné" - k čemu mi to je, když jako jediná holčička má od druhé třídy z čj za 2?
to samé matika - nedodržuje pravidla (špatně psané datumy, špatný postup...), komentář p.u. "ta vaše holka byla druhá v klokánkovi, ono jí to pálí" - nicméně mat. též za 2.

takže zatím střídáme školy a hledáme někoho, kdo by pochopil složitější osobnost mé dcery. u té první jsme našli, tak snad najdem i teď.
Lída+2
10.9.2010 13:30:24
Super článek!
Byli pasáže, kde poznávám sebe,ale i syna......

Se synem už 1měsíc dělám nějaká nápravná cvičení na DYS poruchu. Doufám, že to zabere.

...mě to totiž nesmírně vyčerpává....(protože mám to co on asi proto)
Orion
10.9.2010 13:02:05
To, že se tyto potíže vytrácejí s nástupem puberty, tvrdí i odborníci. Já bych spíše řekla, že průměrně a nadprůměrně inteligentní dyslektici se svou ,,vadou" naučí žít a pracovat. U těch dětí se spíše nižším intelektem nepomůže téměř nic.
Mluvím také z praxe, pracovala jsem (do loňského školního roku) s těmito dětmi na základní škole.
frydolin
10.9.2010 12:19:42
V některých pasážích článku poznávám syna, má poruchy učení a ADHD. Zvlášť mě zaujala zkušenost, kdy autorka viděla takovéto dítě lítat, dělat opičky, mlátit se do hlavy a vyvádět jako šílené. To je náš syn, navíc na veřejnosti má občas takový úlet, kdy na nás - na mě i na manžela - křičí na celé kolo, jako by to, co po nás požaduje, byla ta jediná správná věc na celém světě, a nesplnění tohoto přání se přestane svět točit a místo něj bude jen černá díra. Taková beznaděj z něj v tu chvíli prýští, A z nás samozřejmě prýští také, protože všichni okolo se začnou nahlas podivovat, jaké to je nevychované dítě apod. V tu chvíli bych se nejradši propadla. Ale zpět k článku: píše se tam, že toto dítě dělá po nějakém vypětí, když mu není umožněn prostor k uvolění. Co se myslí tím nějakým vypětím a co se myslí tím prostor k uvolnění? Snažím se na něj být trpělivá, leccos beru s nadhledem, nutno dodat, že jeho chování občas těžce nesu. Jakákoli rada, která mi pomůže jednání se synem ulehčit, je proto vítaná.Syn bude mít brzy devět a zdá se mi, že situace se stále mírně zhoršuje. Někdy si říkám, jak asi bude vypadat jeho puberta? Děkuji Hana:-)
[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 34 [Dalších 4 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.