| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Důležitější než osobnost učitele? Metody výuky

[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 38 [Dalších 8 >>]
maja
  • 
3.8.2011 20:36:18
štěpánko, já s tebou taky souhlasím až na to, že by se děti měly motivovat z domova :) .... to mi hlavně uniká jak . Připadá mi to stejné jako , že by se dětem doma mělo říct, aby ve škole nezlobily . Doma se jim to může říkat tisíckrát, doma nezlobí to na co si ze školy ztěžují , ale ve škole zlobí ...tak co s tím má rodič , doma, daleko od zlobení dělat , že jo....já se domnívám, že naprosto , ale skutečně naprosto zásadní je ve škole učitel, metoda je až to druhé a rodič, no ten co, akorát aby doma dítěti říkal, že vzdělání je důležité :) a že učitelka není bůůů , to je celé co rodič může. Může taky motivovat za známky , za jedničku 10 kč a za kouli na zadek, ale myslím, z vlastní zkušenosti, že takhle to nefunge, že.
3.8.2011 20:33:34
Ale jen maličko (se lišíme). Nezapomeň, že ty pracuješ na gymnáziu a to je jiné zadání, než základní škola. Tvoje základní úloha je jiná, než u lidí na ZŠ.
Ale zázraky větčinou dělat nejdou, samozřejmě. Podle mě se musí počítat s tím, že na čím širší mase populace se vzdělávací proces uplatňuje, tím méně účinný je.
Svým způsobem, když si vezmeš, koho všeho jsme schopni naučit alespoň částečně číst a psát, jsme dobří.
3.8.2011 20:25:34
Myslím, že si pěkně vystihl, co se tak zhruba dneska považuje za dobrého učitele. :-)
Podle mě se dobrý učitel může dostat mnohem dál, jenže ne v jakýchkoliv podmínkách. Na pacifikování "narušitelů" vzdělávacího procesu bys byl přece lepší správně školený policajt ~t~.
Co se týká povinné školní docházky, tak já jsem dost přesvědčená, že její zrušení a nahrazení povinným vzděláváním je nutná, ne však dostačující podmínka jakékoliv smysluplné školské reformy.
Povinné vzdělávání by byl systém po všech stránkách výhodnější pro všechny. Věeobecná gramotnost by se nesnížila, naopak by stoupla, speci, pokud by doložení vzdělávání dětí (čili nejčastěji potvrzení, že docházejí do školy), podmiňovalo výplatu sociální podpory. O rozvoji nadaných dětí není třeba ani diskutovat.
Společně s důchodovou reformou založenou na principu, že dostaneš soc. minimum plus procenta z příjmů tvých dětí by to vedlo k tomu, že by lidi přestali vzděláním opovrhovat a ve školách by nemohli učit blbci.
štěpánkaa
3.8.2011 19:44:22
no jo, Buchlovanko, ale zkus něco takového říci "na veřejnosti", hned tě utlučou....~;)
Němcová Božena
3.8.2011 19:25:12
To je taky pravda.~R^
Kouba
3.8.2011 19:12:50
Popravdě řečeno, občas mě tam tenhle pocit taky přepadl. Jenže žádný stát na světe asi nezruší povinnou školní docházku jen proto, že je dítě "beznadějné". Navíc v UK by to podle některých přísných měřítek bylo až 46% dětí. Motivace je asi opravdu základ. Nemám dlouhodobou učitelskou zkušenost, ale z toho, co jsem v UK viděl, absence "výchovy k vzdělání" z domova se lépe zvládá skrze osobnost učitele než skrze metody. Tedy aspoň tak, že dobrý učitel zpacifikuje neinteresované žáky tak, aby aspoň nerušili ty ostatní.
Němcová Božena
3.8.2011 17:51:54
Štěpánka, ~R^~R^~R^, jde vidět, že je to člověk z praxe.
štěpánkaa
3.8.2011 17:21:16
tante, pravdu díš....~;)
jinak k té motivaci - myslím si, že děti je třeba MOTIVOVAT hlavně z domova, až na druhém místě je škola (v tomto názoru se asi rozcházíme, co(, protože přebít domácí prostředí a rodičovský postoj je někdy téměř neřešitelný úkol.~d~~d~~d~
jinak v posledních letech, kdy jsem odvedla několik tříd až k maturitě bylo velmi zajímavé sledovat postoj a motivace studentů v matematice. Ejhle, s rozhodnutím např. studovat ekonomku se mnozí dokázali naučit co bylo třeba a ze skupinky "čtyřkařů" se přesunout mezi "dvojkaře". Ovšem, zdarma to nebylo - dohnat ty roky ignorování "nepotřebného" předmětu, jak mnohým z nich připadalo~d~~d~~d~
3.8.2011 16:26:37
Hoho, ty stará struktůůůro, jestli to nejni jen tím, že se ráda posloucháš a jinak předvádíš, jak nám paní Hansen vysvětluje....~t~
Jinak já těm interaktivním metodám docela věřím, ony fungují, když se dělají dobře a ani nemám pocit té "útržkovosti", ale je to jak říkáš, fungují dobře u MOTIVOVANÝCH. Což byly v citovaném experimentu obě skupiny, dokonce obě byly vysoce motivované, protože to byli vysokoškoláci a k tomu ještě dospělí. Ne středoškoláci, ne základkové děti.
Že osobnost učitele nemá vliv, to je takový roztomilý technokratický blábolek pro zasmání. Paní Čechová nechť pustí na fyzice v osmičce interaktivního vyučujícího z videa těch třiceti věděníchtivým duším a má vymalováno. Samolibí předváděči se můžou jít bodnout a PedF též netřeba, to prostě MUSÍ fungovat, vždyť to bylo v časopise Science~t~.
štěpánkaa
3.8.2011 15:49:34
po 20ti letech učitelování mám poněkud jinou zkušenost, než je ta popsaná v článku. možná to dělám špatně, nebo nemám dost dobré studenty, ale to co teď napíšu je smutná pravda, kterou ale nikdo nechce slyšet:
ať učím tradičně nebo zkouším různé "moderní metody", výsledek je vždycky stejný - kdo chce, naučí se, kdo nechce, nenaučí se nic. Je pravda, že projekty, netradiční metody a samostatná práce studenty více baví - ale samožřejmě jen ty, kteří se do ní skutečně zapojí. ti co se nezapojí, ti se nic neaučí tak ani tak. Nevýhodou těchto samostatných projektů je, že znalosti studentů jsou velmi útržkovité a nepostačující např. pro další studium či k maturitě. druhá nevýhoda je, že studenti to považují za "hrátky" a nemají pocit, že by si taky měli něco zapamatovat, apod....~d~~d~~d~
takže já hlasuji pro tradiční metody, kombinované a osvěžované těmi moderními.
[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 38 [Dalších 8 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.