Jana |
• |
28.5.2012 16:53:42
a já si myslím, že má autorka pravdu.
Podle mě většinou jde děcko na víceletej gympl z ambicí rodičů -aspoň to kolem sebe vidím. a to, že přijdou o dětství je 100% pravda. kolegové zpráce mají chytrá děcka, 90% z nich jsou na víceletých gymplech adřepí nad učením několik hodin denně. otřesné. měly by to bý telitní školy pro mimořádně nadané děti, ne pro obyčejné jedničkáře. realita je ovšem jiná. |
štěpánkaa |
28.5.2012 13:55:48
Kateřino, ani z gymnázia nikoho nemohou vyhodit, ani vyloučit, dokud nedokončí 9 let povinné školní docházky, náš právní řád to bohužel neumožňuje. neumožňoval to nikdy, jen lidé to moc nevěděli, takže se rodičům "vyhrožovalo" např,. vyloučením z jazykové ZŠ nebo víceletého gymplu z důvodu špatného prospěchu. V praxi to ale znamená - přesvědčit rodiče, aby svoje dítě přehlásili na jinou, pro dítě vhodnější školu.
|
Bertina |
28.5.2012 11:30:54
"... koho všeho škola musela přijmout, jen aby udržela provoz"
A to jako kde? My zvažovali a zvažujeme pro syna víceleté gymnázium, takže jsem dost sledovala požadavky a výsledky přijímacích zkoušek. Dostali se vždy jen ti nejlepší, obvykle tak 20% z přihlášených dětí. Opravdu nebrali každého, aby udrželi provoz, to je naprostý nesmysl. |
Kateřina |
• |
28.5.2012 11:29:48
Ze zákona je spádová základní škola povinna dítě přijmout, kdežto gymnázium samozřejmě nikoli. Pokid gymnázium dítě vyloučí, dokončí si povinnou docházku na spádové základní škole (případně jiné škole, pokud ho přijmou).
My se bavíme o dvou různých věcech - jasně, že dospívající člověk se může pod tlakem hroutit, ale stejně tak se pod daleko menším tlakem může zhroutit i na základce. Ty dysfunkční rodiny, o kterých mluvím, neřeší nějaké ambice, prospěch, chování,... Řeší maximálně to, aby jim sociálka nedělala moc problémů a aby je dítě nerušilo od jejich chlastu/nového partnera/práce. A já právě těmi příspěvky chci říct to, že pokud si můžu vybrat, jestli moje (studijně nadané) dítě má trávit minimálně šest hodin ve společnosti dětí, které jsou podobně studijně nadané a pár z nch má praštěné rodiče nutící je do studia - a nebo ve společnosti dětí, které v osmé třídě pořád ještě bojují s malou násobilkou a vyjmenovanými slovy a a pár z nich má rodiče se, kteří se o ně nestarají, vybírám si první možnost. |
28.5.2012 10:29:27
Trochu mě překvapuje, že většina příspěvků je pouze o tom, jak nadané a úžasné děti všichni máme:)
Chápu autorku článku, že chtěla jen upozornit rodiče, aby rozhodnutí dát dítě na víceletá gymnázia dobře promysleli. U nás na ZŠ se to ve třídě mé starší dcery vyřešilo jednoduše rodiče dětí se prostě domluvili a děti, přestože byla dítka nadprůměrně inteligentní a většina se na gymnázium dostala je tam nedali, páč děti měly úžasnou partu a učitelé je měli rádi, protože to byla velice chytrá a vyrovnaná třída. Rodiče si udělali schůzku s výchovným poradcem a ředitelem a ten se po dohodě s rodiči zavázal, že úroveň druhého stupně se nezhorší, že výchovný poradce ve spolupráci s ostatním sborem připraví nějaké celoroční projekty, na kterých děti budou pracovat a na víc si každý mohl vybrat z jekého předmětu. Tuším měly na výběr asi 4 předměty a světe div se fungujeto. Děti to ve škole milují a nestrádají nedostatkem vědění. Jistě chápu, že to nejde třeba všude, ale myslím, že je to opravdu jen v lidech. Nezáleží na škole spousta kamarádů naší dcery zažila naopak šikanu na výběrovém gymnáziu a jiným se tam líbí. Naše dcera ze základky odešla, ale neustále se za kamarády ráda vrací a opravdu se jim tam líbí. |
Beruška |
• |
28.5.2012 10:24:54
Problémy může mít kupodivu i dítě z vysoce funkční rodiny - spíše si umím představit, že v rodinách, kde je vysoký tlak na dítě, dítě podlehne nějakým takovým patologickým jevům (není tajemstvím, že investiční bankéři v Londýně utrácejí za drogy, protože to prostředí je tam hodně stresující a orientované na výkon). Zajímalo by mě, jak může osmileté gymnázium vyloučit studenta a základní škola nikoliv, když se jedná o povinnou školní docházku.
|
Fabiena |
• |
28.5.2012 9:37:46
A jen ještě k tomu lednovému debatování, upravila jsem od té doby svůj názor. Tehdy jsem díky poznatku, že u nás vezmou prakticky všechny se přihlásivší děti, měla pocit, že gympl nemůže mít úroveň. Teď si to už nemyslím, protože když tam přejdou 2-3 děti z jedné třídy, odpovídá to tomu, co opravdu v té třídě může být nejlepší a pokud se hlásí opravdu ti, co mají pro gympl předpoklady, nemusí to být tak špatné.
Může to být dokonce stejné jako v těch pražských (vynechámám ty vyloženě elitní), kde si musí na ten počet 1-3 dětí z jedné třídy tak důkladně přefiltrovat... Zůstává pořád otázka smyslu víceletých gymplů. Za stávající české situace si neumím představit, že bych ho jako rodič apriori zavrhla, ale že je to určitá selekce dětí podle intelektu, s tím souhlasím a že se to děje poměrně brzy, to si myslím taky. Řada dětí ještě docela dobře stačí na učivo čtyřky pětky, ale později se ukazuje, že už to pravé ořechové být nemusí... To se ale vyřešit nedá a pro mě toho moc neřeší ani článek, ke kterému diskutujeme. Pokud se v nejbližších letech do běžných tříd rozptýlí děti se speciálními potřebami za ponechání stávajících poměrů jeden učitel, mnoho dětí - tak bude nadaný ten první, kdo půjde ne stranou, ale přímo do kelu... jakožto ten, kdo problémy nemá a tak se mu pozornost ořízne nejvíc. |
Fabiena |
• |
28.5.2012 9:28:55
Milado,
tehdy (lednová diskuze) jsem nevěděla, kolik dětí se od nás hlásí, kolik od vás, to jsi myslím nějak rámcově psala. Já dítě ještě v pětce nemám, až letos jsem si zjišťovala a zjistila jsem, že tady jdou tak ty dvě děti (dělat přijímačky) a to je to, co mě překvapilo vůči tvojí realitě, kdy se hlásí třeba polovina třídy (i když se logicky všichni nedostanou). A tohle je pro mě tak velký rozdíl, že to musí roli ve vzniku nátřesku hrát. Kdyby se u vás dál hlásily 3-4 děti, je vysoce pravděpodobné, že by žadatelů na gymply bylo ve všech ročnících od cca 1996 do 2001 velmi podobné číslo. Změnilo se něco jiného, než je síla populačního ročníku, přesto to pořád spousta lidí zjednoduší na "vyšší porodnost". A mně to vadí proto, že to neodpovídá pravdě. Není to populační. Mění se uvažování lidí, mění se asi kvalita základních škol, mění se možná něco, co mě vůbec nenapadá a proto se hlásí tak velký podíl dětí z jedné třídy (např. 1/3) na VÍCELETÉ gymply... Tady to zatím nenastává a jak jsem letos opět vyrozuměla, gympl u nás bojuje o holé přežití, protože žáků je prostě málo už řadu let po sobě... |
Barča 2 kluci |
• |
28.5.2012 9:23:18
U nás jsou skoro všichni učitelé ZŠ proti místnímu 8letému gymnáziu, ale paradoxem je , že skoro všichni tam svoje děti "cpali". Dokonce dvě paní učitelky (jejich děti se nedostaly) věc řešili přes známé na školském úřadě a najednou se děti dostaly a nastupovaly až 14dní po začátku školního roku. Obě už tam nestudují, protože přešly na jiné střední školy, gympl nezvládaly a jejich výsledky byly fakt hodně slabé.
|
Barča 2 kluci |
• |
28.5.2012 9:10:03
Tak asi není studijní typ, né že ji tam necháváš abys všem ukázala, to je blbnost nebo z nouze cnost. Nám to napřílad řekli sami učitelé, třídní učitelka mě výslovně řekla, že máme syna dát na 8letý gympl, protože pro něj ZŠ NENÍ. Nedokážou se mu věnovat tak jak by potřeboval, jsou na něj pomalí. Musím se smát, protože rozdíl mezi vědomostmi dětí na ZŠ a na víceletých gymníziích jsou opravdu velké. Pokud u Vás tak není a rozdíl je minimální pak se jedná o výbornou nebo výběrovou ZŠ pak mi tam ale nesedí ti asociálové.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.