| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Nedostali jste se na víceleté gymnázium? Gratulujeme.

[<<Předchozích 70] Příspěvky 7180 z 234 [Dalších 154 >>]
Barča 2 kluci
  • 
28.5.2012 8:23:51
Nerozumím, píše tu snad někdo něco jiného?
  • 
28.5.2012 8:12:13
Jsem z učitelské rodiny a moje zkušenosti s naším školstvím jsou bohužel natolik špatné, že nezbývá než souhlasit s tím, že víceletá gymnázia jsou pro inteligentnější děti vysvobozením. Já na základce trpěla svou jinakostí, děti se mi smály, že čtu a poslouchám jinou hudbu než ony, že jsem prostě "divná". Učitelky vesměs vyhořelé fúrie, které zajímala hlavně kázeň (ticho a sedět v lavici bez hnutí) a kdo vyčuhoval, po tom se ještě vozily. Jako rodič jsem si vyzkoušela, jak funguje ta tzv. integrace, když m mého syna s ADHD a mírnou formou autismu nechtěli nikam vzít, a to ani s asistentem. Na speciálku taky nepatří. Nemá žádnou poruchu učení, naopak už od 4 let čte i píše, zajímá ho vesmír, stroje, příroda (a má na svůj věk neobvyklé znalosti). Několik mých kamarádek také řešilo podobný problém - kam s nadprůměrným a atypickým (tedy problematickým) dítětem. Jejich děti jsou na soukromých školách a víceletých gymnáziích, kde jsou spokojené. Na běžné ZŠ měly problémy, nudily se, zlobily a byly často terčem šikany (i učitelek). Jasně, já to chápu. Slučují se třídy (hlavně na 2. stupni), takže kolem 30 žáků ve třídě (ti lepší zdrhnou na gymply, že), špatně placené učitelstvo, které nemá motivaci se vzdělávat a pracovat na sobě. Atmosféra šedivé průměrnosti a strachu vyčnívat. Mám pocit, že se od doby mého dětství v 80. letech, změnilo velmi málo. Učitelé by měli být pružné, osvícené, vzdělané a možná i trochu praštěné osobnosti, a ne zapšklé babizny s ječákem. Bohužel, ti první jsou většinou těmi, kterým pšenka nekvete.
Trinity73
28.5.2012 7:57:53
Vždy, když čtu podobné názory, jako má autorka článku, říkám si, jací lidé je píší a proč ostatní zbytečně straší. Jako jediný důvod mě napadá, že chce uklidnit všechny neúspěšné uchazeče o studium :-) Důvody studia na víceletém gymnáziu přece nelze paušalizovat. Nemusí totiž jít nutně o přehnanou ambicióznost rodičů, ale často je důvodem přestupu nekvalitní výuka na druhém stupni ZŠ - osobně jsem se setkala s tímto odůvodněním jako nejčastějším. Autorka uvádí katastrofické výpovědi - psychické potíže jako následek přestupu, ale proč objektivně nezveřejní i kladné ohlasy, kdy bylo dítě spokojené s přestupem na jinou školu a nové studium mu otevřelo nové možnosti?
Milada.
28.5.2012 0:39:54
Fabieno,

aha, to je pravda, myslim, ze prstenec Prahy se roku 2000-1 vetsinou narodil v Praze. Tehdy treba Vrchlabi (tusim) neexistovalo, mozna teda nekdo rodil napr. v Neratovicich, ale myslim, ze i tam byly lepsi porodni podminky az po tom roce 2001.
Jinak zrejme slo o porody vetsinou v prazskych porodnicich. Naopak mne napada (mozna blbe?), ze by na tom mela byt Praha s porodnosti lepe nez stredni Cechy, nebot do Prahy napr. k Apolinari svazeji vsechny tehotne, u kterych predpokladaji komplikace - konkretne se mnou na riziku lezely tehotne z Benesova, Kutne Hory, Melnika, Ml. Boleslavi aj.

Dal reaguji na tu Tvoji posledni vetu: To, ze u Vas na malomeste a u nas (prstenec Prahy spolecne s Prahou) je obr rozdil jsi snad vedela uz z te diskuze z ledna, ne? Vzdyt jsem Ti to psala asi 10x, zejmena to, ze letosni situaci rozhodne se situaci napr. z roku 2008 nemuzes vubec srovnavat, ta situace je zcela jinde, dneska (po zkouskach) napisu otevrene, ze zcela jine jsou ty o 4 roky mladsi deti a zcela jini jsou ti rodice, rodice maji jine priority (tj. deti), JE vetsi natresk. Pisu asi podvacáté, ze ta situace byla nyni v dubnu uplne jina a psala jsem to uz v tom lednu, uz tehdy jsem vedela, ze od meho mladsiho ditete (z jedne tridy) se bude hlasit cca 14 deti (od starsiho to bylo kdysi asi tech 5-6deti) a videla jsem, kam vsude ty deti chodej, jak se peclive pripravuji, co vsechno delaji a ten pocet se pak do podani prihlasek jeste navysil na 17. NAVIC je nyni vice trid v rocniku, proste rocnikem 00-01 to zacalo. Jako nevim, jak Ti uz lepe rict. ~d~

Ty stale tvrdis:
Jenže jedenáctiletí mají stejnou sílu populačního ročníku jako všichni mezi 16 a 10 lety, já jsem o jedenáctiletých psala z jediného důvodu a to, že je to věk, kdy dělají přijímačky na gymply.
tady: http://www.rodina.cz/nazor15974305.htm
Dobre, tak dejme tomu, ze jak v rocniku myho starsiho ditete (nynejsi devitky) tak v rocniku meho mladsiho (nynejsi petky) je cca stejne narozenych deti a ze situace, ze najednou je o tridu v rocniku vic, je teda u nas nahoda. Ale jak pisu - v prstenci Prahy to JE uplne bezna vec (zadna nahoda) a rocnikem 00-01 zacal obr natresk a to, jak pripravovali rodice sve deti, tak to rozhodne v populaci nynejsich patnactiletych nebylo.

Kateřina
  • 
28.5.2012 0:30:48
Proč? Protože konstatuju to, co je pravda?
Učím na trochu atypické škole, kde je hodně mladý a poměrně neobvykle "normální" učitelský sbor, včetně vedení školy. Utekla jsem sem z normální základky, kde opravdu největší starostí většiny sboru bylo to, aby ze sborovny nebyl odstraněn automat na kávu a na poradách se řešilo, že se žáci už zase nepřezouvají. Smutná pravda je ta, že tuhle práci (mluvím stále o druhém stupni) moc nikdo dělat nechce, protože je to tak trochu boj s větrnými mlýny - a to ještě s mlýny v tom nejhorším, nejsurovějším období puberty. A dost špatně placený boj. Na ani jednu školu jsem nedělala nějaké přijímací řízení - vždy se pohovor odehrával tak, že jsem byla přemlouvaná, abych šla učit k nim. To něco vypovídá o kvalitě učitelů obecně, ne?
Já učím ráda, dokonce jsem ještě nepřestala mít ráda svoje žáky, ať už provádějí cokoli. Nezavírám před nimi pomůcky, aby je nerozbili, nedupu po nich kvůli blbostem,... Víte, co třeba zrovna zítra (sakra už dneska) - asi teda za osm hodin budu dělat? Budeme vypouštět horkovzdušné balóny, které si sedmáci sami vyrobili a pochopili tím spoustu fyzikálních pouček i bez memorování pouček a vzorcù z učebnic.
Fakt nemyslím, že byste se musela bát, aby mi Vaše děti nepadly do rukou. Jenomže problém je v tom, že na základce narazíte na rezignované, demotivované učitelky mnohem spíš než na gymnáziu. A že pokud s Vaším dítětem ve třídě bude pár dětí s poruchami chování, neuděláte s tím vůbec nic - z gymnázia by děti porušující školní řád docela rychle vyhodili.
Kateřina
  • 
27.5.2012 23:55:46
No, Beruško, pravda je ta, že dítě z opravdu nefunkční rodiny, zanedbávané, s velkým rizikem nějakého problematického chování, se na víceleté gymnázium dnes pravděpodobně nedostane. A za druhé - pokud třba sekundán přijde na hodinu opilý nebo zkouřený, jednou, dvakrát, potřetí - ze školy ho prostě vyhodí. Ze základky dítě nevyhodí nikdo a nijak, pokud s tím jeho rodiče nechtějí souhlasit. Dostane maximálně trojku z chování, což mu je dost jedno. Sociálka v těchto případech funguje velmi pomalu, pokud vůbec. Mluvím tady o dětech věkově na druhém stupni - třináctiletých třeba, ty zkušenosti, které popisujete, se nejspíš týkají starších studentů.
štěpánkaa
27.5.2012 21:41:03
Lenko, spíše bys měla doufat, že ve třídách tvých dětí není takováto situace (osobou učitele to nebude)~d~~d~~d~
Fabiena+3
27.5.2012 21:08:52
Milado, je otázka, kde prstenec Prahy rodí... pokud v Praze, je to tam, pokud je to širší okruh Kladno Beroun Brandýs atd., to jsem nehledala.
Ale právě v letech, o kterých se bavíme (1995-2000) je v pražských demograf. údajích uváděno, že Praha ztrácela hodně obyvatelstva právě vystěhováváním do prstence Prahy, který naopak posiloval stěhováním z Prahy. Obyvatel Prahy začalo zase přibývat až po r.2000. Takže by to tam vlastně mělo být - šli z Prahy do prstence...

Pochopila jsem, že jsi myslela třídu, ne ročník, jen jsem to blbě napsala. I tak mi to přijde hodně proti nám (jedno až dvě děti, letos jen z jedné třídy, z druhé nikdo), tohle určitě hraje taky velkou roli. Kdyby se do naší primy, která bere jednu třídu, přihlásilo z každé třídy 5 dětí, už by ta selekce taky byla jiná. Že je v tomhle takový rozdíl mezi maloměstem a velkoměstem, jsem opravdu nevěděla...
Lenka
  • 
27.5.2012 20:59:45
Doufám, že neučíte mé děti......proboha
Jája
  • 
27.5.2012 19:52:45
Nastat to může, i tyto děti experimentují, ale přece jen v běžné základce je to častější jev. Na víceletém gymplu mají děti více zájmů a kamarády s mnoha zájmy, což je před některými negativními jevy chrání. Na běžné základce zůstává průměr a podprůměr, který na sebe chce mnohdy upozornit. Výsledky ve škole to být nemůžou, na to intelektově nemají, takže se snaží na sebe upoutat pozornost jinak.
[<<Předchozích 70] Příspěvky 7180 z 234 [Dalších 154 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.