| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Nedostali jste se na víceleté gymnázium? Gratulujeme.

[<<Předchozích 80] Příspěvky 8190 z 234 [Dalších 144 >>]
Milada.
27.5.2012 19:44:26
A nejsem si ted jista o jakych 6 stovkach tu hovorite? Mame tu prece navic ten prstenec Prahy, tento pocet tam mate? ~d~
Milada.
27.5.2012 19:42:07
Fabieno,

nejsem si ted uplne jista ohledne celeho rocniku (jsem v dopravnim prostredku a nemuzu to hledat), ale vcera jsem psala, ze odchazi tretiny jedne TRIDY. Pocty deti v celem rocniku jsem napsala i pocet trid. Tusim celeho rocniku je to ctvrtina.
štěpánkaa
27.5.2012 19:16:26
Souhlasím s tím, že dítě, které musí zrušit svoje zájmy a koníčky jen proto, aby se mohlo v klidu učit aby stíhalo učivo gymplu a veškerý volný čas věnuje jen učení si prostě vybralo špatnou školu a na gymnázium nepatří.... ~d~~d~~d~
Iva 2 studenti
  • 
27.5.2012 17:53:33
Milá autorka i rodiče se rozčilují nad hrůznými víceletými gymnátzii. na jednom maturuje moje dcera, na témže matuiroval loni syn. Světe div se! jezdili na tábory na koně, na vodu, chodili do skauta, dcera tancovala a tančí modernmí tanec, syn hrál v kapele, oba chodili na hudebku, syn i organizoval hudební akce. jak to stíhali? Umí so zorganizovat čas a prostě pro někoho víceletá gymnázia jsou a pro někoho ne. pro koho nejsou, nemá tam co dělat.. tak neberte chuť jiným a neotravujte kydy..
Iva
štěpánkaa
27.5.2012 17:39:27
OK, rodič ale právě proto, že tu realitu vidí, raději volí gympl. A past to je, to souhlasím. Teď je otázka na koho vlastně~d~~d~
štěpánkaa
27.5.2012 17:38:08
jistěže to může nastat a ve výjímečných případech taky nasstane. ale to je právě to - že lze snížit rizika, že se tak stane změnou školy~d~~d~
Beruška
  • 
27.5.2012 17:09:45
Ty varianty, které popisujete, mohou klidně nastat i na osmiletém gymplu (i když varianta A nezní moc pravděpodobně). Vážně mě štve, jak je hromada rodičů přesvědčena, že na víceletých gymnáziích jsou všichni svědomití, hodní a nemají žádné výchovné, psychické, existenční a jiné problémy. Podle mě je nutné hledět na školu takovou, jaké je, ne slyšet na to, o jaký typ se jedná. S anorexií, drogami, šikanou a tabákem jsem se setkala buď já, nebo mí další kamarádi z ostatních víceletých gymplů, takže myslet si, že takováhle vzdělávací instituce ochrání nově nastoupivší, je velmi naivní. Nehledě na fakt, že s těmito jevy se dítě může setkat i mimo školu, například v rodině, kroužku...
Fabiena+3
27.5.2012 16:20:53
Štěpánko, asi jsem se nevyjádřila srozumitelně, naopak jsem psala, že Praha (velká města) je tak zahlcená kvůli velké hustotě obyvatel a značné přistěhovalosti, to je i můj názor. Nesouhlasila jsem jen s tou porodností, podle mě 600 dětí na celou Prahu (gymply víceleté se tam počítají v desítkách a všichni z těch 600 navíc narozených určitě nejsou adepti na gympl) opravdu ten rozdíl neudělá. Ale těch pár tisíc za 3-7 let bude znát určitě dost...

Jinak chápu, že se hlásí víc dětí a realitu, že odchází třetina ročníku, mi nastínila Milada, upřímně mě to ani takhle nenapadlo, myslela jsem, že se to týká spíš tak 4-5ti dětí ze třídy a i to mi přišlo dost oproti těm některým malým místům. Kdybych žila v takové realitě, chtěla bych gympl pro své (nadprůměrné) dítě i jako rodič, nechtěla bych, aby tam zůstalo skoro jediné a slučovaly se třídy ~l~. Připadá mi to jako docela slušná past...
Kateřina
  • 
27.5.2012 14:47:44
Učím na druhém stupni základní školy a moje zkušenost je taková, že pokud rodiče nedají na gymnázium chytré, nadané dítě právě z těch důvodů "aby ho netrápili", nastanou v zásadě tyto varianty:
A) dítě i nadále jeví zájem o školu, připravuje se na hodiny, hlásí se atd. - spolužáci ho vyčlení jako šprta
B) dítě se nudí a začne zlobit - je drzé, provokuje ostatní,... - po nějaké době mu "ujede vlak", protože si myslí, že má školu pořád na háku. Stane se z něj trojkař a z nadaného dítěte, které mohlo vystudovat gympl, je v nejlepším případě absolvent průmyslovky nebo ekonomky
C) dítě ve škole funguje, spolužáci ho berou, všechno se jeví bezvadně - do doby, než rodiče zjistí, že se třeba řeže žiletkou nebo pálí cigaretami. Protože zjistilo, že bude muset čtyři roky vycházet se spolužáky, se kterými nemá moc společného, kteří ho táhnou dolů. Ve své praxi se setkávám každý rok, opravdu každý rok s takovýmto případem sebepoškozování (případně v podobě poruch příjmů potravy)

A ano, je to střelba do vlastních řad, jasně že my učitelé bychom měli vytvářet na základce podnětné prostředí i velmi nadaným dětem,... Jenže v praxi, kdy se prosazuje integrace dětí s poruchami učení a chování, jsou z 25 dětí ve třídě tak 3 na hranici "normální" inteligence, 2-3 děti agresivní, s poruchami chování, několik dětí se zkušenostmi s alkoholem, drogami, o cigaretách aji nemluvím,... A pro učitele je primární to, aby všichni odcházeli aspoň se znalostí malé násobilky a počítání řekněme s procenty, než aby v hodinách odvozovali zajímavé souvislosti, diskutovali problémy z různých úhlů atd.

Osobně bych dceru, která se učí dobře, škola ji celkem baví, na základce nenechala - a to ani na té vlastní, kde je nízký věkový průměr, nejsou tam žádné frustrované důchodkyně a rezignovaní učitelé - jako na mnoha druhostupňových školách.
Jája
  • 
27.5.2012 13:32:10
Bin, jen poznámku: i se mnou chodily do školy děti, které nechodily do zvláštní školy, ač by tam intelektově patřily. Důvod byl prostý: musely by daleko dojíždět. ZŠ byla v místě, zvláštní 30 km (chodila jsem do venkovské základky). Když k tomu připočítáš ne moc vysoké platy, tak se prostě učitelé snažili, aby dítě nějak lezlo se čtyřkama, aby rodině alespoň nějak v rámci možností pomohli. Dojíždění by je totiž stálo dost peněz, i tehdy. Pokud dítě propadlo, prostě tu základku skončilo v sedmé nebo osmé třídě a šlo buď pracovat nebo do učení. Hlavním kritériem bylo to, aby při vyučování nezlobilo. A pokud srovnám morálku dětí venkovských a městských, byla u nás velmi vysoká. Vím to podle toho, že jsem v 9.třídě přecházela do městské základky a doslova jsem zírala na to, co si tam děti vůči učitelům dovolily. U nás to bylo jednoduché: když dítko zlobilo, dostalo od učitele pár facek nebo jiný trest a bylo vyřešeno. Pokud zlobilo víc, nedej bože, aby učitel potkal rodiče a postěžoval si, pak to bylo jak od učitele, tak i od rodičů, a někdy dost dost tvrdé. A že se na vesnici potkávají často, třeba na nákupu, je prostě normální.
[<<Předchozích 80] Příspěvky 8190 z 234 [Dalších 144 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Kosky