Renka + 3 |
18.8.2012 10:27:18
Milado,rok od roku je to horší, 34 dětí je extrém a maximum, ale bohužel se to tak začíná dít čím dál víc. Ty máš děti větší a sitace byla jiná, i s penězi. V MF vyšel asi před 14 dny článek, jak ubývá peněz, které do školství tečou, před pěti lety měly školy nesrovnatelně více financí a dětí přitom bylo míň.
Letos poprvé nedostaly základní školy příspěvky na prvňáčky, ředitelka se nám na schůzce omlouvala, že jim nemůžou nic koupit. Sportovní oddíl, kam chodí starší dcera spolupracuje s jednou velkou ZŠ, ve které jsou od roku 2001 sportovní třídy - atletika, moderní gymnastika, střelba, fotbal. Letos dostali všichni trenéři, kteří ve škole působili výpověď, nejou peníze , škola sportovní tříd po 11 letech ruší. TAkže děti se radši budou flákat. Berou se peníze učitelům, aby mohli přidat mladším, jak dostali nařízeno, sebrali je starším, kdo by měl motivaci a elán, když mu po 20 letech vezmou peníze? Není to o babyboomu, to je jen část problému. Jsou školy, které kapacitu mají a přesto nemůže ředitel udělat 3 třídy po 20 žácích, ale je nucen udělat 2 třídy po 30. Malé regionální školy bojují o život, protože ty mají třeba 15 žáků ve třídě, pro děti ideální a přesto je reforma regionálního školství chce zrušit. Pokud ji chce obec udržet, musí na ni doplácet z rozpočtu. Nikoho nezajímá, že ta škola má výborné výsledky, není na ní šikana, protože na děti je lépe vidět. Já nekritizuju ničí rozhodnutí dát děti na víceleté gymnázium, já kritizuju systém školství. Gymnázia bych nechala pro ty nejlepší, školy by měly mít koncept pro nadané děti a mít zájem a možnosti vytvářet třídy s rozšířenou výukou. Učitelé by měli být dobře zaplaceni, pak by bylo více zájemců, kteří mají a chtějí dětem něco nabídnout. Bohužel vláda nechápe ,že školství by měla být priorita , kam by peníze měly jít. Anebo chápe ,ale nestojí o vzdělaný národ. |
štěpánkaa |
18.8.2012 10:24:11
"Mnohem lepší by bylo, kdyby se s nadanými žáky umělo pracovat i na základkách, děti by neodcházely, úroveň by tak rapidně neklesala."
to jsi přesně vystihla ten důvod, proč děti na gymnázia odcházejí. a protože na mnohých ZŠ je to čím dál horší, budou děti odcházet i nadále.... Není tak snadné "otevřít si 2 třídy osmiletého gymnázia", jak si asi myslíš. Většina těch, co fungují, mají již dlouholetou tradici. Je pravda, že na mnohých jsou i učitelé, kteří moc nerozlišují mezi primánem a maturantem, to je na škodu věci. Před otevřením musejí proběhnout jednání se zřizovatelem, příp. na MŠMT, už si ten postup moc nepamatuju problém nekvalitních zš a nedostatku peněz, jak jistě uznáš těžko mohou řešit rodiče. Ti logicky chtějí pro své dítě to nejlepší, což u některých dětí je odchod na gymnázium a nebo na jinou - kvalitnější školu. |
Milada. |
18.8.2012 9:32:24
upresnim to - od doby, co byl muj syn od primy jinde - tak v sestkach az devitkach nikdy nebylo ve TRIDACH 34 deti - jak pises Ty. Jeste v osmicce jich bylo v te jedne tride pod 20, asi 18, z cehoz 3 tam vubec nechodili, byli to propadlici a ruzne chodili za skolu. Pak je skola uz mohla vyhodit (vzhledem k veku) a do devitky obe tridy v rocniku sloucili. Cili u nas zadne sezeni po 34, ale v te medne tride jich bezne bylo 14, protoze 3 vytecnici nechodili vubec a bezne nekdo chybi, ze.
MMCH muj syn chodil na prvnim stupni do obou trid, zna tedy vetsinu tech deti a s mnohymi se styla dosud. Po rozlouceni se ZS teto sloucene devitky, na ktere se sel podivat, si opravdu liboval, ze uz 4 roky studuje jinde... Opravdu to bude i skola od skoly a v te nasi je to takhle... A moje primanka? ta je rada, ze jde pryc, zbytek trid tedy sloucili (pocet deti ve tridach nevim, nemaji to nikde vyveseno - ovsem 34 jich opravdu nebude) a sloucili je zpusobem tak nesetrnym, ze to jsme nikdo necekali :( |
Milada. |
18.8.2012 9:20:56
Renko,
prosim Te.... to co pises, je generalizace a to takrka v kazde Tve vete. Mam dite od zari v kvinte a v prime a celkem teda vim, jak to chodi. Mozna to takhle chodi nekde u vas, ale rozhodne ne vsude. Kdyz odesel muj kvintan (tehdy priman), tak pak nikdy nebylo deti na ZS v jeho rocniku vic jak 30. Byky dve tridy v rocniku a celou dobu jich bylo kolem 20, nekdy i pod 20. Sloucili je az v devitce, to jich bylo presne 30. Skola sice ma za odchazejici mene penez, ale ve stavu, kdy je cely prvni nacpany az k prasknuti, nemaji vubec kmenove tridy, nastupuje o jednu i dve tridy v rocniku vic deti, tak tech nejak 20, ktere odesly z petek neni v souctu ani poznat! Skola se dostava do neresitelne situace ne z duvodu toho, ze by mela malo penez za odchazejici zaky, ale kvuli baby-boomu a tomu, ze nema prachy na postaveni dalsich trid. No a to, ze na ZS zustanou deti prosete? To je mi opravdu nejak jedno. Kdyby ta skola byla DOBRA, sve dite tam okamzite necham, dojizdeni nas vazne nebavi. Jinak jedine, s cim s Tebou souhlasim, je prave toto - kdyz s mymi detmi pracovat neumi, tak je dam jinam i za cenu dojizdeni. |
Renka + 3 |
17.8.2012 23:52:17
Jednoduše si ta původně čtyřletá gymnázia otevřou 1-2 osmileté třídy s tím, že samozřejmě na základě dnes rozšířené módy odcházet ze ZŠ na osmileté gymnázium, je snadno naprosto naplní, tj. víc dětí znamená víc peněz pro školu. Pro gymnázia je to finančně výhodné, ale pro základky s devastujícím účinkem, samozřejmě, jak to tam asi může vypadat, když někde odejde třetina třídy těch lepších žáků.
Proto zastávám názor, že na gympl patří ty nejnadanější děti a zhruba 2/3 gymplů je nadpočetných a víc škodí než pomáhá. Mnohem lepší by bylo, kdyby se s nadanými žáky umělo pracovat i na základkách, děti by neodcházely, úroveň by tak rapidně neklesala. Já vím, že je to utopie, že to bohužel funguje jinak a je to i tím, jak se snižují peníze, které do základního školství tečou. Všichni šetří, třídy se slučují, učitelé propuštějí (nebo se to chystá), menší školy se ruší a pak to na základkách vypadá, že sedí 34 dětí ve třídě, učitelé nemají motivaci, není na pomůcky a není ani ta vůle pracovat s nadanými žáky. Kromě toho ti odcházející žáci poškozují z uvedených důvodů školu i finančně (škola má méně peněz), čímž se se dostává škola do těžko řešitelné situace. |
Marika |
• |
17.8.2012 21:26:54
Nemáte někdo zkušenosti s osmiletými gymply v Liberci? Zvažujeme, byť jde dcera teprve do čtvrté třídy, ale už si děláme "průzkum" a přemýšlíme, jestli ano, nebo ne a kam. Je velmi jazykově nadaná, ale matika trochu pokulhává, takže to mě trochu brzdí, aby to na gymplu zvládla...
Díky moc za zkušenosti i informace! |
štěpánkaa |
17.8.2012 20:52:39
byznys? Nechápu
|
Warhammer |
17.8.2012 20:44:00
Synek na osmileté gymnázium jít nechtěl. Na prvním stupni měli skvělou učitelku, kterou milovaly děti i rodiče. Po přechodu na druhý stupeň nastal totální nezájem učitelů, kteří odučili a utekli. Velmi málo děti odešlo na osmileté gymnázium, ale škola stejně začala přijímat i silně problémové žáky- peníze dostanou za každého. V sedmé třídě se už na šestileté gymnázium cpal zuby nehty. A tam si sice v prospěchu pohoršil, ale našel tam učitele, kteří byli ochotni diskutovat a děti naladené na stejné vlně- zajímají je i jiné věci, než jak se o volné hodině opít. Prostě to lze řešit i později, ale nadané dítě se na základce prostě nudí.
|
Renka + 3 |
17.8.2012 19:38:16
Já tedy jsem proti osmiletým gymnáziím zaujatá. Nemělo by jich být tolik a měly by na ně odcházet jen ty nejnadanější děti. Pak by zůstávalo na základkách dost chytrých dětí a úroveň by nešla dolů. Dnes to je takový byznys, o ničem jiném víceletá gymnázia nejsou. Je to bohužel velká móda, všichni kolem mě mají dítě na osmiletém gymnáziu. My jsme to řešili letos, dcera se sice na gymnázium dostala, nakonec jsme po pečlivém rozmýšlení zvolili základku, tak doufám, že nebudu litovat, dcera nebude dojíždět a zůstane s kamarády.
Je fakt, že u nás naštěstí nikdo neodchází a třídě zůstanou i chytré děti, protože bydlíme tam ,kde lišky dávají dobrou noc a pro děti je komplikované dojíždění, takže si to rodiče 2x rozmyslí. A v malé vesnické škole bude v šesté třídě 12 dětí, což si myslím, že lepší než 30 na gymnáziu. |
rascal-ka |
17.8.2012 12:35:56
Lído, čas promyslet? Ty jsi o 8G u syna začala uvažovat až před pátou třídou (popř. v polovině šk. roku)? Já třeba již během první třídy věděla, že pokud se přístup na ZŠ nezmění, tak dcera zkusí 8G.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.