• |
1.10.2012 18:22:20
Souhlas. Je to podle mě takový c.k. rakouský relikt. Výtvarka funguje úplně jinak.
|
Líza |
1.10.2012 10:40:01
Ajino, no ony ty stupnice nejsou samoúčelná buzerace, pokud chce hrát člověk pořádně, tak se neobejde bez cvičení a stupnice je druh takovýho cvičení. Něco jako když přihlásíš dítě na nějakej míčovej sport, taky bude běhat a posilovat a dělat různý věci, který ho nebaví, aby mohl potom být na hřišti co platnej.
Jo pokud se celý hraní smrskne jenom na ty stupnice a etudy, to je pak smutný. Ale bez nich málokdo dotáhne hraní na nějakou slušnou úroveň. |
Ajina |
• |
1.10.2012 9:10:15
Když chodila do hudebky moje dcera, byl sice učitel dobrý a přiměřeně přísný, ale osnovy předepisovaly mimo jiné dril a hraní stupnic. To bylo to, co ji od hry odradilo. Muzicírování pro radost se nekonalo a koho by bavilo neustále drilovat a přehrávat stupnice? Mně bavilo muzicírování, když jsme hráli lidové písničky, to jsem jich uměla několik set. Ale neměli jsme na piáno a na tahací harmoniku jsem se jako samouk nedokázala naučit.
|
30.9.2012 20:33:16
Jakožto manželka profesionálního hudebníka si myslím, že hodně záleží při výuce v hudebkách na učiteli, který dítě vede. Pokud je kamarádský, veselý, sem tam prohodí i nějaký vtípek, zároveň je ale také přísný, pokud se jedná o hru, pak si myslím, že děti chodí rády. Můj manžel mimo jiné také vyučuje hru na housle a s tímto přístupem k dětem má u nich velký úspěch. Samozřejmě, že má děti, které ač se snaží, jak se snaží, tak na to nemají prostě nadání, ale pak se sem tam objeví rozený talent a to pak vyváží ty ostatní. Ke všem se ale chová stejně. Pozitivní odezva je i u rodičů.
|
Katerina Gabriela |
• |
27.9.2012 23:45:17
tak to chapu, psalo se tu o tom, ze nemuze na zakladce ci skolce ci kde hrat s detmi, na to by snad takove klavesy stacily ;-)
|
RaDus&holky |
27.9.2012 14:15:34
To jste mě pobavila
Já, byť jsem se narodila a vyrostla v Ostravě, znám právě jen vozembouch. Myslím, že ozembuch je spíš slovenský výraz. |
Mája |
• |
27.9.2012 11:28:42
Taky jsem hrála pár let na klavír v LŠU, přestože jsem cyklus nedochodila, nemám pocit, že bych byla "hudebně zmrzačená", naopak, dostala jsem základ hudebního vzdělání, ze kterého stále čerpám.
V článku je typická dedukce "poté tedy proto" - nejvíc dětí skončí s pianem pochopitelně proto, že na něj tolik dětí začne hrát. Jako počáteční nástroj je klavír fajn, jelikož začátky jsou snadné, zábavné, radostné a bezbolestné. Moje děti mají v ZUŠ na klavír výbornou učitelku, kterou nemůžou nemilovat, jestli budou hrát rok nebo 8 let, už nechávám na nich. Začínaly pár měsíců před koncem školky, podle mě je to ideální čas. |
Ines |
• |
27.9.2012 8:01:11
A pobavil mně ten vozembouch, bych si vyvrátila čelist, vyslovit to. -) Znám ozembuch.
|
Ines |
• |
27.9.2012 7:38:55
Tak dvě ze tří dětí chodí do ZUŠ, dcera hraje spokojeně na kytaru, syn na zobcovku a s píuč trošku bojuje.
Druhý syn na kytaru začal a skončil, přístup vyučujícího bych nazvala buzerace. Takže je to v lidech. Výběr skladeb probíhá společně s dětmi, třeba dcera hraje Nohavicovy skladby, syn doprovázel cd s hudbou ze Zlatovlásky. |
Jája |
• |
27.9.2012 5:05:24
Tenkrát ještě nebyly. Tak jsem to vyřešila jednoduše, stejně jako ostatní: prostě jsem s dětmi nehrála a nezpívala. A dneska je mi to jedno, ve školství už nejsem.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.