Marta, 2 dcery |
• |
27.9.2012 0:09:42
Já jsem jako dítě chtěla umět hrát na klavír. Rodiče byli proti, mají rádi klid, ticho a zdálo se jim to jako něco zbytečného. Nakonec jsme se začala učit hrát na klavír ve 32 letech. Našla jsem výbornou učitelku za ZUŠ na mateřské a postupně jsme se zkamarádily. Nakonec jsem za rok zvládla i zápočet na PdF a věřím, že zvládnu i další zkoušky. Mrzí mě roky na ZŠ, kdy jsem mohla hrát a často ani nevěděla, co mám dělat s volným časem. Teď mohu trénovat tak mezi desátou a půlnocí. Každopádně začít lze asi v každém věku. Nicméně my s manželem považujeme hru na nějaký hudební nástroj za součást vzdělání, kterou bychom rádi svým dcerám dopřáli. Na radu kamarádky začaly holky hrát v 5 a 3 letech. Ona je naopak příznivce toho, aby dítě začlo raději alespoň rok před nástupem do ZŠ. Nevím, zda se nám podaří, aby holky hrály hrály rády celý život, ale myslím si, že mají dobře nakročeno. Mladší si vyloženě užívá své úkoly a zodpovědnost a starší se zase líbí, že se může naučit cokoliv, co se jí zalíbí. A ona i třeba Evropská klavírní škola vypadá úplně jinak než učebnice před dvaceti lety. Na druhou stranu je pravda, že cvičit se starší také vždycky nechce a obliba hry je u ní ve vlnách (hraje 2 roky).
Co se týká ceny klavíru, tak ten se dá sehnat i třeba za odvoz (ten náš nás vyšel na 2 tis.), spíš je problém s umístěním a hraním třeba v paneláku. Ale i to se mění a řekla bych, že digitální klavíry jsou také čím dál dostupnější a dají se sehnat z druhé ruky. Je to investice, jistě jsou lidé, pro které je to moc, ale rozhodně to není pro většinu nedostupné. |
26.9.2012 23:49:24
Zaráží mne jako profesionální hudebnici, že se nesmysly této knihy, které nejsou nijak vědecky potvrzené , studie naprosto nedostačující, obsah pokažený mnoha ve světě již odsouzených omylů, v české odborné hudební společnosti nepřijatou, mohly dosta sem na stránku pro maminky a taky do tak jinak "dobrého" časopisu!!!!!!
Vše popsané je nesmysl - kromně toho, že volba nátroje je důležitá, pro motivaci je důležitá i volba učitele a přístup rodičů. Hudební "talent" má každý - kdo nemá, nedokáže ani mluvit a trpí dalšími poruchami spojenými se sluchem - pozor nemyslím hluchoněmé - i ti mají hudební talet - smysl pro rytmus - důkazem je schopnost tančit...pak už jen záleží na míře talentu a hlavně na houževnatosti atd. Pravdu mají i ti pisatelé, kteří poukazují na strnulost ZUŠ "lidušek" (dříve LŠU, lidové školy umění, dnes základní umělecké školy) - bohužel přes veškerou snahu mnoha skvělých kantorů, stále narážíme na učitele bazírující na "nehudebním" vzdělání, nepedagogický přístup, odkazující se na osnovy "z 81" roku - opravdu !- snaha renovovat v 90 letech neuspěla a teď se vše řeší RVP tak jako na ZŠ, SSk....patřím k progresivním pedagogům snažícím se stále se vzdělávat a narážejícím na "hloupost" svých kolegů, ale také na pochopení a podporu....., v našem českém hudebním školství je příliš zakořeněno těch 40 let totality - škoda, že jsme se třeba v oblasti klavírná hry také nevrhli na Rusko... Je jasné že dítě, které začíná hrát ve 2 - 3 letech - a nejedná se o "zázračné " děti, si spíše s nástrojem "hraje" stává se jeho kamarádem, proniká do světa hudby a tohle hudební "vzdělávání" je mu prospěšné při rozvoji řeči, jemné i hrubé motoriky atd. Dítě starší - starší začátečník bude postupovat rychleji a brzy dítě, které hraje od 2 - 5 let "dožene". Na nástroj se dokonce může naučit i dospělý, ale daleko víc přemýšlí a není tak spontální jako dítě....... Jako velice prospěšné vidím jako začátek hra na hudební nástroj předškolní věk a s tím i nástup do ZUŠ. Bohužel v našem hudebím školství nemůžete zapsat do ZUŠ dítě mladší 5. let - k 1. září mu musí být 5 let, ve výjmečných případech se dá vyžádat souhlas ředitele a vzdělávat i mladší dítě. ale dělahjí to velice neradi - na tyhle byť třeba i nadané děti se nedostávají dotace. V předškolním věku si dítě nástupem do ZUŠ zvykne na určité povinnosti, práci podle pokynů "už jako ve škole", pracuje na rozvoji jemné a hrubé motoriky atd. Ovšem hudebně "vzdělávat" bychom měli děti už v maminčině bříšku - ditě vnímá hudbu, maminčin hlas, zpěv!!!!a pak jej i krásně zpěvem, známou hudbou uklidníme i po narození - dokonce i během narození....studie stále prokazují více a více pozitivního vlivu hudby na celkový vývoj dítěte. A co můžeme dělat my maminky ? Zpívat - byť podle nás falešně, provozovat rytmické říkanky, nechat dítě "bouchat do rytmu", zkoušet různé zvuky, poslouchat hudbu - vhodnou délkou i obsahem atd. a to oprvdu už od mimineček. Knihu titulem jsem vítala - taková schází v naší i světové literatuřa, tahle zmiňovaná SE NEPOVEDLA, ale určitě by nejen maminky ocenily i jen popsání vývoje dítěte a pomoci hudby, popsání různých hudebních nástrojů, aby například věděly, že pokud dítě pozná například hoboj a saxofon a bude mít touhu hrát zrovna na tyto nátroje, že tam je to možné opravdu až pozdějí kolem 12 - 3 roku a proč atd.......no dělení a násobení to určitě není....Maesta |
Darka,4+1 |
• |
26.9.2012 22:22:40
Poradíte jak hlasovat, když mám pět dětí a každé hraje na něco jiného?
|
petra |
• |
26.9.2012 22:13:06
Presne tak, taky mame vicero nastroju, dcera klavir, syn housle a ten nejmladsi jeste vaha, ale je dost mozne, ze se rozhodne pro jiny nastroj, moc ho laka trubka.
|
petra |
• |
26.9.2012 22:06:37
Takovy lehce prenosny keyboard ma malo oktav, dceri stacil akorat prvni rok, od druheho rocniku uz potrebovala plnou klaviaturu.
|
Yuki 00,03,07 |
26.9.2012 21:33:49
jinak by nemohli vymyselt takovou snůšku nesmyslů.
Proč by dítě muselo chodit do 3. třídy, aby mohlo s nějakým nástrojem začít? v té době začíná být škola opravdu těžká, ne v 1. třídě navíc proč by mělo umět číst a psát a počítat? za pár let budou tito vědci tvrdit, že dokud détě neumí číst, nemůže se učit počítat ani psát, pěkně postupně Když bude dítě do poloviny 3. třídy bez "velkého" kroužku, najde si něco jiného a už nebude mít ani čas, ani chuť měnit svoje zvyky a kroužky. Syn chtěl začít hrát na housle v 5 letech, domluvili jsme se s učitelkou, že počkáme rok, v čerstvých 6 tam šel zase, domluvil si to sám, půl roku nato začal chodit do školy. proč by měl čekat víc? mimochodem anketa je úžasná, počítá pouze s jedním dítětem nebo s jediným nástrojem v rodině, mám tři kluky, každý hraje na něco jiného, anketu jsem nemohla vyplnit... takže jestli mi to vzalo jen toho prvního, zase bude převaha fléten nad vším ostatním |
Líza |
26.9.2012 21:03:24
Na ně se ovšem nedá hrát jako na klavír. Na to jsou potom takové, které jen tak nepřeneseš a cenově jsou srovnatelné s tím klavírem.
|
Katerina Gabriela |
• |
26.9.2012 20:47:50
ja pochazim z rodiny, kde se hudba neprovozuje, nemame hudebni sluch. Tim jsme byly automaticky (uz od skolky) vyrazene z lidusek (delaji se tam zkousky), pamatuju si, ze segra chtela ve skolce zpivat ve sboru a nakonec ji vzali jenom kvuli tomu, ze brecela litosti, ze nemuze Ja treba sama zpivam falesne, ale kdyz zpivam s nekym, chytnout se dokazu. Hudbu a zvuk jsem objevila az s alternativou, mantry, alikvoty, nekterymi vychodnimi nastroji, knihou Vlasty Marka Hudba jinak a heslem - neexistuje clovek, ktery neumi zpivat. Obrovsky se mi ulevilo, protoze jsem odjakziva zpivala rada (i kdyz blbe). A je uzasny zazitek pozorovat, ze kdyz lidi zacnou vyluzovat jakekoli zvuky, ze zacatku jsou nesladeni, ale po nejake dobe se to "samo" vzdy sladi - cca 15-20 minut. Od te doby je pro me hudba vnimanim, ne notami a snahou o reprodukci. Diky za to. Stejne to bohuzel funguje ve vytvarce, strasne brzo se lidi deli na ty, co "kreslit neumi" a "kreslit umi". Takova skoda
|
Katerina Gabriela |
• |
26.9.2012 20:37:31
no, a co takove ty prenosne klavesy treba ? Ty snad majlant nestoji, a hrat se na ne da taky..
|
Myšutka* |
26.9.2012 16:36:56
Musím oponovat. Obě moje děti chodí do lidušky, obě jsou nadšené a "slintají blahem". Učitelé dělají první-poslední, motivují, vymýšlí, dávají na výběr... Dcera chodí na obyčejnou kytaru a její učitel ji doslova zblbnul i když je mu jasné, že holka nebude nikdy žádnej umělec. Hraje pro radost a učitel to respektuje! Syn je na tom podobně, má zapálenou učitelku, které jde především o nadšení dětí a vzbuzení chuti si "zamuzicírovat". Ano, vím, že pár dětí oslovili, že jsou nadaní, jeslti do toho nechtějí jít na jiné úrovni, ale to jsou výjimky.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.