Líza |
26.9.2012 15:49:41
No, jak které hudebky. Já kvůli tomu starší dítě do ZUŠky nedala a mladší jsem tam dát nechtěla - měla jsem podobné vzpomínky jako rachomejtle. Když ale mladší nakonec v ZUŠce stejně skončila, nestačila jsem se divit. Výběr skladeb - zrovna včera, učitelka - poslechni si to, líbí se ti to? Dobře si to rozmysli, v žádném případě bych nechtěla, abys hrála něco, co tě nebaví.
Dítě nadšené. Hra v souboru od chvíle, kdy dítě zvládne základní ovládání nástroje, aby vůbec bylo něčeho takového schopné. Koncerty jako příjemná setkání.A hra nikoli s vypáleným, stále stejným CD, ale korepetice s klavíristkou, která sólistu doprovází, aby kromě toho "hezkého zvuku" bylo možné učit se i spolupracovat. |
Líza |
26.9.2012 15:45:26
Nesmysl.
Obě dcery začínaly hrát v předškolním věku, pravda, ta starší v té době plynně četla, ale to nijak nesouvisí. Každá hraje na jiný hudební nástroj, každé sedne. Čekat do třetí třídy? Proč jako? Aby byli výzkumníci spokojení? |
Ivka (dva kluci) |
26.9.2012 13:57:59
Také se musím zastat ZUŠek...naši kluci oba začali s klavírem poslední rok školky (tak je to i v naší zuš běžné), aniž by samozřejmě uměli číst, násobit a dělit jak se píše v článku. Po půl roce uměli obouruč s nadšením zahrát několik jednoduchých písniček a hraní je baví stále.S notami začali cca po roce a pochopili je zcela přirozeně. Koncertíky jsou podle mě motivující, děti vidí, jak třeba budou za pár let hrát...škola má i orchestr a sbor. Samozřejmě, že je to občas dřina a otrava, ale když se pak zadaří a blýsknou se na školní akademii apod, zase je to táhne dál. U nás v rodině se hraní bere jako samozřejmá součást širšího vzdělaní, tak jako se děti učí plavat a jezdit na kole...kolem ZUŠky vznikla i fajn komunita lidí, děti i dospěláci společně muzicírují před vánoci na našem náměstíčku, o masopustu apod.Takže nebojte se-nemusí to být vždycky odrazující a otravné
|
Renata, syn 11, dcera 3 |
• |
26.9.2012 13:09:02
Rachomejtle,
ve spoustě věcí máš určitě pravdu. Lidovky fungují víceméně stejně jako před 20, 30 lety. Ale zase je to všechno o lidech a o přístupu. Syn hraje šestým rokem na zobcovou flétnu v lidušce. Bydlíme na malém měste, tudíž i liduška je malá - pár učitelů, jeden ředitel (který také vyučuje). Syn má celou dobu jednoho učitele, u kterého je učení hry na flétnu prostě zábava - klasické skladby prokládá současnými pro děti zajímavými, doprovod z CD je běžná věc, doprovází děti na altovou flétnu, klarinet, klavír. Občas je nějaký ten malý koncertík pro rodiče (max. 6 dětí), ale myslím, že to k tomu patří, atmosféra je to vyloženě komorní a děti se chtějí předvést, co se naučily a těší se na potlesk od rodičů (i když se to třeba úplně nepovede).Příští rok by měl syn přejít na jiný dechový nástroj, jeho jediná podmínka je, že to bude u stávájícího pana učitele, tak uvidíme, co společně vyberou. Každopádně bych lidušky jako takové nezatracovala, pokud má dítě štěstí na učitele, který ho dovede zaujmout a motivovat, může tam získat dovednosti, které v životě využije (i když ne k uživení, tak pro zábavu). Nevím, jak je to jinde, ale u nás oceňuji i to, že poplatek za lidušku je pro mého syna nejlevnější kroužek ze všech, co navštěvuje (karate, plavání, angličtina). Nevím, jakými předpisy/vzdělávacími plány jsou lidušky vázané, ale asi je to opravdu o lidech. Renata |
hanina |
• |
26.9.2012 13:02:33
Já teda nevím,ale můj syn začal hrát na klavír loni,když mu bylo pět let.Hru na klavír si vybral sám.Učí ho skvělý učitel a syn za loňský školní rok udělal ve hře obrovský pokrok.Letos začal chodit také,protože ho to baví.Takže my jsme se řídili přáním syna a dopadlo to dobře,i když ještě neumí číst ani psát,od září nastoupil do první třídy.
|
Bridž |
26.9.2012 13:00:26
To je dost jednostranný příspěvek...
Já jsem do klasické hudebky chodila (na klavír), souborů tam bylo (a je) několik, kantoři dobří i špatní, stejně tak žáci. Hraju dodnes, i v kapele, na některé roky v hudebce nevzpomínám ráda (nebo spíš si na ně nevzpomenu vůbec), jiná byla naopak pro mě jedna z nejhezčích v mém životě. Konzervatorista rozhodně nejsem a nikdy jsem k tomu nesměřovala, neb mě nebavilo cvičit |
rachomejtle |
• |
26.9.2012 11:42:19
No já se obávám, že na vině je i systém v českých tradičních hudebkách. Motivace nízká, výběr repertoáru tristní, metody tradiční, dril maximální.
Přitom by stačilo: zařadit už od začátku hraní ve skupinách třeba i různých nástrojů -rozepíšou se party, aby byly jednoduché, děti to motivuje, jak jim to dohromady pěkně jde a jak to zní. Dále - nahrát na CD doprovod a dítě hraje jednoduchý part a dotváří celou skladbu. Efekt pěkný. V hudebce mě nevíc štval výběr skladeb - jak lidovky tak vážná hudba - nic z toho se mi nikdy nelíbilo natolik, abych se vrhala do cvičení s nadšením. Pak mě štvala povinná interní vystoupení - fakt nejsem předvádivý typ, poslouchání ostatních skladeb mě nudilo, v první řadě nastoupené učitelky - no děs běs, nuda, hrůza. Já už dostávala osypky při vstupu do hudebky - jak se tam na chodbě prolínaly zvuky všech nástrojů dohromady a jak to neladilo - silně depresivní pocit. Že se známkovalo na hodinách, že byla zákovská knížka, že byly postupové zkoušky, že se to všechno nazývalo škola - to odrazuje - to už není volnočasová aktivita, ale docela nezábavný dril. Hudebka prostě vychovává vstříc konzervatoři a ne lidovému muzicírování. Kdo na jejich systém nepřistoupí, nemá nárok. |
Jája |
• |
26.9.2012 9:56:02
Děti přestaly hrát na klavír? To já taky. Důvodem nebylo to, že by mne to nebavilo, ale poněkud jiná skutečnost: na zakoupení nástroje NEBYLY PRACHY!
Navíc jsem vystudovala střední pedagogickou školu, kde byla hudebka povinná. Jako vychovatelka jsem ale měla smůlu: doma jsem piáno neměla, před děti ale nemůžu předstoupit s tím, že si potřebuju písničku nejprve zkusit (a tak dobrá, abych hrála vždycky z listu jsem zas nebyla, nejsem génius). Ve třídě, kde byl klavír, se dopoledne učilo, odpoledne jsem byla s dětmi a pak jsem utíkala do školky pro vlastní dítě... Takže ani nebylo KDE si hraní procvičovat. Suma sumárum: co mi bylo celé slavné hraní na klavír platné. Byla bych radši, kdybych se naučila hrát na hudební nástroj, který je LEVNÝ a hlavně PŘENOSNÝ!!! Samouk nejsem, ale zvládla jsem pak částečně zobcovou flétnu. Jako dechový nástroj má tu smůlu, že se při hraní nedá s dětmi komunikovat. Brala bych tahací harmoniku, ale sama se na ni nenaučím. Takže školy sice učí (a to nejen budoucí pedagogy) různým dovednostem, ale ty jsou jim v českých podmínkách naprosto na kočku (užila bych i jiné slovo, tvrdší a příhodnější, ale takový sprosťák zase nejsem). |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.