| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Černé puntíky frčí i v dnešní "moderní" škole

[<<Předchozích 40] Příspěvky 4150 z 57 [Dalších 7 >>]
Myšutka*
18.10.2013 13:52:01
Netuším, kolik příprav potřebují učitelé ZŠ. Já vím, že přednáška mi zabere několik hodin. Pokud jsem téma už přednášela, tak cca 3 hodiny, pokud ne, tak víc. Cvičení je pro mne jednodušší v tom, že v daném týdnu přípravy zužitkuju víckrát. Potřebuji cca 2-3 hodiny na nachystání. Pokud teda jedu na minimum. Opravování atp. do toho nepočítám.
Učitel prvního stupně jede vlastně každou hodinu jinou, musí dělat opravy sešitů atd. Samotnou by mě zajímalo, kolik času je potřeba na "minimum" příprav a kolik času na "kreativitu".
jentak
  • 
18.10.2013 13:43:13
A to se právě taky vztahuje na tento problém - klidně ať si učitel po večerech přivydělává, chce-li, ale on je placen za 8 hodin, tak je má odvést. Jestli ale není, tak se omlouvám, výplatnici jsem neviděla, abych v tom měla jasno.
jentak
  • 
18.10.2013 13:41:31
pardon - ne očučí, ale odučí.
jentak
  • 
18.10.2013 13:41:04
Ale i to je špatně - třeba u prvního stupně. Učitel očučí 5 hodin a zbytek má klidně na změnu přípravy - je mi jedno, jestli bude sedět ve škole na zadeli a nebo si to udělá doma, ale vyžaduju kreativní přístup a pokud nebude, budu se bránit.
Myšutka*
18.10.2013 13:28:37
Nedopsala jsem...
Chtěla jsem ti jenom přiblížit, co jako učitel chápu tím "do výše svého platu". Prostě jet na minimum, bez dalšího nasazení.
Ovšem neznamená to nevěnovat se během výuky dětem, to ani náhodou.
Myšutka*
18.10.2013 13:26:08
Jasně, to odsuzuji taky. Ale abych řekla pravdu, zatím jsem se s takovým učitelem nesetkala. Spíš se setkávám opravdu s tím, že se jede bez nápadu, ze setrvačnosti, abych tak řekla "dokud nemusím, přípravy neměním".
Pozoruju to i sama na sobě a pro malé děti podle mně ty přípravy vyžaduí mnohem víc kreativity a "šťávy".
jentak
  • 
18.10.2013 13:21:02
Myšutko - já od učitelů nechci, aby vzdělávaly mé dítě tzv. po pracovní době. Po pracovní době nechť si učitel dělá to, co sám chce, jeho volba. Ale jestli by hodlal učit stylem, že si sedne, řekne - přečtěte si stranu 75 a bude dávat puntíky za nepozornost, tak tohle skutečně ne - a může 1000x říkat, že má malý plat a že za to víc dělat nebude.
Leona
  • 
18.10.2013 13:17:16
Já vám nevím. Já bych zase tak striktně proti nebyla. Samo nedávat za každou pitomost, ale přijde mi to lepší než posílat za dveře, na hanbu, psát poznámky do žákovské nebo volat hned rodiče. Syn byl v první třídě nejvíc "puntíkatý". Nidky se nestalo že by nevěděl za co puntík dostal ani to nebral nijak tragicky. Zatímco puntíky učitelka šetřila (za školní rok jich bylo pět) s pochvalami a hvězdičkami, razítky za aktivitu a podobně ne. Takže mě to jako motivace nepřišlo nijak hrozné. Asi záleží jak k tomu konkrétní učitel přisupuje. Pokud z toho nedělá ostudu a pohanu, ale slouží to pro dítko jen jako upozornění že je něco špatně se mi to zvá v pohodě.
Filip Tesař
18.10.2013 13:16:32
Přesně, červený puntík se musí zasloužit a to přece není jen tak! Zato černý se dává tím snáz, čím víc už jich tam je - stává se z toho svým způsobem zoufalý výkřik učitele, který neví, co s tím, kromě zesilování tlaku. Jenže čím víc černých známek je, tím menší mají efekt. První může být ještě psychický zážitek, ale s každým opakováním je to pro žáka víc a víc zvyk, žádný efekt se většinou nedostaví (kromě případného výprasku doma, ale ten dostávají děti, které jsou pravidelně fyzicky trestány i bez toho), spojitost s chováním a učením se nakonec úplně vytrácí - pokud nezíská obrácenou podobu, kdy se největší "hříšníci" předhánějí jako velcí frajeři, kdo bude mít víc.
Myšutka*
18.10.2013 13:15:43
Ono je to trošku jinak.
Sama učím na VŠ a snažím se učit dobře. Pravidelně při zpětném hodnocení mám od studentů kladná hodnocení, že je naučím, že látku chápou atp.
Přitom sama vím, že bych mohla učit ještě líp. Mám nápady, jak výuku vylepšit, vím, jak ji zpestřit...
A teď to JENŽE - jenže mám dvě malé děti a plat na fakultě po všech odměnách dost pod průměrnou mzdou. Takže jak to řeším? No doučováním, pochopitelně. A prací na zakázku. Takže mi už nezbývá čas a síla na dodělávání pomůcek a "lepších" příprav. Přiznávám dobrovolně, že pracuji pro fakultu do výše své mzdy. Teda-pracuji víc, protože povinné publikce a práci na výzkumu musím odvést i k úvazku (10 - 12 dvouhodinovek cvičení + dvě přednášky). Ale bez přivýdělků bych mohla podávat lepší výkon a studentům hodně pomoct.
Takže chápu učitele ze základky, kteří po večerech dělají další práci, že výuku vedou v rámci svých sil a bez "příkras". Na to musí být síla a "nálada".
[<<Předchozích 40] Příspěvky 4150 z 57 [Dalších 7 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.