| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Černé puntíky frčí i v dnešní "moderní" škole

 Příspěvky 110 z 57 [Dalších 47 >>]
5.11.2013 18:48:18
Článek je velmi jednostranný. Autorka řeší jen negativní vnímání symbolu "černý puntík" a nenavrhuje jiné řešení. Co takhle dávat ocenění jen za "dobré skutky" a ty nepěkné neoceňovat. A máme hned pozitivní hodnocení, jak málo stačí!~g~
31.10.2013 21:58:00
Nevím, zda to tu třeba již nezaznělo, tak se omlouvám, pokud budu někoho opakovat.Ale myslím si, že je to myšleno tak, že pokud dělá někdo svojí profesi ,,do výše platu,, tak může jen sedět za katedrou rozdat úkoly a pak je oznámkovat a podle případného vyrušování rozdat ty černé puntíky.Ale dá se to dělat i jinak a není to nic, co by stálo paní učitelku peníze, jen je to dělání práce z lásky a ta snad ještě zadarmo je.Prostě rozdělí práci podle potřeb žáků, aby motivovala slabší, zaměstnala silnější a snažila se hledat řešení a né trestat.nakonec to je i pro ostatní žáky možnost k pochopení různých špatných vzorců chování a učí je to hledat řešení a dává jim to pocit, že paní učitelce na nich záleží.Zkrátka práce která není jen do výše platu obsahuje navíc lásku k dětem a trpělivost a potřebu děti nejen učit, ale také vychovávat.
Myslím si, že pokud učitelka a to sebelépe vzdělaná , láskou k dětem příliš zapálená není, měla by dělat jiné povolání
U soustruhu nemusíte mít lásku k dětem a možná se nemusíte ani usmívat.Takže když si někdo vybírá profesi, tak by to mělo být podle toho co ho baví.A pak je to na té práci vidět. A zejména děti to hodně ocení.
sikumi
23.10.2013 20:37:04
Jsem udivená k čemu se tady vede diskuze. Jen málo příspěvků se věnuje skutečné podstatě - tj. používání zvláštního způsobu hodnocení. Navštívila jsem mnoho zahraničních škol a s podobným motivačním systémem jsem se opravdu nesetkala. Myslím si, že pedagogické fakulty a doškolovací kurzy by měli nabídnout učitelům jiné spektrum poskytování zpětné vazby. Moje neposedné syny naštěstí učili učitelé, kteří si dovedli poradit i bez této berličky. Někdy stačí i přirozená autorita~:-D
sabinka a
  • 
21.10.2013 21:02:04
Vše podepisuji. Bohužel, kdo nevyzkouší, neuvěří.
Inka
  • 
21.10.2013 17:03:51
Možná byste se divila, ale řád je to,co dneska děti nejvíc postrádají.A potřebují. A dospělí taky. Je jedno jestli se to nazve černý puntík, mračoun nebo jakkoli jinak. Znamená to budeš-li dělat tohle, stane se tamto. Je to je něco, o co se dá opřít.

A že děti dobře vzpomínají na učitele, kteří je nechali myslet si, že házet houbou je normální a že můžou vyrušovat ostatní jen proto, že jsou rychleji hotoví, tak tohle podle mě nefunguje. Na přísné (a laskavé) učitele máme obvykle, poté co zmoudříme, lepší vzpomímky. I když jen kvůli vzpomínkám se to nedělá:-)

Edit
  • 
21.10.2013 14:52:02
"Černé puntíky dávají řád"...... Brrrrrrr , tak to lituju děti na Vás asi vzpomínat v dobrém nebudou !
21.10.2013 14:14:56
Dobrý den,
nemyslím si, že je vhodné porovnýávat kvalitu výuky a množství vydělaných peněz. Kdo chce peněz víc, bohužel musí jít pracovat jinam a zase naopak, když už práci dělám a vím za kolik, i tak ji musím odvádět dobře a svědomitě.
V loňském roce jsme v AJ měli formu smajlíků a mračounů a bylo to motivující a děti to bavilo. Taktéž jeden mračoun nevadil a na 5, aby dostali pětku, jsme nikdy nenasbírali. Takže já s puntíky, jakožto doplňkovým hodnocením, klidně souhlasím a nemyslím si, že by to mělo děti nejak frustrovat. Navíc, neočekávám že by jich děti měli nabrat desítky, spíše jednotky a za to ani ty kluky holčičky negativně hodnotit nebudou. :-)
Rigmor
21.10.2013 13:52:13
Hodnocení nepotřebují děti, potřebujete ho Vy. Červený puntík je odměna a černý je trest. Odměny a tresty v učení nemotivují, když tak krátkodobě. Pokud vám tohle stačí a považujete to za zpětnou vazbu....tak by jste se měla přinejmenším dovzdělat.
Jak je možné, že to někde jde i bez puntíků, smajlíků a vůbez bez známek? Děti by měli pochopit, že se učí proto, aby věděli, ne proto, aby něco sbírali, nebo aby se zavděčili učitelům či rodičům. Individuálně přistupovat k dětem lze, ale nemůže jich být ve třídě 30, takže tam bych viděla cestu....
To, že je to náročné zaměstnání , souhlasím. Já bych si ho nevybrala, protože na to nemám schopnosti. Peníze výběr zaměstnání jistě ovlivňují, ale nemyslím si, že je to to hlavní. A navíc, každý manažer ví, že zvýšení platu zaměstnance motivuje k větším výkonům tak po dobu 2-3měsíců nejvíc, takže hlavní vnitřní motivací musí byt něco jiného – to, že to člověka baví, dává mu to smysl. Samozřejmě se stane, že se člověk unaví, přepracuje, v krajním případě i vyhoří, někde tam je i stav ´´pracuji do výše svého platu´´. Ale s tím se musí člověk naučit pracovat, umět relaxovat, nebo i změnit zaměstnání na čas nebo na trvalo.
Zdena
  • 
21.10.2013 10:15:57
Do první třídy jsem nastoupila počátkem šedesátých let minulého století. Kromě známek a občas poznámek jsme žádné puntíky nedostávali. Ani černé, ani červené. Paní učitelka si možná něco psala do svého notýsku, aby věděla, co má rodičům říci. To nevím, neptala jsem se jí a už se ani nezeptám. Už je to dávno, mohu mít vzpomínky zkreslené, ale nevzpomínám si, že by mi vadila ona. Problém jsem měla s dětmi, které se mi posmívaly, protože jsem se přistěhovala z jiného kraje a mluvila jsem jiným nářečím. A taky jsem byla venkovanka, zatímco oni měštší. Když jsem kvůli tomu chodila za školu, nedostala jsem dvojku z chování, ale paní učitelka promluvila se spolužáky a posměšky přestaly. To ale byla totalitní učitelka s katolickou výchovou v rodině. Žádné moderní metody jednadvacátého století.
Jana, školkáč a školák
  • 
21.10.2013 9:08:09
"Docela mě zvedlo ze židle prohlášení paní autorky, že učitel by neměl odvádět práci jen do výše platu. Zajímalo by mě proč jako. Za málo peněz málo muziky, to platilo vždycky"

Mám tomu rozumět tak, že kdyby Vám zvedli plat, připravovala by jste se na vyučování lépe? Vy si jako při přípravě na vyučování řeknete "tak, tohle už je za ty prachy dobrý, končím."? To si nějak nedovedu představit

"Co se týká puntíků, černých nebo červených či jiných, je to prostě jen vyjádření toho, v jakém souladu je dítě s požadavky školy. Nic špatného na tom nevidím, zdá se mi, že je dobře, když je jasno. A děti v tom jasno mívají, ti co tvrdí, že ne, jsou ty typy, co se snaží odmala chytračit, obvykle to bývá program z rodiny"

Z tohohne jsem se úplně oklepala, vy asi děti obecně moc ráda nemáte, že?

"Porovnávat můžu, jak jsem už psala, dělala jsem v řadě dalších, kancelářských, manažerských a kreativních profesích"

Tak proč jste u nich nezůstala, když to tam bylo o tolik lepší?

"Svoje povolání si vybral každý, ne jen učitelé, a to není důvod chtít aby plivali pajšl zadarmo. Tento svět měří hodnotu penězi, to není žádná novinka pro nikoho, takže proč z toho vyloučit školství?"

Na nízké platy učitelů se nadává již od mého dětství. Jistě jste o tom i Vy slyšela ještě před tím, než jste se stala učitelkou. Proč jste tedy do školství nastupovala?

Víte, moje matka celý život dělá učitelku na ZŠ. Také by jistě uvítala vyšší plat (ostatně, kdo ne), občas si postěžuje na únavu (kdo občas nepřijde z práce unavený), na nadřízené (koho občas nenaštve šéf), na profesní zákony (já nadávám víc než ona), na některé rodiče (já zase nadávám na některé zákazníky a na úředníky). Co se Vám snažím říci? Přes to všechno je máma dobrá učitelka, která má děti ráda, přípravám se věnuje naplno a učí ještě i poté, co již má nárok na důchod - důvod? Prostě ji to baví a dělá to ráda. To asi není Váš případ, že.




















,
 Příspěvky 110 z 57 [Dalších 47 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.