Jája s čápátkem |
2.11.2013 20:27:00
ještě mne napadá - nemáte pracovní sešity? nebo různé sbírky? třeba v zeměpisu jsou různé procvičovací sešity, odkud se dá kopírovat, nebo mám různé sady učebnic a z toho kopíruju
na tu buňku - to neporadím, nejde jim to ukázat pod mikroskopem? aby zjistili, co znamená mnoho buněčný a co jednobunečný? v podstatě mi není jasné, k čemu to potřebují, ale to je tím, že nejsem na bilogii nějak zaměřená |
Jája s čápátkem |
2.11.2013 20:23:24
v podstatě se to často nestává, protože dostanou zajímavou práci na práci a nemají mco času rušit. když ruší, osvědčila se lavice u zadní stěny otočená směrem dos těny a opisování textu z učebnice na známku - dost provokatérů to odradí, ale mamka měla ve třídě třeba děti, které se tam šly uklidnit dobrovolně
|
Jája s čápátkem |
2.11.2013 20:21:05
To je na delší povídání, nepiš mi kdyžtak email janeene@seznam.cz, tady to nechci moc rozepisovat, poradím Ti knížku.
Jen se zamysli nad tímhle - děti se dostaly do třídy administrativní operací, ne podle zátěžových testů, ne podle vyspělosti, dovedností, zájmů (viz první třídy, odklady apod.) - je to prostě souhrn různě zdatných dětí - jak k tomu přijdou, aby je někdo rovnal do lajny? a proč to dělat? pokud učíš všechny všechno - kdo na tom získá? bd učíš podle silných, pka slabí nestíhají, nebo učíš průměr, pak se silní nudí a slabí stále nestíhají, nebo učíš podle slabších a průměr se veze, silní se nudí. Jestli máte ve škole revize ŠVP, prostě to tam napiš a je to. To je jeho výhoda - můžeš si tam "uzákonit" svá pravidla (se souhlasem vedení samozřejmě) a rodiče s tím seznámit, dobře vysvětlit a pak podle toho učit. |
Yuki 00,03,07 |
2.11.2013 20:15:03
předpokládám, že pracují rozdělení do skupin (učivo i písemky) nejen v tvých předmětech, ale i v ostatních, nebo ne? jak to děti přijímají, že dostanou třeba trojku na těžkou písemku a jiní mají jedničku na lehkou? a co na to rodiče? u nás se vztekají rodiče nejslabších, že mají děti třeba pětku, rodiče šikovných by mohli namítat, že děcko dostane horší známku a pak má horší průměr na vysvědčenía tím pádemn míň bodů k přijímačkám na střední školu - musí tu jít taky o nějaou dohodu s rodičí, ne?
|
Yuki 00,03,07 |
2.11.2013 20:11:29
jak řešíš ty, kdo nemají zájem o nic než provokaci všech, nejen kantora, ale i spolužáků?
pc v učebně není |
Jája s čápátkem |
2.11.2013 20:09:42
momentálně učím svoje dítě mluvit a stavět kostky, ale jinak mám trojkombinaci zeměpis, němčinu a občanku, ve všech těchto předmětech to jde
i u těch živočichů si to dovedu představit, přece můžeš učivo podat některým jednodušeji a jiní a´t s ehrabou ve složitěšjím textu třeba, ale musíš se připravit na to, že pak i písemky nesmějí být pro celou třídu stejné |
Jája s čápátkem |
2.11.2013 20:07:58
ale jde to, výklad se totiž nemusí dělat pro celou třídu ideální je, když má každý svůj měsíční plán (u dvouhodinových předmětů na druhém stupni nemá týdenní plán význam) a podle něj pracuje, učitelka se věnuje jednotlivým skupinkám a vykládá, co je potřeba- třeba si v zeměpisu sednou nad mapou a porovnávají některé složitejší ukazatele, v němčině si pustí rozhovor a ten pak incenují nebo si vysvětlí nějakou nadstavbovou gramatiku, v občance si čtou autentický text. když dodělají děti to, co měli na práci s učitelem - tedy to navíc, pracují na svém plánu, nebo řeší navazující úkol, učitelka se jde věnovat třeba skupince méně nadaných, aby zkontrolovala, co zatím udělali, nebo vysvětlila látku trochu polopatičtěji apod.
A třída lze rozdělit stokrát jinak. Jsou tam různě zdatní žáci, ale jsou tam i žáci, kteří se zajímají o různé věci - př. ajťáci, kteří rádi něco dělají na PC - no tak občas dostanou práci na PC - třeba zpracivat nějaké grafy do zeměpisu, vyhledat něco na zahraničním webu apod. Jsou tam i jazykáři, kteří v zemepisu a občance dovedou z autentického článku vyselektovat ty nejdůležitější informace předložit třídě, jsou tam třeba děti komunikativní, které baví diskutovat, tak si připravují argumenty a pak debatují v menší skupince atd. atd. Píšu jen za svoje předměty. Jde to, jenže učitelé neznají metody, nemají chuť, někdy třeba ani čas... Když si třeba vezmeš výuku na stnaovištích, tak to je základní forma, od které se dá odvinout mnoho hodin jen jemnou modifikací... |
Yuki 00,03,07 |
2.11.2013 20:07:55
můžu se zeptat, co učíš? nemyslím, to nijak zle, jen vnímám rozdíl mezi předměty. Předpokládám, že matiku, tam bych si uměla představit, jak dáš každýmu jinou práci, aby všechny zaměstnalaa zaujala zároveň, ale jak to udělat při probírání jednobuněčných živočichů, to je trochu jiná situace. Jde to, ale ne na celou vyučivací hodinu ,a bohužel složení třídy je takový, že někteří ani přes moji maximální snahu a pomoc netuší, co je to buňka a co to znamená "jednobuněčný".
|
Yuki 00,03,07 |
2.11.2013 20:02:25
počet hodin v primě je 30, jestli se nepletu, což je dost velký rozdíl od nějakých 26 (?) v 5. třídě, navíc ubydou pracovky, takže přibývají náročnější věci
chemie a fyzika moc neukáže, prootže fyzika začíná v šetce, velmi zvolna, a chemie na zákaldkách snad až v osmičce, a na šestiletý gympl se odchází ze sedmičky. podstatná je matika, logika hlavně, a pak samozřejmě jazyky, ale hlavně - chut a ochota se učit |
2.11.2013 19:59:14
Jo a dcera tam chce pravé aby byla mezi samými chytrymi dětmi protože ty co se nechtějí učit dělají v hodinách bordel a pak jsou potrestání všichni.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.