| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Přijímačky u nás doma: Máme do toho jít?

[<<Předchozích 110] Příspěvky 111120 z 139 [Dalších 19 >>]
Jája s čápátkem
2.11.2013 19:58:52
To, že to učitelé neumějí, ještě neznamneý, že to nejde :-)

Zaujmout neznamená zaměstnat. Zaujmu dítě od tabule, ale zaměstnám ho individuální prací. Metod na to existuje dost a dost, jenže učitelé je mnohdy neznají. Píšu, co sama dělám, ne od stolu. Učitel si to prostě musí umět zorganizovat, on je ve třídě pánem a má mnoho možností, jak každému dítěti ukázat, že v jeho předmětu se pracuje zajímavě, že za dobrou práci následuje patřičná odměna apod. Autoritu buď máš, nbeo nemáš, na tom to nestojí, důležitá je organizace a důsledné vedení, zajímavé aktivity a individuální práce. Ale to taky musí učitel hledat cestičky a mít ten správný postoj...
2.11.2013 19:55:19
Nevím, možná jsi v domácnosti, ale my když prijedeme z prace stihneme jen DU a pak večeře a spát. Vše ostatní jen o víkendu a to ma běžné ZS. Dcera na víceleté chce a taky jsem se bala ze budou mit spoustu hodin, ale viděla jsem rozvrh druhého stupně na nasi skole a maji to snad ještě horší. Ale myslím si ze lepší je přechod na šestileté je lepsi, ze az když začne fyzika a chemie se uvidí jak je dítě studijní typ.
Yuki 00,03,07
2.11.2013 19:44:00
mě by fakt zajímalo, kde se bere ten podivný názor, že gympl bere dětem dětství a ča na hraní a normální život, že v primě zasednou za stůl a už se jen šprtají.
Já nikoho takového neznám a přitom mám na gymplu syna znám dost dětí, které tam šly a jsou spokojené, tak kdo to pouští mezi lidi? Připadá mi to jako systematická provokace proti víceletým gymnáziím.
Nebo je to někdo, kdo kvůli gymnáziu přestal hrát na nástroj (z důvodu nedostatku času, ne zájmu), nebo by neměl čas na kroužky, čtení, hraní, rodinu?
mimochodem, kdyby se někdo takový fakt našel, proč se teda nevrátil na svou spádovou školu, která by ho musela vzít zpátky, proč se tam teda trápí na gymplu, když mu to nesvědčí? to přece není povinný zůstat tam, když to někoho tak omezuje.
Yuki 00,03,07
2.11.2013 19:38:39
nějak nechápu, jak souvisí citová náklonnost k rodičům s osmiletým gymnáziem - když tatínek není doma, můj sekundán spí v ložnici se mnou, stejně jako ti dva mladší. Stejně tak má čas na všechny svoje kroužky a zájmy, má kamarády, tady musím říct konečně má kamarády, protože konečně zapadl do kolektivu.
Prcovky na zákaldce jsou fajn na prvním stupni, ale na druhém to je vážně dost nepříjemný předmět, protože do dílen se nesmí, co kdyby si děti ublížily, šít se nedá, není na šicí stroje, navíc pracovky se kvůli penězům nedělí na holky a kluky, jsou všichni dohromady. Umíš si představit 30 šesťáků najednou s jedním učitelem v kuchyňce? (asi 4x4 metry, 4 dvouplotýnkový sporáky a dvě trouby, minimum vybavení protože na nový nejsou peníze).
Na práci je potřeba aspoň ten papír a lepidlo, ale třetina dětí si nepřinese ani to lepidlo s domu, a škola šetří kde se dá a lepidla dětem nekoupí, i na papíry si děti musí dát peníze. Na další materiál není - nakonec ty dílny, i kdyby se do nich mohlo, tak potřebují materiál, zadarmo to není

takže co v pracovkách dělat? z domu děti nepoznají kolikrát rýč od lopaty, do pěstitelek se nehrnou, protože by si ušpinily oblečení/nehty/boty

a navíc, kdo je šikovný, ten přežije i to, že pracovky na zákaldce jsou na mizivé úrovni, stejně tu jedničku mít bude, aby měl dobrý pozit, že aspoň z něčeho
a kdo je nešika, toho to základoškolský pracovky nenaučí a těší se na osmiletý gympl, kde pacovky naštěstí nejsou
Markéta, kluci 11 a 5
  • 
2.11.2013 19:16:09
Tak to mám asi štěstí na synovu základku. Je v šestce, na gympl se nedostal, učí dobře, některými svými zájmy se trochu vymyká zbytku třídy (jako že hodně čte, hraje na kytaru, poslouchá jinou muziku než většina spolužáků), jiné má společné (sport). Ve škole nijak nestagnuje, mají výbornou matikářku, fyzikářku, angličtinářků, angliny navíc mají pět hodin týdně. Jako fakt myslíš, že jediná cesta ze základky je k továrnímu pásu a do hospody?
Markéta, kluci 11 a 5
  • 
2.11.2013 19:08:44
Syn je v šesté třídě. Na osmileté gymnázium se nedostal, vždycky se učil dobře a bez námahy, teď je teda premiant. A s bojkotem ze strany jednoho dítěte je to tak, že někteří učitelé si s tím poradí (tj. jejich snaha nevyznvá do ztracena) a jiní nikoli. Naštěstí ti první převažují, takže já zatím toho,že "zůstal" na základce, neželím. Má ještě kupu mimoškolních aktivit a nejsem si jistá, jestli by je zvládal na gymnáziu.
Yuki 00,03,07
2.11.2013 19:00:59
ono se těžko rozdá práce navíc při výkladu něčeho, jistě, jde něco děti nanaučit, nechat některé, aby se to naučily a jiné ne, jedny nechat malovat omalovánky, prootže po pár minutách už stejně nemají sílu vnímat (mluvím o druhém stupni), ale ti šikovnější jsou jednoduše vyrušovaní těmi míň šikovnými
náš systém není vhodný pro to, aby na druhém stupni, kd je hodně učiva, byla třída zároveň učená dvojím způsobem

mám tři děti, nejstarší prošel třídou pro nadané aje na gymnáziu, spokojený, ideální. Jenže začal v běžné třídě a tak si prošel i šikanou a čím dál větším nezájmem o školu, moc dobře vím, o čem mluvím
Yuki 00,03,07
2.11.2013 18:54:48
šlo by to jinak, ale ne ve třídách, ve kterých je 29 dětí, z toho 4-5 s ADHD, minimálně stejný počet s různými dys a k tomu třeba jedno až dvě s AS, případně se to někde nějak zkombinuje. V takové třídě je pochoptelně jedno až dvě děti se silně podprůměrným intelektem a jedno až dvě s intelektem výrazně nadprůměrným, opět nevylučuju možnost jakékoliv kombinace, třeba nadprůměrně nadaný dítě s dys a AS, a třeba i s ADHD.
Jak v tomto kolektivu rozvíjet všechny, to jsem ještě nezjistila

Navíc dítě, které je inteligentní bude v tomto prostředí trávit několik let třeba už nikdy nebude schopné konkurovat třeba u přijímaček tomu, kdo měl štěstí na třídu s pár dětma, k tomu třeba nemá žádnou diagnózu.
Takže tímto způsobem doslova ztrácíme inteligentní děti a přicházíme o možnost, aby v dospělosti něco dokázaly a pomohly, naopak je totiž ubíjíme, dáváme jim najevo, že na ně není čas a jejich schopnosti nikoho nezajímají ,a tak se tyto děti přestanou snažit a ztrácí zájem o vědění
Milada.
2.11.2013 18:15:23
Na stromy me deti uz tedy nastesti nelezou, ale v obci se o zivot presto zajimaji.

MMCH jazyky? Tak to me obe deti chodej roky jeste vedle skoly na krouzek-doucovani. Starsi dite "az" od treti tridy, mladsi od druhe. Samozrejme ze cizi jazyk maji od skolky, meli i v prvni a druhe, od te treti resp. od druhe to vypichuji proto, ze chodi ke stale stejne ucitelce a to obe deti. Starsi uz tam tedy chodi 9 let, ucitelka ho vyborne zna, zda jeho anglinu.. Nevim, co je tohle zas za nazor, ze k osmiletemu gymplu se neda stihat dalsi jazyk. MMCH tohle dite chodilo vedle gymplu i na dalsi cizi jazyk, cili stihalo v pohode dva.

Nyni ma skolu dlouho, odpoledni vyucovani, chce chodit na svuj sport, do tanecnich, na plesy a prodlouzene, cili ten druhej jazyk dela uz "jen" ve skole.
A MMCH jsou deti, co do tech tanecnich chodej i na tom malem gymplu. Jsou deti, co i na malem gymplu predtancuji na skolni maturak a to zabere dost casu. Nevim, co bych dalsiho jmenovala? Knihy?:) Dalsi krouzky?

Proc bych to delala? Stejne v tom kazdej vidi jen to, co chce videt a neveri mi.
Milada.
2.11.2013 18:07:32
Opet - dost nesmysl. Kazde me dite hraje na hudebni nastroj. To mladsi pomerne uspesne jeste v ZUS, to starsi melo v sekunde uraz, ze ZUS ho vyhodili, protoze nemohlo hrat. Ovsem presne stejne by ho ze ZUS vyhodili, i kdyby studoval ZS ~y~ Takze jiz roky - po upraveni pourazoveho stavu - hraje stale v budove ZUS, u stejne pani ucitelky, ovsem chodi na soukrome hodiny.
[<<Předchozích 110] Příspěvky 111120 z 139 [Dalších 19 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.