| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Odlišnost jako samozřejmá součást života

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 33 [Dalších 13 >>]
Yuki 00,03,07
9.12.2014 11:26:29
nordico, myslím, že ninja může být klidně případ dítěte s dys, což se na některých školách za minulýho režimu opravdu nebralo v úvahu
a dítě s dys není blbý!!! ale v tehdejší škole bylo z(a)tracený.
Měla jsme spolužáka, který byl jasný dyslektik, končili jsme školu v roce 1990, takže na přelomu režimů, a tento kluk se absolutně nesetkával s pochopením učitelů na ZŠ, my, spolužáci, jsme měli víc pochopení než učitelé, bránili jsme ho, že nemá nahlas číst, že mu to nejde, ale učitelé ho schválně nechávali číst, za trest, pro pobavení - je to sprostý, ale je to tak
Ten kluk pak šel na střední školu s maturitou, má ji, ale měl na víc. Jen by to znamenalo péči školy nebo rodiny, a to neměl.

můj syn je dys -všechno, ale je to matematik. Má tzv. dvojí výjimečnost - výborný matematik, ale dys k tomu. Nevěnovat se mu, nepomoct mu, skončil by jako neschopný někde na učňáku. Má ale podporu nás i školy a zvládá svoje potíže, dohání všechno, je premiant už i v češtině, ale umím si představit, jak by to bylo dřív. A kdybych já sama věděla, že má děcko na víc, ale škola ho sráží, taky bych mu pomáhala, kde se dá, aby využil to, v čem je dobrý.

jiný příklad - profesor Hejný, je to matematik, kterýmu nešla na základce matematika, jeho otec ale věděl, že má logický myšlení a přesvědčil ho, že matematiku umí a zvládne a učil ho doma svou metodou, kterou teĎ profesor Hejný předává dál

takže to, že někdo potřeboval pomoc zvlášť za dřívějších časů neznamená, že to byl hlupák, ani že by se měl stydět, za dyslexii kdyby se měli lidi stydět, stydělo by se jich opravdu hodně
ale kdo se s tím nesetkal, ten to nepochopí
9.12.2014 9:29:32
Ninjo, těžko z Tvých výkřiků tady poznat, jakého jsi pohlaví, takže to se Ti tedy omlouvám, Pokud jsi ale musel mít pomoc rodičů na střední, řekla bych, že jsi tam prostě nepatřil, dítě, kterému musí rodiče pomáhat se studiem na střední škole!! zjevně nemá studijní předpoklady a lépe by mu bylo někde na učńáku,. A jestli pro Tebe už základka byla peklo, tak je situace vcelku jasná. Aby Tě někdo táhl celým studiem, to si snad děláš legraci. Přehnané rodičovské ambice možná? Leccos v Tvých argumentech to ale vysvětluje.
Hanina
  • 
9.12.2014 8:10:10
Takže tebe učili rodiče i na střední? Máš nějaké postižení? U mně třeba rodiče už od základky ani nevěděli, že nějaká škola existuje. Měli svých problémů dost se zajištěním chodu rodiny. Škola byl MŮJ problém, učit se, psát domácí úkoly a tak. Styděla bych se svými problémy zatěžovat ještě rodiče.
ninja
  • 
9.12.2014 2:16:54
Ano, základka byla peklo. Ano, základka nic nenaučila. Gympl byl z hlediska lidského nesrovnatelně lepší, ale nebýt intenzivní práce rodičů, na vysokou bych se nejspíš nedostal. Zpětně hodnotím polovinu přednášek na vysoké jako katastrofální (a ne, nebyla to plzeňská práva). Postgraduální studium bylo o něco málo lepší, ale to bylo už po listopadu, a tu úroveň zvedali i zahraniční přednášející. S dnešními odbornými školeními to nesnese srovnání (i když je pravda, že tato školení bývají poněkud dražší, ale takový je holt zákon nabídky a poptávky).

Takže jsem si odseděl nějakých 9000 hodin v instituci, která mi přinesla velmi málo, ale vzala hodně. Její práci museli suplovat rodiče. Spoustu věcí mě naopak naučila blbě, takže jsem se později musel přeškolovat, případně je neumím dodnes. Trauma z matematiky mi vydrželo až do obhajoby disertační práce.

V životě jsem potkal hodně lidí, které školství semlelo, z některých se staly trosky, jiní žijí své ustarané a nespokojené životy na podpoře nebo malý kousek nad minimální mzdou, ještě další ztratili schopnost logického uvažování. Většině z nich by svobodné vzdělávání pomohlo, ti zbývající by aspoň byli schopni prožít své životy šťastni, a to není málo.

Technická (gramatická), nepodstatná: Sice jsem ninja, ale shinobi, nikoli kunoichi. :-)
8.12.2014 22:59:34
Ninjo, Ty jsi fakt zažila nějaké "devítileté peklo" ? Jaké máš, prosím, vzdělání dnes? (fakt mne to zajímá). Nebo sázíš na "nevzdělávání" ? Právě názory takových pomatených Lesan mají za následek, že se tady vše v p... obrací.
8.12.2014 22:57:17
Pet, umíš něco jiného než tady tapetovat pořád dokola tyhle hlouposti? Nějaká vlastní myšlenka nebo reakce na ostatní by nebyla? Nebo předvádíš vysledek nevzdělávání ve škole?
ninja
  • 
8.12.2014 22:11:48
No tak samozrejme, ze homeschooling ani unschooling není vhodný pro úplně všechny lidi. Bohužel tito jsou většinou tací, pro které není vhodná žádná forma vzdělávání. A současná forma státního dirigistického školství způsobuje, že takových lidí přibývá.

A dále -- kdo dal státním dirigistům právo, aby se -- snad! -- o něco málo možná trochu zlepšil osud sotva pěti procent populace, když si vinou tohoto opatření musí 80 procent lidí projít devítiletým peklem?!?
Hanina
  • 
8.12.2014 22:02:32
Tak se podívej na dokument Třída 8.A a představ si, že by ty děti tam neučili učitelé, ale rodiče. Rodiče pologramotní na samé hranici gramotnosti, co by ty děti naučili? Možná čučet na telku a hrát hry na mobilu. Je tam 16-která dívka, těhotná. Proč je 16-letá dívka v 8.A? Pravděpodobně 2x propadla, protože víckrát jí to systém neumožňuje, i kdyby měla koule shora dolů, prostě postoupí, ale bohužel znalosti nemá. Má na to, aby svoje děti učila v homeschoolingu do 15 let? Cha, cha, chááá, sama sotva přečte čtyři řádky textu. Uvědom si, že i tito lidé žijí mezi námi. A jim by ta škola měla a mohla dát šanci. ne každý má totiž schopnosti na to, aby mohl svoje (natož pak třeba i cizí) děti učit a něco naučit.
ninja
  • 
8.12.2014 21:53:04
Existuje názor (a měl jsem dojem, že mezi homeschoolery je rozšířený, ale mohu se mýlit), že dítě se má vzdělávat doma do konce prvního stupně, a pak jít na osmileté gymnázium.

Snad není předmět (s výjimkou ovčanské nauky, ale to je jedině dobře), který bych nebyl schopen učit dítě v rozsahu základního školství. M, F, Ch, Z a snad nějaké ty jazyky i v rozsahu gymnaziálním, většinu chemie a rozsáhlé části fyziky pak i vyskokoškolském. A pak spoustu předmětů, které se v podstatě neučí: Logiku, psaný i mluvený projev, typografii, analýzu a zpracování dat. Praxeologii. :-) Akorát se zpěvem by to bylo horší. :-)

ninja
  • 
8.12.2014 21:31:46
Právě naopak, takový svět by byl mnohem víc k žití, než to, co máme tady. Byli by tam totiž (také) i dospělí, vzdělaní a moudří lidé, a ne jen přerostlí puberťáci.

Tento svět není k žití. :-(
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 33 [Dalších 13 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.