Lída | •
|
(18.4.2007 11:55:58) Mám syna 25 let.Školní docházka byla utrpením pro celou rodinu,v 5.třídě nás teprve odeslali do pedagog.poradny, kde byla zjištěna dislexie a disortografie, bylo doporučeno slovní hodnocení českého jazyka, učitelka však měla názor, ze se 4 proleze,tak proč by ho měla hodnotit slovně!Učili jsme se spolu i občanskou nauku, protože se ji sám nebyl schopen naučit. Bohužel,což si dnes vyčítám, jsem měla málo trpělivosti! V 8.třídě mi pracovnice psychol. poradny řekla, že kdyby byl mladší, určitě by navrhla přeřazení do zvláštní školy. Nějak jsme vše přetrpěli a syn se vyučil řemeslu. Loni odmaturoval na dálkovém studiu, má zajímavou práci a v životě se umí velice dobře uplatnit! Všem, kteří mají tyto problémy přeji hodně trpělivosti a nenechte se odradit, i když vím, jak je to těžké! Také vím, že pokud bychom synovi nepomohli a svěřili se do rukou takového "odborníka", na jakého jsme měli štěstí v poradně /věřím, že to byla vyjímka/, jeho život by se ubíral jiným směrem s naprosto zadupaným sebevědomím! Kdyby mi někdo před 10 lety řekl, že se vyučí a odmaturuje, považovala bych to za utopii. Takže hlavně neztrácejte hlavu a přeju hodně sil!
|
Radka dvě děti | •
|
(28.11.2007 8:54:39) Dobrý den, po včerejší návštěvě pedagogické poradny se svým synem( 9let),jsem listovala na internetu,abych našla nějaké informace. Už od první třídy máme problém se psaním. Abych začala od začátku syn se narodil koncem pánevní byl kříšen, měl povrchové krvácení do mozku 2 a 3stupně. Tak vlastně nic moc. Začali jsme cvičit Vojtovu metodu.Můžu poděkovat rehabilitační sestře, bez její pomoci by dnes ze syna byl nemohoucí človíček.Dnes chodí do třetí třídy věnuje se sportu. Problém nastal při psaní. Čárky, háčky i-y občas problém. Čtení máme dobré.Dostala jsem pár cviků ,které máme cvičit.Mám docela z toho strach. Ale udělám pro něj vše abych mu pomohla. Chtěla jsem Vás touto cestou požádat o nějakou tu Vaší zkušenost či radu jak to lépe zvládnout.
|
Hejmo |
|
(20.10.2010 20:02:02) Dobrý den, považuji za velmi důležité Vás moc pochválit!!Dle toho co píšete. Také máme doma syna 10 let, je dislektik, disortog, disgraf. a nyní se vyhranila i diskalkul., a protože od první třídy trénujeme,čte docela obstojně, a celkové výsledky jsou uspokojivé(nyní 4.roč.). Máme skvělou paní učitelku, chodíme k ní na doučko, slovně syna hodnotí a má spec.plán k učení. Hlavně také spolupracujeme s pedagog.psychol poradnou i se školou dohromady!! Už to je výhra. Vřele Vám doporučuji cviky tř.od paní Stanislavy Emmerlingové,viz.web je skvělá terapeutka, používá mnoho metod a hlavně ušitých na míru!! Přeji Vám i dál mnoho sil, energie a trpělivosti. To nám řekli i na neurologii, když jsme chtěli přijít věci na kloub. Dysporuchy jsou u syna geneticky vryté a protože vím, že inteligentní je, pozorný také a chce naslouchat, má vyhráno už od kolébky :-,)to co do nich vložíme se nám stonásobně vrátí. Zdůrazňuji trpělivost proto, že nátlakem, křikem, ani trestem na ně nesmíme! Nechat vycukat a pak na "to" (úkoly) jít s humorem nebo formou hry. Ještě donedávna jsme měli v kuchyni na tvrdém kartonu vyjmenovaná slova, slovní druhy, pády a různé cviky. Takže pomůcky praktické. Držím všem palečky M.M.
|
|
|
MámaJ. | •
|
(30.9.2009 7:04:49) Zdravím a chci se přidat do diskuze. Můj syn je ve třetí třídě a od první je problém v čtení. Až jsem sama si ho objednala do ped.psych.poradny a tam mu zjistily těžkou formu dislekcie a řekli mi, že jsme přišly dost pozdě. Zjistili také, že je nadprůměrně inteligentní a že dobré výsledky ve škole jsou jen díky jeho rozumovým vlastnostem. Čtení pro něj je utrpení. Díky tomu, že jsem se do toho vložila mu teď budou muset vytvořit individuální plán a já strašně doufám, že v synovi probudím zájem o školu. Zatím školu nesnáší, ale hlavně proto, že vše stojí a padá na čtení. protože veškeré informace jsou hlavně v tištěné podobě. V poradně mi řekli, že je dobře, že jsme přišly a už je objednán ke speciální pedagožce, která mu bude pomáhat. Ve škole se však na mě dívají jako na matkum, co je obtěžuje. A to chodí do školy, kde prosazují alternativní školství, speciální plány a kdoví co ještě. Tak na co to je? Když je nezajímají samotné děti? Vůbec se nebojte, kdo máte podezření, že vaše dítě má nějaké problémy,jděte do pedag.psychologické poradny samy. Doposud je tato služby bezplatná a opravdu se tam snaží dětěm pomoci.Moc touto cestou chci poděkovat Třebíčské poradně, opravdu nádherný přístup. Děkuji.
|
|
Hejmo |
|
(20.10.2010 19:42:24) Dobrý den, moc se mi líbí Váš dopis, a názory. Máme také syna se čtyřmi-dis..-, ale protože jsme to s paní učitelkou(mimochodem velmi skvělou a trpělivou), podchytili všichni včas, a to už v první třídě, jde to s námi sice pomalu, ale jde. Trénujeme, syn je už ve čtvrté třídě, a protože máme denní režim naučený na učení v určitou dobu, není to tak hrozné. Mám radost z toho co jste napsala, protože si myslím totéž, oni jsou zdatní zase v něčem jiném, jsou neuvěřitelně houževnatí i navzdory svým disporuchá Mám známou, která má také dis-syna a říkala, že se to u něj v sedmé třídě "zlomilo", on si vychytával zápisky různými zkratkami a jinými šikovnostmi a tak proplouval bez velkých nezdarů. Krásně vychodil základku a dál střední školu. Máme kolem sebe mnoho přátel, jsou to vysokoškoláci či mají titul i přestože mají disporuchu. Takže ostatním matkám a otcům přeji taktéž sílu, mnoho trpělivosti a energie jak na boj se školním a úředním šimlem, tak s dětmi a jejich nevyhnutelnou pubertou, která je v souvislosti s dis-opravdu zajímavou dobou v našich životech.
|
|
|