Toranoko | •
![](/g/b.gif) |
(12.3.2007 10:26:13) Tenhle pristup je mi urcite sympatictejsi, nez zakaz internetu apod...myslim, ze napady jsou kvalitni a nevyhybaji se realite - i kdyz - opisovalo se vzdycky a asi i bude :-]
|
Yuki 00,03,07 | ![](/g/icon/animis5_1.gif)
![](/g/b.gif) |
(12.3.2007 10:33:06) my jsme opisovali od starších spolužáků, teď se opisuje z internetu, aspoň se s ním naučí zacházet, spíš by se opravdu měli učit, jak poznat dobré stránky od špatných.
|
|
Yuki 00,03,07 | ![](/g/icon/animis5_1.gif)
![](/g/b.gif) |
(12.3.2007 10:33:43) my jsme opisovali od starších spolužáků, teď se opisuje z internetu, aspoň se s ním naučí zacházet, spíš by se opravdu měli učit, jak poznat dobré stránky od špatných.
|
Mlada | ![](/g/icon/teddy3_1.gif)
![](/g/b.gif) |
(12.3.2007 10:49:33) No, já si myslím, že internet jim jen umožňuje snáze podvádět. Nejhorší je, že žáci jsou kolikrát tak líní, že se ani nenamáhají "zamaskovat", že referát odněkud prostě stáhli. Takže se objeví papír, na kterém je kromě referátu i celý zbytek webové stránky, případně nechybí adresa. Referáty mají kolikrát se zadáním společného jen velmi málo, podle toho, co si žák zadal do vyhledávače. Na základní škole se občas najde někdo, kdo se podvod snaží zamaskovat tím, že referát přepíše v ruce :) Ale, podvádění se najde i na vysokých školách, není to tak dávno, co jsem žasla nad drzostí studentky z VŠE, která si jako seminární práci stahla práci svého profesora :( Článek přináší dobré typy, jak podvody eliminovat a žáky donutit internet využít a ne zneužít.
|
Elíza | •
![](/g/b.gif) |
(12.3.2007 21:37:29) to je náhodou super nápad!
|
|
HelenaPa | ![](/g/icon/caxvkxev.jpg)
![](/g/b.gif) |
(13.3.2007 20:14:01) Plně souhlasím. A pokud mám podezření, že to žák netvořil sám, jednoduše se ho zeptám, co znamená některá věta nebo cizí slovo, pokud se mi to stane v angličtině, tak ho nechám kousek přeložit do češtiny. A nepotřebuju hledat po internetu, kde to zkopíroval. Já jako úkol referátu vidím i to, aby se o tématu něco dozvěděl, tudíž pokud alespoň ví, co to znamená, rozumí tomu, co mi odevzdal, tak má aspoň za tři, i když to opsal. Pokud jenom slepě zkopíruje a ani to nepřečte, tak bez milosti za pět.
|
zvidava | ![](/g/icon/smile1_1.jpg)
![](/g/b.gif) |
(13.3.2007 21:58:06) Já a mé kamarádky se setkáváme naopak s opačným přístupem učitelů. Děti mají přímo nařízené stahovat referáty - projekty z internetu a uvádět odkaz, ze kterých stránek čerpali. To znamená mít doma počítač a tiskárnu s barevným inkoustem. Kdo nemá, tak má smůlu ... dítě nedostane pomocné jedničky, čímž je v konečné fázi hodnocení diskriminované proti dětem movitějších rodičů nebo těch, kteří mají čas s ním sedět např. v knihovně a pomáhat mu, protože neumí stažené informace zformátovat. Potom je člověk svědkem, když maminka ve třídě ukazuje na nástěnku na několika stránkový referát s barevnými obrázky a ostatním se chlubí: "Toto je náš referát, to jsme dělali my!" Za nás stačil referát napsaný perem v sešitě a jen na 1 stránku sešitu A5. Informace jsme si vyhledali v naučných slovnících, encyklopediích apod., ale hlavně jsme si je museli přečíst a v tom vidím největší problém dnešních dětí, že nemají potřebu číst.
|
|
Jeni | •
![](/g/b.gif) |
(14.3.2007 1:53:16) V clanku jsou dobre napady, ale nic se nesmi prehanet. Hlavne by se pri zadani melo myslet na vek a moznosti zaka. Je cim dal tim vice rodin, ktere prosedi u internetu i cely vikend, jen aby ditko melo ukol. Smutne. A kdo nema pocitac, internet a tiskarnu ? tak ma dite smulu, vlastne poznamku ci petku, ze nedoneslo ukol. Zrovna tuhle delala kamaradka s holcickou (pata trida)pres vikend ukol do zemepisu - zadani: Katalog cestovni kancelare (vytiskle, barevne, svazane). Nase deti jsou jeste deti, vzkazala bych nekterym ucitelum. A nebo treba narocnost pri zapisu do prvni tridy: tak mi tady chlapecku spocitej jablicka (15), rekni mi abecedu a ukazuj pismenka, atd. Co po nich budou chtit za par let ???
|
Líza | ![](/g/icon/motyl5_1.jpg)
![](/g/b.gif) |
(14.3.2007 6:06:25) Jeni, a proč s ní u toho rodiče sedí? To přece není úkol pro ně, ale pro dítě. Ale jestli všechny úkoly dělali "s ní" (rozuměj prakticky za ni) po celou dobu školní docházky, pak se nedivím, že není schopná takovouhle věc udělat. Moje druhačka by to zvládla s minimální radou od nás. A kdybychom internet neměli, stále ještě by si dítě mohlo dojít pro nějaké letáky do cestovní agentury a katalog s pomocí vlastní hlavy, čtvrtek, lepidla, euroobalů či děrovačky a učebnice zeměpisu vyrobit opět samo. Připomíná mi to jednu maminku - taky páťačky - která se rozčilovala, že paní učitelka jim zadala, aby si něco sehnali v knihovně a vypsali z toho referát. Maminka chudák "musí" po práci do knihovny a potom to musí přečíst a potom vyrobit referát. Že to všechno má udělat její dítě, nikoli ona, to jí jaksi nedošlo...
|
|
Senedra | ![](/g/icon/imageskacenka.jpg)
![](/g/b.gif) |
(14.3.2007 8:24:00) Hmmm, zajímavé - tak dítko dostane nějaký úkol, který nespočívá v tom, že se má z knížky naučit tři stránky a pak udělat cvičení 5-8 a zase je to z nějakého důvodu špatně ;)))
Lízo, souhlasím s tebou. Dítě si může s rodiči o takovémhle úkolu popovídat, poradit se, navíc by se při zpracování takového projektu už mohlo krásně učit plánovat si rozložení práce. Jenže když naběhne maminka a stahuje z netu, tiskne, lepí dohromady... pak je to na nic.
|
|
sněhulka | •
![](/g/b.gif) |
(18.3.2007 23:47:03) jeni, přesně tak, jak psaly holky - tento úkol se mně naopak zdá velmi dobrý a pro páťáka bych řekla přiměřený. Učila jsem tedy děti až od šesté třídy, ale vím, že ti šesťáci už byli v práci s počítačem velmi zběhlí - vždyť i o velké přestávce většinou seděli v počítačové učebně, hráli hry, stahovali písničky atd. A najít pro ně takovouhle informaci nebyl problém. A pochybuji, že by úkol založený na práci s počítačem dostali na škole, která nemá vlastní počítačovou učebnu a tiskárnu - určitě by stačilo, aby holčička zůstala někdy po vyučování dýl ve škole a zpracovala si to. Rodiče určitě rádi pomůžou, ale toto dělat celé za dítě je moc špatně, to se naše děti pak nic nenaučí.
|
|
|
|
|
|
markéta, | •
![](/g/b.gif) |
(15.3.2007 13:53:40) včera se na tohle téma široce mluvilo v tv novinách. Vůbec nechápu proč. Přece i před internetem se dal referát udělat tak, že se v knihovně našel článek na dané téma, přehodilo se tam pár vět a byl referát hotov. A na vš přece vždycky byly v knihovně k dispozici staré diplomové práce. Pokud mám tedy stejné nebo hodně podobné zadání, opíšu to a je to. Tak jaký je rozdíl, jestli je to opsané z knížky nebo časopisu nebo z internetu? Je jasné, že se má zadávat téma, které nelze opsat nebo se musí referát přednést ústně, aby bylo vidět, jak tomu dotyčný rozumí. Nechápu, proč by teď měla být situace dramaticky horší než dřív.
|
|
|