Monika N., 4,5 - rocna dcera | •
|
(25.1.2001 12:25:16) Precitala som si nazor na predcastne citanie. Moja dcera vie samostatne precitat a napisat jednoduche slova s pismenkami, ktore zatial pozna. Je to zhruba 70% abecedy. Nemysim, ze by jej to, ze vie precitat co napise, mohlo v buducnosti byt na skodu. Castokrat sa vsak pozastavim nad tym, ci je dobre ze pise pismenka. Viete v skole sa najprv ucite pisat ciarky, vlnovky v roznych sklonoch. Toto vsak moje dieta nezaujima, pretoze sa "to citat neda". Takisto som citala clanok ako pomaha motorika k spravnej vyslovnosti. Moja dcera napr. nevie povedat R. Ked si pise poviem jej napis L a R - a ona ich napise. Spytam sa co si napisala - povie mi L a L. V uvedenom clanku sa pise ako je super dobre spievat a recitovat. Moje dieta je maximalne ukecane a vyzaduje viac pozornosti ako taky smrtelnik ako som ja dokaze uniest na svojej hlave. Tak nech mi niekto povie preco dodnes nevie povedat R ale L, preco miesto Ž, Č, Š povie Z, C, S.
|
Heda, dcera 5,5 roku | •
|
(31.1.2001 11:40:41) Milá Moniku, chci jen reagovat na tu část vašeho příspěvku o nesprávné výslovnosti. Naše dcera sice neměla problém s r, ale jinak snad se vším (místo k bylo t, dě, tě, ně vyslovovala de, te, ne, špatně vyslovovala všechny sykavky i ž, š, č, ř atd.). Od 3,5 roku jsme asi rok a půl chodili jednou týdně k logopedce a postupem času se vše upravilo. Chtělo to každodenní procvičování, což byla někdy docela dřina. Logopedka dítěti vysvětlí a naučí je, jak danou hlásku tvořit, nadiktuje slova a básničky na procvičování a pak už je to na rodičích. Taky mi vrtalo hlavou, proč dcera tak špatně mluví, když se přitom odjakživa učíme spousty básniček, písniček, čteme, neokládáme dítě k televizi ... A dozvěděla jsem se, že tak, jak některé děti nemají dlouho dobře zvládnutou jemnou mechaniku ruky a špatně kreslí, tak jiné děti neumějí dobře ovládat svaly potřebné k tvoření hlásek. Po našich zkušenostech radím začít s nápravou nejpozději ve čtyřech letech a rozhodně to nechat na odborníkovi, protože dítě by si například u sykavek mohlo zafixovat špatné návyky při tvoření.
|
|
Jana, tři dítka | •
|
(9.7.2006 8:40:09) Mám tři děti,ve věku 8,6a5let.První dvě dcery začaly číst ve 4letech a v 5letech už četli zcela plyně.Syn nejmladší začal ve 3letech a od 4let čte plynule,nejraději noviny a časopisy,encyklopedie.Ani jednoho jsme s manželem číst neučily.Pro nás je tudíž úplně normální,že malé děti čtou a zaráží to spíše okolí.Od nejstarší dcery mám zkušenost v tom,že ji škola příliš nebaví,ani po dvou letech docházky,protože neustále čeká na ostatní spolužáky.A tak ruší mluvením,čte si v učebnicích jinde než ostatní atd.Doma se nic nikdy neučíme,všechno zná,tak nevím zda je to ideální,že nemáme možnost dát ji do školy pro nadané děti,taková v našem okolí není.Snad se ji nevytvoří špatný vztah ke škole na stálo.Obávám se podobného stavu i se synem,ten v 5letech násobí a pod.,hraje si s dcerama na školu a tak učivo 1. a 2.třídy zná,plus co si kdy kde přečetl,právě tím,že umí číst zná víc a víc věcí,které by ho jinak v jeho věku ani nenepadly.Tak to beru jak to je,ráda bych viděla více individuálního přístupu ve škole a snad radu zda je vhodné "přeskočení ročníku".Díky za pozornost.Jana
|
|
Jana, tři dítka | •
|
(9.7.2006 8:40:09) Mám tři děti,ve věku 8,6a5let.První dvě dcery začaly číst ve 4letech a v 5letech už četli zcela plyně.Syn nejmladší začal ve 3letech a od 4let čte plynule,nejraději noviny a časopisy,encyklopedie.Ani jednoho jsme s manželem číst neučily.Pro nás je tudíž úplně normální,že malé děti čtou a zaráží to spíše okolí.Od nejstarší dcery mám zkušenost v tom,že ji škola příliš nebaví,ani po dvou letech docházky,protože neustále čeká na ostatní spolužáky.A tak ruší mluvením,čte si v učebnicích jinde než ostatní atd.Doma se nic nikdy neučíme,všechno zná,tak nevím zda je to ideální,že nemáme možnost dát ji do školy pro nadané děti,taková v našem okolí není.Snad se ji nevytvoří špatný vztah ke škole na stálo.Obávám se podobného stavu i se synem,ten v 5letech násobí a pod.,hraje si s dcerama na školu a tak učivo 1. a 2.třídy zná,plus co si kdy kde přečetl,právě tím,že umí číst zná víc a víc věcí,které by ho jinak v jeho věku ani nenepadly.Tak to beru jak to je,ráda bych viděla více individuálního přístupu ve škole a snad radu zda je vhodné "přeskočení ročníku".Díky za pozornost.Jana
|
|
Jana, tři dítka | •
|
(9.7.2006 8:40:09) Mám tři děti,ve věku 8,6a5let.První dvě dcery začaly číst ve 4letech a v 5letech už četli zcela plyně.Syn nejmladší začal ve 3letech a od 4let čte plynule,nejraději noviny a časopisy,encyklopedie.Ani jednoho jsme s manželem číst neučily.Pro nás je tudíž úplně normální,že malé děti čtou a zaráží to spíše okolí.Od nejstarší dcery mám zkušenost v tom,že ji škola příliš nebaví,ani po dvou letech docházky,protože neustále čeká na ostatní spolužáky.A tak ruší mluvením,čte si v učebnicích jinde než ostatní atd.Doma se nic nikdy neučíme,všechno zná,tak nevím zda je to ideální,že nemáme možnost dát ji do školy pro nadané děti,taková v našem okolí není.Snad se ji nevytvoří špatný vztah ke škole na stálo.Obávám se podobného stavu i se synem,ten v 5letech násobí a pod.,hraje si s dcerama na školu a tak učivo 1. a 2.třídy zná,plus co si kdy kde přečetl,právě tím,že umí číst zná víc a víc věcí,které by ho jinak v jeho věku ani nenepadly.Tak to beru jak to je,ráda bych viděla více individuálního přístupu ve škole a snad radu zda je vhodné "přeskočení ročníku".Díky za pozornost.Jana
|
Líza |
|
(9.7.2006 9:26:14) Já myslím, že těmhle dětem lze vyjít vstříc i v normální škole - takže bych to spíš viděla jako věc školy, popř. třídní učitelky. Dcera je něco jako tvoje děti, ale ve škole se nenudí. Učitelka přizpůsobuje výuku nejen těm nejpomalejším, ale myslí i na ty, kteří jsou napřed... S přeskočením třídy zkušenost nemám, ale možná se objeví jedna maminka, které syn takhle jednu třídu přeskočil, ta by ti asi napsala víc.
|
|
|
|