milka | •
|
(12.9.2014 10:20:54) Tak ono tohle především není "jak pomoci dětem se učit" ale spíš "jak udělat memorování o něco málo snesitelnější". Ten nadpis "Když se dítě neumí učit" je totiž tak trochu výsměch. Každé dítě se umí učit už od narození (jinak by se vůbec nepřizpůsobilo okolnímu světu) ovšem to co se děje ve školách není žádné učení nýbrž sezení v lavici a memorování nějakých vytržených abstraktních informací a to je docela rozdíl.
|
Paprika pálivá | •
|
(14.9.2014 10:59:30) Memorování? Spousta věcí je možná nezáživných, ale dneska existují různé Techmánie a IQ parky, kde si může dítě v praxi ověřit, že to, co se učí ve škole, má docela praktický význam. Bavili se tam i dospělí.
|
Filip Tesař |
|
(15.9.2014 8:25:54) Jenže tohle by snad měla dávat už škola, a ne nějaká Techmánie, ne? To není planá stížnost, pokud je totiž učivo rovnou skloubené s využitím, lépe se zapamatuje. Dboře je to vidět na cizích jazycích. Žáci si zapamatují méně, pokud se učí jen memorováním pádů a časů, s tím, že dneska přece může každý vyjet za hranice a tam si v praxi vyzkoušet, že to k něčemu může být dobré. Zapamatují si více, pokud je konverzace v cizím jazyce rovnou součástí hodin. Ale neplatí to jen pro jazyky, platí to mnohem obecněji.
|
Paprika pálivá | •
|
(16.9.2014 8:46:29) Z fyziky a chemie existovaly laborky. A konverzace? Pokud žáci konverzovali stylem "pane vrchní, jedno pivo prosím", tak se toho taky moc nenaučili. My měli třeba excelentní ruštinářku. Zazvonilo, ona vešla do třídy a v hodině neznala nic jiného než ruštinu. Zapoměl sis sešit? Omluv se rusky. Přišel jsi od lékaře? Ja nepanimaju, skažite eto pa russki. Za čtyři roky jsme na střední škole byli na úrovni státnic! To byla konverzace jak víno. Škoda, že nám ta ruština byla v životě dokonale k prdu.
|
Filip Tesař |
|
(16.9.2014 9:56:49) Tak to ke škole blahopřeju. Já osobně zažil ruštinu a němčinu, ale jinou, zcela nebo převážně memorovací. Co vím z bližšího i širšího okolí, povinná angličtina zaváděná postupně níž a níž, až k první třídě, se většinou učí bídně (protože sami učitelé ji neovládají). Ale já nepsal konkrétně k výuce jazyků, psal jsem k tomu, že odkazovat s praktickým využitím na dobrovolné aktivity typu Techmánie je nesmysl. Ve škole se "naučit" a jinde si to dobrovolně "vyzkoušet" moc přínosné není, což jsem ilustroval těmi jazyky, protože u nich je to očividné.
|
|
|
IP | •
|
(16.9.2014 20:55:43) jak chcete ucit konverzaci, kdyz dite neumi slovicka a ani sestavit vetu?? snad se vzdycky ze zacatku musi naucit pady, aby mu bylo vubec rozumet. ja mela konverzaci az po nekolika letech klasicky vyuky a teprve tehdy jsem vubec konverzovat mohla - kdybych totiz neumela casy, tak bych se asi sotva dorozumela.
|
Laplace |
|
(16.9.2014 22:31:15) To je ale pitomost. vy jste umela nejake pady, kdyz jste se ucila cesky? A vite, ze plno jazyku, zadne pady nema? prekvapko, co. Asi zrovna vykrik od nejakeho zoufalce, ktery se v zivote nenaucil zadny cizi jazyk.
|
|
|
|
|
|