kolego
všechno, co jste popsal, je v diskusi řešitelné, ovšem je nutné se před tím oprostit od negativních pocitů (byť třeba oprávněných), vůči klientce.
Lze ji otevřeně a veřejně vyzvat k otevřené diskusi, pokud bych si byla jistá, že můj postup byl zcela v pořádku, klidně bych ji vyzvala k podání oficiální stížnosti. To je přece velice objektivní metoda, obě strany mohou rovnocenně předložit argumenty a důkazy v podobě písemných podkladů atd. To ovšem předpokládá tu jistotu ve svou práci a pochopitlně poučit, kde jsou příslušná místa k zaslání stížnosti. Taková výzva zcela jistě vezme vítr z plachet všem, kteří by měli nějaké pochybnosti, protože něco takového udělá opravdu jen a jen člověk, který si za svou prací stojí a je si jist. Pokud si jist není, tím spíš by měl raději tiše mlčet někde v koutku a ne neurvalým způsobem opětovat domnělý útok útokem.
Může takto postiženou klientku vyzvat, aby zde popsala, co bylo příčinou nespokojenosti a odpovědět, že uvedený postup se používá v takových a takových případech a jeden z nich byl příčinou použití u ní. Není třeba rozvádět konkrétně který, odpověď na otázku rozhodně nebude porušením lékařského tajemství. Je to opravdu o umění komunikace a možná právě v případě dotčené klientky došlo k narušení komunikace, kdy se dostala do pozice podřízené, místo spolupracující.
Tohle všechno ovšem vyžaduje mnohem větší dávku odvahy, profesní jistoty, empatie a schopnosti komunikovat a diskutovat, než sem vtrhnout, všechny "seřvat na jednu hromadu" a zase zmizet.
Předchozí