Dobrý den,
s manželem toužíme po miminku již 4 roky.U svého gynekologa jsem absolvovala různá vyšetření včetně laparoskopie a vše dopadlo dobře včetně manželova spermiogramu. Poté mi gynekolog navrhnul asistovanou reprodukci a volbu příslušného zdravotnického zařízení, zabývajícího se metodou IVF (asistovaná reprodukce) nechal již na mě. Zvolila jsem ISCARE ( Praha 9-Hloubětín), kam jsem poprvé přišla v září roku 2001.Máme s manželem za sebou dvě neúspěšné inseminace, ale nepropadáme beznaději, neboť úspěšnost je pouze v 10%, takže jsme se dopředu nijak moc neradovali a brali to spíš jako nezbytnou součást před IVF.Při poslední návštěvě se mne paní doktorka zeptala, zda mám za sebou všechna nezbytná vyšetření.Předpokládala jsem, že ano, neboť jsem laik lékařům důvěřuji, že provedou veškerá nutná vyšetření.Opak byl pravdou. Paní doktorka se zeptala, zda máme s manželem imunobiologické vyšetření. Odpověděla jsem, že nikoliv a že mne o tom ani nikdo neinformoval. Dozvěděla jsem se, že pro IVF to není až tak důležité a že záleží zcela na nás, zda IVF podstoupíme bez tohoto vyšetření.Nicméně nakonec nám ho paní doktorka doporučila, neboť v případě, že by se umělé oplodnění nepovedlo, přišlo by imunobiologické vyšetření stejně na řadu. A v tu chvíli mi začala blikat pomyslná červená kontrolka a začala jsem se sama sebe ptát ( ti už jsem byla mimo ordinaci ) jak je možné, že tak důležité vyšetření jako je to imunobilogické se neprovádí automaticky.Odpověď zatím neznám, neboť je to teprve týden, co jsme s manželem na tomto vyšetření byli ( Ústav pro péči o matku a dítě,Praha 4-Podolí).Ještě podotýkám, že objednání na toto vyšetření trvá cca 2 měsíce!!! Na imunobiologii mi odebrali krev a manželovi sperma.Poté jsme absolvovali krátký rozhovor ( rodinná anamnéza obou manželů a dosavadní léčba )s velmi příjemnou paní doktorkou, která nám sdělila zajímavé informace o tomto vyšetření z čehož nejzajímavější bylo, že cca 80% žen je imunní vůči spermiím partnera!!! Byli jsme s manž