Kolego
zkusme na okamžit zapomenou na váš názor a na můj názor v této věci. Kdybyste tu byl pouhým nakukujícím návštěvníkem, vybírajícím zde zdravotnické zařízení, kterému se svěříte do péče, jaký by to na vás udělalo dojem? Na mně by udělala nepříznivý dojem především reakce zdr. personálu na kritiku. Já se obávám, že zde předvedli přesně to, co tu k vaší značné nelibosti napsala Kohnová
Co se týče paternalistického přístupu - ne každý nutně očekává přeslazené cukrbliky hned ode dveří a něco takového jsem neměla na mysli. Mám na mysli věcné, vysvětlující a informující jednání. Vstupy zdr. personálu z Hořovické porodnice by na mně udělaly dojem, že něco takového neumí.
Jestliže rodící žena je plná emocí, očekávám naopak, že personál, pohybující se kolem ní zůstane přesný a věcný. Nemýlím li se, o tom tahle práce je.
Přiznám se, že právě to vylití kýblu emocí ze strany personálu by mně osobně odradilo zcela spolehlivě, samotný popisek rodičky až tak ne, šla bych se přesvědčit osobně.
Já můžu tohle všechno pochopit z hlediska dejme tomu lidské slabosti, já bych dokonce pochopila i určité vypětí situace v průběhu zákroku, ovšem v okamžiku, kdy pomine riziko, je nutné okamžitě začít pracovat v jiném režimu, který jsem popsala.
Jde to, nejen zdravotníci pracují ve vypjatých a život ohrožujících situacích. Myslím, že umět zpracovávat emoce tak, aby nezasahovaly okolí, by mělo patřit k popisu práce u všech pomáhajících profesí.
Dále, předpokládá se, že veškerý zdr. personál dosahuje minimálně středoškolské a většinou vyšší vzdělání, k tomu patří nejen dobré profesní znalosti a schopnosti, ale i určitá kultura projevu. Přiznám se, že mám pocit, že ze zmíněného výlevu emocí by člověk, zabývající se touto problematikou radost neměl.
Takže shrnu, kromě toho, že je to neprofesionální, je to i neslušné, z hlediska stěžující si klientky a reakcí personálu totiž nešlo o anonymní výměnu informací, zdr. personál evidentně věděl, koho tu "rovná do latě" způsobem nepříliš vhodným.
Předchozí